Racegames,waar gaat het naartoe allemaal?

Discussie in 'Algemeen' gestart door MaxxRaptor, 25 jun 2008.

1. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Flatout heeft een leuk schademodel.

2. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ook kapot gespeeld :D. Maar t kan nog wel mooier.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap deze thread niet helemaal:

arcade:
    Burnout (2 zelfs)
    Flatout
    Grid
    Dirt

Sim:
    Pgr 3 en 4
    Forza 2

Is toch best aardig?

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    PGR3 en 4 zijn meer arcade als sim. Dirt is zelfs meer sim als de PGR reeks.

Maar ik vind zelf ook dat we niet mogen klagen ik vind dat er ook voldoende goede racegames zijn.

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    het gaat er niet om dat de racegames nu slecht zijn, maar dat de racegames vroeger voor hun tijd veel beter zijn dan de racegames van nu

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Juistem! :b:

7. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    En dit is precies wat ik ook vind:)
    Maar wat ik bedoel is dat racegames van nu te weinig vanelkaar onderscheiden omdat ze elkaar willen imiteren lijkt het wel zo.

Kijk,vroeger had je de Need for speed serie die puur op zichzelf stond en voor de Simulatie liefhebbers was er dan Gran Turismo.
    Forza 1 was kwaliteitief de mindere game kwa graphigs en rij physics,maar de game was wel een kompleet eigen genre terwijl deel 2 met simulatie vooruit ging.
    PGR 2 monsterlijk vet en samen met Ridge racer de beste racegame ooit gemaakt,kortom een racespel hoeft voor mij niet uit te blinken met technische vaardigheden maar om zijn doel en sfeer.
    En dat is wat ik nu mis die verscheidenheid aan potentie helaas,en dat is gewoon zonde.

Laatst bewerkt: 28 jun 2008
  8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het voor de volle 100% aan jou ligt MaxxRaptor.

Forza 2 vind ik beter dan 1. Het speelt eigenlijk precies hetzelfde als deel 1 alleen je kan iets meer dingen doen, maar er zit vooruitgang in.

Gran Turismo speelt hetzelfde. Dat is toch nogal logisch? Die game speelt al jaren zo realistisch mogelijk met een controller. Ik denk niet dat ze dat nog verder uit kunnen buiten een standaard controller. Een ferrari rijdt nu nog steeds hetzelfde als toen, dat is toch niet zo gek? Zo hoort het toch ook?
    Alleen ziet Gran Turismo er nu wel echt machtig uit met die cockpit views.

GRID vond je goed maar niet verrassend genoeg? Ja wat verwacht je dan? Ik bedoel je moet racen met een auto... Hoeveel verrassings-elementen denk je erin te kunnen stoppen?
    Moeten er opeens achteruit-rij-races in zitten dan ofzo?

Mijn punt is, dat ze qua physics/realisme gewoon al aan de top zitten (Ja ooit zal het heus wel zo realistisch kunnen worden dat slangetjes kunnen scheuren en tandwieltjes breken, maar goed, dat gaat wel erg ver). Het enige waar ze nog op kunnen verbeteren (vind ik) zijn de graphics en die blijven ook constant opgepoetst worden. En daar slagen ze ook in. Ik vind de schademodellen in GRID heel vet en ik hoop dat ze dat in een volgende Forza of Gran Turismo ook gaan gebruiken.
    Maar ook die zal hetzelfde rijden als zijn voorganger, want die auto's rijden inmiddels gewoon zoals het hoort.

Ik denk dat je gewoon een verkeerd verwachtingspatroon hebt.
    Ik zou ook niet weten wat je geniale dingen nog in een race-game kan verwachten...

9. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Misschien heb je gelijk,maar ik ben zelf ook designer en met veel vizie kun je genoeg inovatieve items neer zetten.

Je hebt gelijk over Gran Turismo en de andere games,maar bij GRID vind ik het jammer dat het driften teveel op nfs lijkt,driften op punten en op een industrie terein zijn niet bijster orgineel.
    En je kunt dit makklijk oplossen door te driften op minuten basis om zolang mogelijk vol te houden of een bepaalde lijn aan te houden,op een mooi Kasteel achtig plek om maar wat te noemen snap je?

Nog een voorbeeld,voor de eerste xbox had je de racer -Evoltion racer- en ondanks dat de game niet helemaal waar maakte wat het eigenlijk moest worden vond ik hm wel steengoed omdat het spel zo anders was,heel veel parcouren en leuk je garage te zien groeien.
    Project gotham 1 had parcouren waar je trapjes af kon daveren,allemaal dat soort kleine elementen kunnen een racer laten uitblinken.

10. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    misschien een nieuwe A2 racer??

11. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet die Nederlandse race game?

Persoonlijk vind ik Dirt 1 van de mooiste en beste race/rally games die ik heb gespeelt. ook 1 van de weinige :x

12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    jup, met 6 auto's en 5 banen, racen door het binnenhof etc. zo ong de eerste 3d racegame en door een hoop mensen als dikke flop bevonden, (maar ik vond hem wel laggen)

[yt]urI_I1tfF1I[/yt]

a2 racer 4 was erg leuk, zelfs racegame waardig met de politie die alle kanten op knalde

Laatst bewerkt: 29 jun 2008
  13. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De laatste pgr vind ik wat minder. Forza speelt lekker en is redelijk realistisch voor een consoleracer alleen is de career zo saai als wat op de eerste races na. Daarna moet je gewoon de auto naar de finish rijden want van enige tegenstand is dan al geen sprake meer, jammer.

Ik hoop op een goede f1 game maar vrees dat het niet veel soeps wordt. Was heel benieuwd hoe gp4 op de oude xbox ging spelen maar helaas op het laatste moment gecancelled. Er zou ook nog een gtr komen op de 360 maar dat wordt ook steeds onwaarschijnlijker.

Life for speed op de pc vind ik super vet :thumbs: En de need for speed serie was vroeger zoveel vetter. Vooral porsche unleashed was het helemaal met stuurtje in die tijd.

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind Dirt persoonlijk juist erg tegenvallen. Ik vond Colin McRae 2005 echt zoveel beter. Je had weer, veel vettere tracks en had meer uitdaging.

Deel Deze Pagina