Rapgroepen DHC en NAG

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dione, 3 jul 2004.

1. Dione

Dione Guest

Racistische rapgroepen als DHC en NAG

Kennen jullie de rapgroepen DHC of NAG (nieuwe allochtone generatie). Deze "groepen" verspreiden racistische en discriminerende nummers zoals " ****** Joden ". Er is zelfs al een kamerlid met de dood bedreigd door een nummer van DHC. In hun nummers spreken ze toejuichende leuzen naar Bin Laden en Sadam Hoessein en zeggen ze dingen zoals: ******joden we poffe jullie.

Ik kan er gewoon niet tegen dat dit soort groepen worden geaccepteerd in Nederland. Men weet er gewoon vanaf maar er wordt gvd niks tegen gedaan :mad: . Ze kunnen zich maar blijven verspreiden en nieuwe volgelingen optrommelen en er wordt gewoon geen ene reet tegen gedaan. Nou we zullen zien over 10 jaar. Dat is dit land geen Nederland meer....

Dit topic heb ik trouwens gemaakt n.a.v. dit bericht.

De politie in Den Haag heeft twee leden van de rapgroep DHC aangehouden. De twee zangers, die in een raplied doodsbedreigingen uiten aan Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, meldden zich vrijwillig op het politiebureau.

De advocaat van het tweetal meldt dat de rappers nooit Hirsi Ali hebben willen bedreigen. Het lied, dat verspreid is via internet, is vorige zomer gemaakt. Hierna is het nummer door anderen op het internet geplaatst, waar het door onderzoeksjournalisten van NOVA onlangs werd ontdekt.

Na de documantaire van NOVA deed Ayaan Hirsi Ali dinsdag aangifte wegens bedreiging. Haar partijgenoot Zalm sprak van een "schandelijke" aanval.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2004
  2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb t liedje van DHC en het gaat idd te ver
    maja wat kan je er tegen doen he

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan de makers van zo'n nummer het land uittrappen (zijn ze niet van hier) of anders nare sancties op leggen.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Terecht dat ze zijn gearresteerd. Tuurlijk iemand mag een mening hebben, en ik vind dan ook veel goed, maar iemand met de dood bedreigen vind ik net iets te ver gaan. Tuurlijk zeggen ze dan ook dat het niet zo bedoeld was om er makkelijk vanaf te komen. Misschien dat ze na een dagje op bureau zitten al weer naar huis mogen, maar dan weten ze hoop ik iig dat ze niet tever kunnen gaan.

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat snap maar ik bedoel eigenlijk dat er tog steeds weer nieuwe van dat soort groepen opstaan die zon liedjes maken

6. Dione

Dione Guest

En Justitie is natuurlijk ook zo dom om te geloven dat ze het "niet zo bedoeld hebben". Net als die klootzak Murat die zn leraar doodschoot. Zegt ook dat ie der spijt van heb. Nou kgeloof der helemaal geen fuck van. En helemaal niet meer toen zn vrienden hem gingen steunen om zijn naam te roepen en " Laat Murat Vrij " te roepen. Ze snappen der zelf helemaal niks van, laat staan dat ze spijt hebben van hun acties.

7. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    die shit van nag is van jaren geleden, gemaakt toen die ventje een jaar of 16 waren, en kunnen echt niet serieus genomen worden. Als er geen kazaa was geweest had je er nooit wat van gehoord.

8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    NAG (nieuwe allochtone generatie) :confused: Moet niet gekker worden.

En ik heb dat stuk van DHC ook in de krant gelezen, ze zouden teksten zoals doodtrappen etc hebben uitgesproken? Maarja, ook niet echt veel zin om die troep te checken.
    Mooi trouwens dat zer zijn opgepakt :)

9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    De grondwet zegt dat er vrijheid van meningsuiting is maar daar worden bepaalde grenzen aan gesteld. Deze gasten hebben die grenzen overduidelijk overtreden en ik denk dat dit een goed signaal is voor al die andere "media-geile" hiphop groepjes die met alles wat actueel is aan de haal gaan om zo maar in het nieuws te komen.

Oja en ze zijn kut... (a.k.a ze kunnen niet rappen/hebben geen flow/irriteren me mateloos)

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Whaha, sorry maar ik las: "ze het land uitrappen" 8)
    Ik dacht al: hoe wou je dat in godsnaam doen :+

11. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb het laatst op het journaal gezien. Zeiden ze dat die liedjes een middel waren om hun gevoel te uitten en dat we die de tekst niet zo serieus moeten nemen.
    Ik vraag me af hoe serieus wij hen moeten nemen :{

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    in de bajes zitten is vreemd genoeg nog een symbool ook voor (fop)negers, dus een straf zullen ze waarschijnlijk niet vinden...

daarbij komt ook nog eens dat geen hond ooit van de nummers gehoord zou hebben als Hirsi kabaAli er niet zo over zou vallen. Van de andere kant zou het wat mij betreft ook niet ongestraft kunnen blijven...

13. Dione

Dione Guest

Dus je wil zeggen dat WIJ het nummer nooit gehoord zouden hebben. Maar hoe weet die Hirsi Kabaali t dan? Zit die nog vaker op forums dan wij?

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    vette nerdin is het jah :D

mneuh, ik vermoed dat een vader van één of ander rondzwervend marrokaantje toevallig het betreffende nummer hoorde, en haar heeft ingelicht... en toen ging het balletje rollen...

En omdat ik niet zozeer gesteld ben op Hirsi Ali, vind ik negatieve publiciteit niet zo erg.... (hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat ik die rappertjes in hun ideeën steun)

maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk ;)

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Man, die lui hebben gewoon lol. Die tekst is supergrog, maar gangsterrap uit Den haag moet toch wel ergens over gaan.

16. Small Seyss + DJ Kutschee > DHC + NAG

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Inderdaad, respect

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb hem helemaal geluisterd. De flow is goed, de tekst is supercynisch. En BIATCH erdoorheen is best inventief. Waarom zouden ze dit niet mogen zingen? Zolang ze dit soort liedjes maken maakt het niks uit. Die lui hebben gewoon lol. Niks bedreigends.

En knabbel en babbel en Gert van samson.

Ik vind de tekst te ver gaan. Maar op live hoor je ook zulke dingen.

Als Hirschi Ali dingen roept dan krijg je zulke dingen. Dit kun je gene echte bedreiging noemen. Het is gewoon flauwekul.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2004
  19. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Walrus, wat ik mij afvraag is waarom jij altijd een afwijkende mening hebt dan de "normale". Ik vraag me af waar jou respect zich bevindt? Als je dirt soort shit goedkeurt ben jezelf net zo'n (fop)neger als zij en dat is jammer vind ik.

20. Sorry voor de typfout, het moet uiteraard Kutscheet zijn.

Deel Deze Pagina