1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racegame Helpthread

Discussie in 'Algemeen' gestart door JeePee, 22 sep 2005.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Dat ligt eraan wat jij het lekkerste vind spelen. Bij PGR2 speel ik vaak met camera voor de auto (Car View?), zodat je een beter snelheidsgevoel krijgt, en bij smalle banen is het veel makkelijker om zo tegaan spelen omdat je dan een beter overzicht hebt hoe dicht je bij een muur zit. Momenteel rijd ik liever met Behind Car View omdat ik daar nu aangewend ben, en het speelt rustiger en je ziet dan de bocht beter aankomen.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2005
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Trouwens Gunther, als je echt heel veel moeite hebt met de ideale lijn, kun je natuurlijk gewoon even die functie aanzetten in het menu. De ideale lijn in Forza is daarvoor heel goed. Hij geeft aan wanneer je moet remmen, en hoe hard, en past zicht ook aan.

    Ik rijd zelf meestal met behind view. Gewoon omdat ik graag mijn eigen auto zie en omdat het makkelijker driften is met deze view (je ziet eerder dat het mis gaat :9)
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654

    kan iemand mij het andwoord misschien geven? :+
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ik race zelf vaak met 3rd person (behind view), omdat ik dan precies weet hoeveel ruimte ik nog heb tussen de auto en de witte lijn. Met 1ste person (voor de auto) is het vaak zo dat je auto breeder of smaller is dan ik denk.
    Met F1 games race ik altijd boven de helm, omdat je op de manier veel beter de bochten kan aansnijden (lees: nauwkeuriger sturen)
    Met GT4 rijdt ik vaak ook 'dak-view', een camera op de auto, vanwege het snelheidsgevoel en de windruis die wel stoer klinkt.
    Ik vind vaak de bumper camera té chaotisch, waardoor ik gewoon minder snel rijd dan 3rd person.
     
  5. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnx voor de tip, maar die ideale lijn is niets voor mij. Racen is imo iets wat je zelf moet doen, en je niet laten leiden door een automatische piloot. En sowieso klopt de lijnen niet altijd en de rempunten zijn erg gaar.

    Even een vraagje, waarmee bewerken jullie je filmpjes?

    EDIT: ik rij altijd achter de camera, ik wil zien waar de hoeken van mijn auto eindigen.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2005
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Windows Movie Maker, maar ik ben van plan over te stappen naar Roxio ofzo, want ik krijg echt een k.u.t hekel dan die WMM.
     
  7. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de camera van smam zit een programmatje waarmee ik kan editten, dus dat probleem is ook verholpen. Filmpje is klaar, maar ik denk dat Remon andere achtergrondmuziek wilt bij zijn deel. Ik wacht dus nog ff met uploaden. Het filmpje is nu 70 mb en duurt 4:35 minuut.

    EDIT: *gaaaaap*
    Na 25 minuten uploaden -klik-
    In 'mijn' gedeelte zie je me in 2 bochten in een bocht zeer kort op de rem gaan, dat is niet mijn normale rijstijl.
    Rijden met een camera is toch vrij irritant omdat je alles goed wilt doen. Dat leid tot veel verremmen of juist te vroeg remmen. Het zijn van ons beide geen wonderrondjes, maar het geeft aan hoe we rijden. Check de verschillende lijnen op het rechte stuk. Remon komt helemaal links over start finish, terwijl ik heilig overtuigd ben dat midden ook kan en dat dat minder meters zijn O-) .
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2005
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Wat een kut muziek 8)
    Verder wel leuk filmpje.
    Remons lijn op het rechte stuk is toch echt beter dan die van jou. Het kortste is niet altijd het snelst. Ook moet je in gedachten nemen dat de eerste volgende bocht naar rechts gaat, en jij zult dus nog helemaal naar links moeten sturen, iets wat Remon dan allang gedaan had. Je moet dus hoe dan ook naar links, en dat kan je het beste doen bij het uitkomen van de bocht.

    En rijden voor een camera....tja, je moet gewoon niet denken dat er zo'n ding aan het filmen is, dan gaat het alleen maar slechter. Concentreer je volgende keer gewoon 100% op de baan ;) (heb er soms zelf ook last van hoor :9)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2005
  9. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 2 uitstapjes van Remon zijn denk ik ook een beetje gekomen door de camera. Ik moest wel muziek doen, want Remon wilde niet dat z'n stem op i-net kwam. Na het 2de uitstapje hoor je 'kuuuuuuuuuuuut', zo'n 3 seconde lang :+ . En wat betrefd de muziekkeuze, ieder z'n smaak he :) . Als je trance niet kan uitstaan dan kan je beter standaard bij mij filmpjes het geluid uitzetten.

    En ik zal die bocht dan anders gaan nemen, op de Remon stijl.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ach, wat maakt taalgebruik nou uit :)
    Had je het filmpje van gaming 4 ever en mij niet gezien, met de DTM splitscreen zonder muziek :D
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    JP heeft gelijk, van buiten aansnijden is idd het snelst.
    Alleen op dit punt maakt het verder niet voor de lijn van Gunther of de lijn van Remon omdat die bochten zó makkelijk volgas zijn en je dus bijna geen snelheid verliest. Ik zeg dit ff omdat Gunther heilig van zijn manier was overtuigd en dus gedeeltelijk gelijk heeft.

    Normaal gesproken heeft JP gelijk, dan is het idd het beste om bochten van buiten aan te snijden, maar in dit geval maakte het dus niet uit. :D

    Tips voor Gunther: In je filmpje kon je vaak zien dat je je apexen mistte en iets teveel gleed met je auto. Tip is om altijd je pookje naar voren te duwen, ook bij het sturen, zo heb je altijd iets om je pookje tegen aan te laten leunen en kan je vloeiender sturen en glijd je auto minder. Dat is ook iets wat je altijd moet verkomen, slippen. Rijd zo strak mogelijk, dus rustig instruren, en de gashendel langzaam induwen bij het uitkomen.

    Je zult écht zien dat als je wat rustiger en vloeiender gaat rijden je vanzelf steeds en steeds sneller gaat.

    Bijv eerst een circuit goed verkennen, dat houd in... Rempunten bepalen, en die moet je zo uitmikken dat je voor het insturen de juiste snelheid hebt. Kijken met hoeveel km/h je door een bocht kan is dus ook heel handig.
    Ken je op die manier het circuit eenmaal kan je harder gaan pushen.
    Je komt op een bocht af, remt goed op het punt wat voor jou het goede rempunt is. Pas als je de goede snelheid hebt insturen, en tijdens het uitkomen weer langzaam gas opbouwen totdat je ziet dat volgas mogelijk is.

    F1 coureurs remmen in principe ook nooit vol in een bocht.

    Hoe het dus moet...

    Gewoon in een rechte lijn aan de buitenkant aanremmen. Als je het goed doet heb je precies de goede snelheid voor de bocht en ben je precies bij het instuurpunt. Je laat de rem los en stuurt in met altijd een piepklein beetje gas (zo'n 20%), als je gas los doet heeft de auto geen aandrijving en gaat 'ie glijden, dus vandaar het piepkleine beetje gas zodat je auto blijft "rollen".
    Halfverwege de bocht zul je weer heel langzaam gas kunnen opbouwen, doe dit steeds meer tot dat je vlak bij het uitkomen weer volgas kan en voilà, dat was bocht 1, nog 12 te gaan. 8)
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Leuke uitleg, maar hij klopt niet helemaal O-)

    Je zegt dat je pas moet insturen als je de goede snelheid hebt, maar het is best mogelijk om met een hogere snelheid een bocht in te duiken, dan dat je in het midden van de bocht gaat. Rijstijl 2 dus.

    Zeker wel! Kijk maar eens goed naar de graphic tijdens een F1 race. (Vooral op Imola)

    Schiet me iets te binnen:
    Left Foot Braking, edit ik wel een keer in de beginpost.
    Niet gasgeven, maar remmen en gasgeven te gelijk, levert nog meer grip op ;)
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Betweter :p Zo m'n best gedaan O-)

    :'-( :'-( :+ :+
     
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, even een aanvullingsrondje voor de startpost ;).

    Er staat intermidium, dat moet natuurlijk intermediate zijn.

    Dan de inhoudelijke aanvulling (je zult veel plaatjes zien, dit omdat het makkelijker te begrijpen is voor mensen die niet zo 'in to' the business zijn).

    Schokdemping
    Spring rate:
    [​IMG]
    Hier zie je een veer, zoals die in elke auto te vinden is. De spring rate houdt eigenlijk in hoever je de veer samenperst, danwel uit elkaar trekt. Je kunt heel makkelijk zelf kijken hoeveel je nodig denkt te hebben. Rijd een paar keer een rondje over het circuit en kijk of er veel hobbels inzitten. Een goede manier om je te visualiseren hoe het in zn werk gaat is een veer uit een pen te pakken. Deze houd je bovenaan vast, daarna kies je een niveau van de spring rate. Dan stel je je voor wat er bij een hobbel gebeurt. Het ding klapt in de veer. Wanneer er te weinig ruimte is gaat je auto springen.

    Ride Height:
    Een aanvulling is de persoonlijke overweging die je hier moet maken. Wanneer je er van houdt om VOL over de kerbs te raggen, zou ik je aanraden om je auto niet te laag op de weg te 'leggen'. Dit is ook per circuit verschillend. Bij een prachtig asfaltlaken kun je dichter op de weg liggen, dan op een heuvelachtig circuit als de Nurburgring, de Alpine ring (Forza), etc.

    Camber:
    [​IMG]
    Hier staat prachtig uitgebeeld wat camber voor je banden doet op het rechte stuk. Wanneer je in een bocht komt worden de krachten op je banden zo groot dat ze gaan vervormen. Wanneer je met negatieve camber de bocht induikt betekent dat meer druk op het hele loopvlak. Hierdoor krijg je meer grip. Op een bochtig circuit zal je altijd iets negatieve camber willen hebben.

    Toe:
    [​IMG]
    Hierboven een plaatje van een extreme toe. Wanneer je dit op een krachtige achterwielaangedreven auto gebruikt zul je in de bochten meer grip hebben, maar iets acceleratie kracht inleveren op het rechte stuk.

    En hier wou ik het nu maar even bij laten :)
    Is het trouwens misschien een idee om de filmpjes te rangschikken op soort in de tweede post?
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Bedankt Rox!
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    `@ Gunther: Welke plaat is die eerste? die 2e ken ik wel, die is van Sensation Black, maar echt brute smaak!
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Tzijn allebei ''The Anthem'' songs van Sensation 2005

    1: Serenity -- Armin van Buuren
    2: Shock your senses -- blabla :+
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje MM (K)
     
  19. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Kick.

    Zou iemand misschien nog een filmpje van bijv. PGR3 willen uploaden (met een beetje een goede rijstijl).

    Ik ga over anderhalve week namelijk PGR3 kopen, maar ik bak nooit zoveel van racegames (bijv. Forza die ik had op mijn oude Xbox).

    De filmpjes in de startpost en in het topic zijn namelijk al allemaal verlopen, alvast bedankt.
    (Zeer leerzame startpost trouwens :9 )
     
  20. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Doed, maak hier een printversie van dan kan ik het uitprinten, ik heb namelijk echt geen zin om alle plaatjes weer opnieuw te plakken. (Ik heb alleen wordpad :'-()
     

Deel Deze Pagina