1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racegame Helpthread

Discussie in 'Algemeen' gestart door JeePee, 22 sep 2005.

  1. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?

    Krijg namelijk als het goed is PGR 3 morgen al }:] .
     
  2. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit hoor allemaal :cool:

    Hier nog een paar dingetjes die ik wil toevoegen. Altijd handig, vooral voor de beginners.

    Rij je in een formule wagen (met zowel een voor en achterspoiler dus) dan zorgt de achterspoiler voor de meeste neerwaardse druk (en dus stabieler, minder hoge topsnelheid, betere remmen etc). Wanneer je meer voorvleugel aanbrengt t.o.z van de achtervleugel krijg je meer overstuur. Andersom natuurlijk weer meer onderstuur. Dus als je wat meer onderstuur of overstuur wil hebben en niet veel zin hebt om veel aan het onderstel te veranderen (springs, anti roll bar, etc.) kan je dat het beste doen door de vleugels aan te passen.

    Over de springs wil ik nog ff toevoegen dat hoe stijver je die afstelt, hoe directer hij stuurt en dus meer grip in het begin van de bocht. Hoe minder stijf, is het weer andersom. Maar nadat het vollle gewicht van de auto op de springs/veren komt (bij het midden van een bocht) heb je meer grip met zachtere springs. Dus bij een circuit met veel lange bochten moet je in het algemeen voor een wat minder stijve afstelling gaan.

    Dan nog de remmen. Blokkeren je wielen te veel bij het remmen; plaats de rembalans dan wat naar voren

    En nadeel nagatieve camber; banden slijten wat meer en het remmen gaat iets minder.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Beginpost geüpdate!
    Op verzoek van Arie Bombarie heb ik er 'schakelen' tussen gezet.

    Gears
    Om te beginnen is het handig om te weten dat je tijdens het wisselen van een versnelling snelheid verliest. Wanneer je namelijk van versnelling veranderd, wordt er een koppeling in gedrukt, en die zorgt er voor dat de motor zijn verbinding met de wielen verliest. Hierdoor gaat wrijving een grote rol spelen, en remt de auto af, todat je weer de koppeling op hebt laten komen, en de motor weer aandrijving aan de wielen geeft.

    Ratio
    Een gear ratio betekend de lengte tussen de versnellingen. Zo kan het bijvoorbeeld heel lang duren voordat hij van de 3 naar de 4 gaat, of misschien duurt het wel heel kort. Elk heeft zijn voordelen en nadelen. Met een korte gear ratio (dit betekend dus dat je snel van versnelling wisselt) heeft je auto de snelste optrek. Dit gaat echter wel ten koste van je topsnelheid. Wanneer je topsnelheid belangrijk vind, moet je een lange gear ratio nemen. Dit gaat helaas wel te kosten van de acceleratie. De beste afstelling voor een auto is per circuit anders. Op een circuit met veel rechte stukken heb je een lange gear ratio nodig, en op een circuit met veel bochten heb je een korte gear ratio nodig. Zo schakelt een Formule 1 auto op Monaco al bij de 270km/h naar z'n 7, en doet hij ditzelfde op Monza pas bij 320km/h. De beste afstelling voor je auto, is dat hij aan het einde van het langste rechte stuk niet meer sneller wil. Dus dat hij stopt met accelereren zodra je gaat remmen. Zo maak je optimaal gebruik van zowel de optrek, als de topsnelheid.

    Manual of Automatic
    Bij zowat elke racegame heb je de mogelijkheid om te kiezen of je zelf wil schakelen (manual) of dat je de CPU dit laat doen (automatic). Welke moet je nou kiezen? Nou de beste keuze is Manual. Je hebt hier zelf de keuze in welke versnelling je rijdt, je hoeft aan het einde van een recht stuk niet op te schakelen waardoor je snelheid behoudt (in plaats van verliest door de koppeling in te drukken) je kan later opschakelen waardoor je een snellere acceleratie hebt, en je kan in een bocht één versnelling hoger zitten dan normaal, waardoor je bij het uikomen van de bocht niet meer hoeft op te schakelen. Mij tip is: Begin meteen met manual! Het lijkt moeilijk, maar na maximaal 10 races heb je het onder de knie. Het is net als fietsen: na een tijdje denk je er niet meer bij na. Ik zelf begin gewoon te schakelen terwijl hij op automatic staat, zo'n automatisme wordt het.

    Dit is niet helemaal correct. De grondplaat zorgt bij een Formule wagen namelijk voor de meeste downforce. Verder heb je gelijk als je zegt dat de achterspoiler meer downforce geeft dan de voorspoiler, maar dit is maar een verschil van ongeveer 10%
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mooie startpost. Maar misschien kan je je filmpjes beter op youtube zetten en dan hier integreren :)
    Voorbeeldje :
    [yt]http://youtube.com/watch?v=vuWn4ERP4jI[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2007

Deel Deze Pagina