Okee, er is om een eerste reactie gevraagd op Rainbow Six 3, daar gaat-ie dan:
Graphics: het spel is errug mooi, waarschijnlijk niet mooier dan de PC-versie, maar ik ben dik tevreden over de look van het spel... Het is misschien een graadje minder mooi dan bijvoorbeeld Halo, maar ik denk dat je Rainbow Six 3 grafisch kunt vergelijken met Splinter Cell, maar dan met minder kartelrandjes... De menu's zijn mooi verzorgd en strak, de intro adembenemend...
Sound: het geluid is echt ongelofelijk goed, ik heb nog niet eerder een fps gespeeld met zo'n superrealistisch geluid... Het doorladen, schieten en het sneuvelen van ramen of het knallen van granaten... Echt, beter kan het volgens mij niet als in dit spel...
Gameplay: de besturing is op default à la Halo, maar je kunt uit meerdere presets kiezen... Ik vind de default setting zelf het meest prettigst en uiteraard kun je je Y-axis inverten... De bewegingen gaan uiterst soepel en de framerate is constant...
Inzoomen: de meeste wapens kun je inzoomen... De snipergun in het trainingsveld zelfs 2x, maar er zullen nog wel andere snipers beschikbaar zijn, denk ik...
Thermal vision: dit is dus een vision op warmte en dat is eigenlijk precies hetzelfde als in Splinter Cell...
Night vision: dit is dus een nachtvisie en dan gaat de visie op groen en kun je in het donker kijken, ook hetzelfde als in splinter cell...
Deuren openen: dit gaat ook als in Splinter Cell, met het verschil dat je de deur heel langzaam stukje voor stukje kunt openen... Dat is afhankelijk van jou bewegingen via de controller... Dit varieert dus van een kleine kier, tot een grote kier tot het volledig openen van de deur...
Klimmen op ladders: dit is ook à la Splinter Cell, ga voor de ladder staan en druk op action, dan pak je de ladder beet en kun je de ladder bestijgen... Omgekeerd gaat het afdalen... Een kind kan de was doen...
Conclusie: Mijn eerste indruk is dat dit een mooie game is die goed past in het genre... Hij speelt als een zonnetje en je ziet dat aan de afwerking ervan veel aandacht is besteed... Ik heb tot nu toe alleen even het trainingsveld gespeeld, en nog niet een van de missies, maar volgens mij is dit een aanrader... Ik heb tot nu toe naar wat ik heb gezien absoluut geen spijt van de aanschaf...
Laatst bewerkt: 5 nov 2003