[XOne] Rainbow Six 3 probleem bij joinen

Discussie in 'Games' gestart door Xmaster, 23 feb 2004.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb die bedoel ik ... want om deze package loss gaat het ... als die niet verbeterd blijf je een probleem houden ... eventueel zou ik ook Microsoft bellen .... Ik moet nog uitzoeken of je inderdaad geen directe connectie kan maken met planet ... want volgens mij moet het wel kunnen (maar je moet dan wel je inlog gegevens invoeren) ... maar ik ben dus niet 100% zeker

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, kan niet. Je hebt PPTP nodig en dat ondersteunt de Xbox niet.

Farrie, dat gegeven is al zo oud als Methusalem, doed! Nou ouder dan ik, zelfs! :eek:

:+

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    |:- Dat is ook zo ... nog steeds waardeloos dat we dat niet hebben aangekaart tijdens de Beta ... maar ach ik slik mijn woorden in en voel me net zo oud als Methusalem ... ach ik word ook een jaartje ouder en in mijn nieuwe funktie (werk-slavernij-aannemer) sta ik iets buiten mijn ICT scope ... straks weet ik net zo veel als al die andere PM'ers :'-(

betekend dat je de 4 tips van Pejannl moet gaan doen ... en daarna gaan bidden

Laatst bewerkt: 3 mrt 2004
  4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Okee, maar dan lijkt het mij dus waarschijnlijk dat het aan de Xbox ligt....... immers.... als ik een website ping komen alle packets aan:

Dit is overens wat ik dan ping:

Uitvoeren -> Command
    Invoeren in DOS prompt -> ping -f -l 1436 www.xboxworld.nl
    (stond in XBM dus ik weet niet wat he doet en wat het betekent, maar.... geeft dit een goede indicatie?)

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik weet niet precies wat voor "P" test de Xbox doet, maar weet met stellige zekerheid dat ie anders is dan een gewone tcp/ip ping. Gamen over internet is een applikatie met een heel andere karakteristiek dan browsen, emailen of kopietjes maken met Kazaa. Daarom doet de Xbox een heel ander soort testen dan 'gewone' internet utilities.

De pingtest uit XBM was enkel bedoeld om op die manier te kunnen testen hoe groot je maxmtu is.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een vriend of kennis die een andere provider heeft? probeer het daar ook eens ... ik denk dat het niet aan je Xbox ligt maar aan je provider. Waarom? Kleine pakketjes komen bijna allemaal aan (webpagina's) ... maar grote pakketjes niet (lag)

Het kan nog aan je MTU liggen (deze kan je aanpassen) of aan het netwerk dat tussen jouw connectie ligt ... jij--provider--microsoft

7. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Okee, ga Live eens bij iemand anders met een andere provider uitproberen dan..... (@home bijv.)

Maar kan het dan zijn dat als ik een andere provider op het KPN ADSL netwerk neem (Wanadoo of XS4all ofzo) dat het dan wel beter gaat? De fout ligt bij Planet?

En kan ik hierom het contract met Planet laten ontbinden.... immers, ik heb een van de duurdere paketten, hiermee zou je prima kunnen Liven, maar zij leveren gewoon niet de service die daarvoor nodig is.....

Edit en mijn MTU lijkt mij wel oke....... immers, ik kan wel gewoon content donwloaden, en als ik klik op 'verbindingseigenschapppen' in het configuratie scherm van mijn router dan zie ik mru=1500 staan.....volgens mij is het wel goed. En ook speedguide.nl geeft aan dat mijn MTU verbinding 1500 is en optmized is voor breedband.........
    Oh ja, en die MTU test vvan de XBM doet het ook prima....

Laatst bewerkt: 3 mrt 2004
  8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, het is nog niet gezegd dat de fout bij Planet ligt. Als de kabel tussen jouw huis en de centrale mottig is dan ligt het aan KPN. Als de kabel binnen je huis mottig is ligt het aan jezelf (maar dat had je al uitgesloten?). Als (jouw poort op) de DSLAM van Planet mottig is dan ligt het aan Planet.

Dus eerst testen bij een vriendje. Als ie het dan goed doet, dan ga je klagen bij je provider. Wees erop voorbereid dat je een lange adem nodig zult hebben... :eek:

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk niet dat het aan de kabels bij ons in huis ligt, nee.

En het uittesten bij een vriendje, moet dat iemand zijn die bij mij in de buurt woont, met dezelfde provider of juist op een ander netwerk?

Deel Deze Pagina