Het principe van dit Ijsracen is heel simpel. Ik zag naderhand IvoX ineens wegspurten, terwijl ik de bocht voor m'n gevoel vrij goed nam. Wat deed hij anders, hij reed een rechte lijn!
Wat je moet doen is remmen, snelheid helemaal terug laten vallen, tot misschien wel bijna stilstand en als je een goede rechte lijn kan rijden moet je weer gas geven. Je kan daardoor in je 2de en 3de versnelling komen. Als je blijft glijden blijf je veels te lang in je 1ste versnelling hangen. Voor je gevoel ga je wel hard, maar snel is het niet!
Deel 1 kan in 11.5 Het kan harder, maar dan verrem je je voor de haarspeldbocht en verlies je alsnog heel veel tijd!
Deel 2 had ik een 29.6!!! Ik schrok er zo van dat ik het in de laatste 2 bochten iets teveel verpeste .
Veel succes allemaal! Ik kan zelf maar tot een uurtje of 21:30 racen, daarna moet ik naar m'n werk...
Edit 1: 46.616
Edit 2: 46.352
Edit 3:
Iedereen kan dit!! ff bocht voor bocht!
Eerste bocht gelijk naar links moet je heel kort nemen en dan even aan de buitenkant blijven en een klein beetje glijden in de bocht naar rechts.
Dan zie je naderhand dat je de slingerbocht in 1 rechte lijn kan nemen. Ga direct vol op het gas en zet je wagen in een rechte lijn.
In de laatste rechterknik van de slingerbocht gooi je je wagen een beetje naar rechts (rustig sturend) zodat je niet helemaal aan de linkerkant uitkomt.
Trap op je rem, al voordat je het tijdmeetpunt gepasseerd bent! Neem de haarspeldbocht zo kort mogelijk en geef weer gas. In bijna 1 rechte lijn kun je naar de volgende haarspeldbocht toe rijden.
Rem bijtijds en neem deze weer ontzettend kort. Zorg dat je weer gas kunt geven in 1 rechte lijn!
Als je de tunnel uitkomt heb je een lastige slinger. Zorg dat je links van de baan zit bij de eerste knik, rem en neem de knik naar rechts, houd hem weer kort!
Nu heb je een meetpunt waarbij je toch wel ruim onder de 30 seconde moet zitten.
De volgende grote doordraaier neem je vol gas en de laatste haarspeldbocht neem je weer kort en 1 in 1 rechte lijn naar de finish toe. Nu heb je een tijd onder de 47 seconde
Edit 4: 46.269 ZOu 45.9 kunnen .
Laatst bewerkt: 13 jul 2004