1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rallisport Challenge 2 vs Colin McRae rally 04

Discussie in 'Algemeen' gestart door XBOXLIVE!, 16 sep 2003.

  1. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 22 sep 2003
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Rallisport 2 wordt echt de shit gewoon. Persoonlijk vind ik Colin McRae 1 2 en 3 maar niks. Het gevoel van vrijheid heb ik niet zoals in Rallisport. Ook houd ik meer van het extreme. In Colin McRae rij je dan wel echt ralli maar er zijn geen mederijders en ook ga je niet zo heel denderend hard. In Rallisport hebben ze gewoon gekozen voor meerdere types. Je kan nomaal rallyracen, maar ook in Type B karren ff lekker met 300km/u van de berg afscheuren. Bij Rallisport heb ik echt het idee dat ik ergens in de buitenlucht rij terwijl bij Colin McRae ik het gevoel heb dat ik in een hokje rijd maarja dat is pure mening natuurlijk.

    Rallisport 2 ga ik echt halen want 1 heb ik echt grijsgespeeld. Lekker over Live met z'n 8e tegelijk van de berg af, grandioos gewoon. Ook de omgevingen zijn dit keer nog vetter en mooier. Meer bomen, echte plassen, een stad en een heel vet schade systeem. Vind het er echt fabelachtig mooi uitzien. Echte lichteffecten over je auto heen en alles draait soepeltjes op 60fps.. de shit gewoon :). Oh ja ik vergeet nog dat er nachtraces zijn die er echt vet uitzien en ook regeneffecten op de vooruit en alles. Ik ben echt helemaal hyped na het zien van de trailer, check die omgevingen gewoon... die zie je echt niet in Colin McRae :) Colin komt mijn huis niet in :D

    uit de trailer gegrabbed:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Check die lichteffecten en omgevingen... :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Barfly

    Barfly Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik wel een gemiste kans van CMR 04 vind, is dat de game niet een breedbeeldgame is. RSC (deel 1) was dat dus wel, dus RSC 2 zal dat ongetwijfeld ook zijn.
     
  5. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    ik vind het echt belachelijk dat ze zo snel deel 4 uitgeven. Ik snap het wel van het seizoen en dergelijken, maar ja, ik voel me dus echt genept met 3 nu. Die gvd ook nog veel duurder was bij de release dat 4 nu is.
     
  6. LuftBallon

    LuftBallon Groentje, mijn reet

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Rsc heerste zwaar over cmr 3. Grafisch trok cmr op niks en bovendien vind ik al dat simulatiegedoe zwaar frustrerend. Ik weet niet hoe het zit met 4, maar het interesseert me niet. Ik wacht wel op rsc2
     
  7. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe fantastisch RSC2 ook zal worden. Het zal dezelfde arcade worden als deel 1, tenminste dat verwacht ik omdat het wel succesvol is.
    Echter alleen al om die reden komt RSC2 bij mij er niet in.
    Ik heb wel vaker arcade-achtige games gespeeld (ik heb ook PGR en die vind ik beter) maar RSC vind ik echter een baggerspel, ik kan er niets anders van zeggen. Ik wil hem eigenlijk gaan inruilen maar vergeet hem steeds mee te nemen als ik in de buurt ben van een gamewinkel waar ik ook kan ruilen.

    Maar goed dat er zoveel verschillende meningen zijn anders had iedereen dezelfde games en dat zou ook niet goed zijn.;)

    Conqubite
     
  8. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe fantastisch RSC2 ook zal worden. Het zal dezelfde arcade worden als deel 1, tenminste dat verwacht ik omdat het wel succesvol is.
    Echter alleen al om die reden komt RSC2 bij mij er niet in.
    Ik heb wel vaker arcade-achtige games gespeeld (ik heb ook PGR en die vind ik beter) maar RSC vind ik echt een baggerspel, ik kan er niets anders van zeggen. Ik wil hem eigenlijk gaan inruilen maar vergeet hem steeds mee te nemen als ik in de buurt ben van een gamewinkel waar ik ook kan ruilen.

    Maar goed dat er zoveel verschillende meningen zijn anders had iedereen dezelfde games en dat zou ook niet goed zijn.;)

    Conqubite
     
  9. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Dezelfde arcade ? ik kan best begrijpen als je een spel niet onder de knie kan krijgen dat het frusterend is. Ik zie een hoop mensen die RSC voor het eerst spelen geneigd zijn om uit de bocht de vliegen. Wat ik persoonlijk zie als arcade gevoel. Zijn spellen zoals Need for Speed, Outrun, Burnout 1/2, Midtown Madness en Midnight Club 2...

    RSC vereist zeker stuur/gas en rem controle. Ik vind het een mix van Arcarde en Sim. Verder vind ik CMR 4.0 gemakelijker rijden en daardoor eerder arcade terwijl het deels erg sims aanvoelt maar aan de andere kant ook niet.

    PGR, vereist een hoop gas controle met de f50. Maar het rijdt wel slomer naar gevoel.

    RSC2 en PGR2 zijn beide xbox games waar ik enorm naar uit kijk.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2003
  10. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Colin is DE sim en dan bedoel ik echt de enigste die op de belangrijkste consoles zijn, inderdaad codemaster heeft een dikke fout gemaakt met colin 3.0 deze paste niet in het rijtje colin 2.0 en 1 maar nummer 4 is weer de enigste rally sim die de rest VER achter zich laat.

    De besturing is de beste die je kan vinden, de auto reageert weer lekker op de bandjes dus lekker moeilijk in het leukere bochten werk, niet zoals 3.0 waar de auto niets anders deed dan om zijn eigen as draaien.

    En dan die graphics ik krijg er al buikpijn van als ik er aan denk, steeds als ik aan het rallyen ben denk SJESUS wat een omgevingen af en toe ben ik meer aan het siteseeing(of hoe schrijf je dat) dan da ik aan het rijden ben:)

    RCS is en blijft een leuke game alleen PUUR arcade niets is sim gericht, maakt het geen slechte game absoluut niet, hou er rekening mee dat dit de eerste generatie race games was op de xdoos en wat zag ie er mooi uit.
    Ik denk dat zelfs nu nog veel makers er moeite me hebben om het te evenaren.

    Al en met al zijn het alletwee goede games alleen niet met elkaar te vergelijken, sim = geen arcade. Allebei mooie graphics en alle twee hebben ze hun liefhebbers:)
     
  11. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    On Topic : alleen RSC 2 is nog niet uit :9

    Het valt me wel op de HUD in RSC 2 is afgekeken van CMR.

    :+

    Quote van DICE :

    Category: Rally/Racing
    Release: Spring 2004
    Publisher: Microsoft
    Platforms: Xbox

    RalliSport Challenge 2 is the natural follow-up to the acclaimed RSC released in 2002. In the same way as the trend-setting predecessor changed many players' viewpoint about the real implications of graphic qualities and genuine game pleasure, DICE is now endeavoring to raise players' eyebrows yet one more time!

    RalliSport Challenge 2 is not only about more cars, tracks or game modes, but much more. The environments have been made even more realistic in order to further deepen the game experience. More (and better) weather and particle effects have been added to more correctly visualize the rough and dangerous reality that rally driving actually is.

    The physics engine has been rewritten from scratch to even better simulate the cars in a realistic way. Each aspect of a rally car's function and behavior is now simulated completely correctly. Combine this with an advanced underlying system that provides impulses for things such as uneven material, patches of water and holes in the road, and the experience becomes total. The settings potential on the cars has also been expanded to satisfy the hardest core of rally enthusiasts.

    Another important piece of news is that RalliSport Challenge 2 will be able to be played on-line via Xbox Live support. Buckle the bodywork of your friend's cars, compete and try to beat each other's times, and enter the global high-score charts. Who in fact is really the world's best rally driver...?
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  12. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Aangezien ik zelf een arcade-gamer ben, ga ik voor Rallisport 2.... ik heb vorige week deeltje 1 weten te bemachtigen via Xbazar, en het is echt een gaaf spel.. besturing voelt goed aan en het ziet er zeer goed uit.. Colin 4 vond ik zelf nog steeds wat tegenvallen.. het duurde me allemaal net iets te lang voor dat ik echt kon beginnen, hou ik niet zo van..
     
  13. vassilli

    vassilli Guest

    ik heb deze week CMR 04 binnen gekregen en de game is erg cool. Maar ik denk dat ik RSC 2 ook al vanwege de live optie._O_
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ow man ik heb er echt zin in. ik zie het al voor me. Mirik, Mike , Ik, Gerbo en Wout die samen in de B klassen van de berg af denderen. Lekker beuken en alles, pure actie en lol. Niet in je eentje een beetje rondtuffen en hopen dat je beste tijd hebt. ACTIE wil ik :cool:
     
  15. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    CMR 4.0 en RSC hebben ook splitscreen :D
    Grapje, ik weet wat je bedoelt.
     
  16. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Bitte ein Beat _O_ Dat wordt zeker pure madness :cool: Dood aan de gladiolen!! O-)
     
  17. viper

    viper .: | Xbox Master |:.

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    voor graphics......RS2
    voor realisme......CMR4

    voor mij.....allebij:+
     
  18. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet veel zeggen, maar Richard Burns rally zou ook wel eens een hele goede kunnen worden als ik het zo lees op gamez.nl ....

    LEES HIER:

    Edit: Heb alleen nog nergens screenshots kunnen vinden :confused:
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2003
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    hmnz, als ik zo deze thread 's doorlees word ik een beetje moe van de vergelijkingen van mensen met RSC2 en Colin McRae Rally 3!!

    dit gaat over Colin McRae Rally 4 en niet 3

    want dan zeggen ze ook, RSC2 word beter dan CMR 3...ja vind je het gek, 3 was ook gewoon een "flop"
    maar het gaat in deze thread om CMR 4...en die is zeker even goed als RSC2...kweet het alleen over CMR4 omdat ik die heb, en RSC2 is zelfs nog eens niet uit.

    dus ik vind het irritant dat mensen de Colin McRae Rally serie afzeiken alleen al door deel 3...want deel 4 is een absolute topper, en RSC2 moet zich nog maar bewijzen!

    zo, dat wilde ik even kwijt O-)
     
  20. vassilli

    vassilli Guest

    Discriminatie van de members. Er zit toch een live funcite op RSC 2. Dan mogen wij toch ook wel MOD's inmaken.:+
     

Deel Deze Pagina