Rare E-mail

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daz, 3 jun 2005.

1. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Nee dit is geen grap of het is zeker geen E-mail van het bedrijf Rare.
    Ik kreeg zojuist een e-mail en er staan allemaal rare dingen in die ik niet snap enzo. Moeten jullie maar kijken:

Misschien is dit een grap ofzow.. Het ziet er wel professioneel uit.

Gr,
    Alex

2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Gewoon deleten. Het is troep.

Welke (echte) professionele brief is gericht aan een willekeurig iemand en is getypt in all caps? Bovendien noem je iemand die je niet of nauwelijks kent nooit een "beloved".

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    is nep..
    alles staat in caps getypt, er staat geen gewoon adres bij, geen logo, helemaal niets..
    ze willen gewoon graag je gegevens, om je later op te lichten.. tenminste, dat is vaak wel zo:eek:

/edit: xiroke was me voor

4. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Lol, ik krijg wel 1000e Mailtjes per dag van zulke mensen binnen gewoon verwijderen...

5. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Een van de meest voorkomende hoaxes ter wereld is dat. Niet naar omkijken, gewoon wegdoen.

6. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ze sturen deze mails al jaren, en staat ook wel bekend als de NIGERIANEN mail..

Met deze mail is er veelal een rijk iemand uit Nigeria of omstreken die zegt dat hij tijdelijk een groot bedrag op jouw bank wil zetten voor beleggingen. Je krijgt hiervoor dan 1 of 2 % geboden.

Werkelijkheid is : Ze vragen je (meestal) eerst een SAVE DEPOSIT van 500 dollar over te maken naar ze voor vertrouwen/serieusheid/controle van je banknummer. Maar houden gewoon de doekoes en je bent genaaid :+

7. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe.....ik kraag zoveel mailtjes van afrikanen die even wat geld op me rekening willen storten om het dan wit te houden ofzo en dat je er dan wat aan verdient.

Weet je wat je moet doen?Je moet ze aan het lijntje houden en ongeloofelijk hard terugspammen.Dikkel lol joh,ik heb er eens een gehad die had me een mailtje gestuurt waarin hij ''smeekte'' om geen bommails meer te sturen.Zijn box raakte zo vol zij hij :D

8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Zie hier: de natte droom van iedere spammer

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    nee, dat is pas als er een positieve reactie op komt..
    geef gewoon t nummer van een amerikaans politiebureau :D

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat mensen hier serieus aandacht aan besteden zeg... het is toch gewoon overduidelijk dat zoiets gewoon spam is. Niets meer en niets minder.

11. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe ik heb deze een paar maand geleden ook eens gekregen, was wel lache _O_

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja idd, en MS reporte het al als ongewenst, en nog gelooft hij het half |:-

Vaak zijn die meeltjes ook 1 groot clickable plaatje waar door je op een of andere vage site aangemeld wordt :confused:

13. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lol.. als ik jouw was zou ik niet je confidential telephone number geven :p

14. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Nog iets anders over een rare email: Gebruikers van de Postbank (Mijnpostbank.nl en Girotel) kunnen een mailtje ontvangen waarin gevraagd wordt allerlei persoonlijke gegevens te sturen, samen met drie TAN-codes. Dit is ook niet bepaald zuivere koffie. Men verdenkt Russische maffiosi ervan dit te hebben geflikt. Belangrijkste kenmerk van de brief: hij is Engels....

15. Da Ni-LXL

Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet et t kwam vet vaak in het nieuws

16. Ecnelis

Ecnelis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol, zo'n soort ding heb ik ook wel eens gehad...Maar dan in faxvorm... Een of andere kapitein van de veiligheidsdienst in eenofanderlandinAfrika genaamd Maurice Monk vroeg of hij bij ons mocht onderduiken :p

Deel Deze Pagina