Rare mensen, die Grieken. Computerspelletjes verboden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door VinZ, 15 okt 2004.

1. VinZ

VinZ Guest

Computerspelletjes spelen illegaal in Griekenland

Uitgegeven: 14 oktober 2004 20:03

BRUSSEL - De Europese Commissie heeft Griekenland voor het Europese Hof van Justitie gedaagd omdat Athene met een wet elektronische spellen, waaronder computergames, in de ban heeft gedaan. Dat heeft het dagelijks bestuur van de Europese Unie donderdag laten weten.

Volgens de Europese Commissie handelt Griekenland in strijd met de regels van Brussel voor het vrije verkeer van goederen en diensten. In theorie is het in Griekenland nu illegaal om thuis met een Gameboy te spelen.

In Griekenland werd in 2002 een wet aangenomen over een verbod op het gebruik en de installatie van elektronische en computerspellen. Die maatregel werd genomen in de strijd tegen illegaal gokken.

Bron: www.nu.nl

Wat een mafkezen daar... :confused: :confused:

2. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Woeii blij dat ik daar niet woon! :D
    Over 2 jaar hele Game Underground in Griekenland en wij kunen voor €1000 per spel alles daar naar binnen smokkelen ;)

3. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Computer spellen verboden??
    wat moet je dan de hele dag doen :9

4. Keukenhufter

Leuk Bevonden:
    0
    maare klopt dit wel een tijdje terug zat ik op Xbox live met een griek Project gotham te spelen :confused:

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het nieuwsbericht is van gister dus het hele ban gedoe moet nog gebeuren, alleen lijkt het me sterk dat dit ook echt doorgaat.

6. XeoN

XeoN Guest

JezusChrist!

Gewoonweg games verbieden...:{
    Dit klopt niet, waarom zouden ze dat doe???

7. Keukenhufter

Leuk Bevonden:
    0
    omdat gokken ook verboden is daar
    en ik denk dat die domme grieken denken dat video spelletjes en gokke hetzelfde zijn!

8. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    BS, een paar grieken in de tactical ops scene wonen ook gewoon in griekenland en die zitten de hele dag gewoon beetje te TOen, je kan gewoon nog makkelijk een spelletje spelen hoor, alleen moeten ze je niet pakken, alsof ze huiszoekingen gaan doen naar spelletjes ofzo.

9. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    En wat nou als je daar toevallig op vakantie bent :confused: Ik ben er nu 4 keer geweest ..... en ik neem aaaaaltijd mijn gameboy mee ! "Lig je daar lekker aan het zwembad ..... opeens de geweren onder neus met een aantal dude's die je dwingen je gameboy af te staan ! YEAH RIGHT !

10. XeoN

XeoN Guest

Zou wel mooi zijn. :p
    Drek ken je 20 jaar zitten omdat je een gameboy het land binnen hebt gesmokkeld.

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een wet uit 2002. Men nam die aan in de hoop het gokken aan banden te leggen, dus verbood men elke vorm van electronisch vermaak. Echter, de griekse regering heeft een aanpassing gemaakt dat gamen niet verboden is. De EU protesteert nu tegen de wet die het gokken verbied.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Zie het al voor me, zit je gewoon een potje Harry Potter te spelen komen er twintig zwaarbewapende mannen je huis binnenvallen om je te arresteren...

Het lijkt me niet hoor.... Denk dat het allemaal een beetje is overtrokken. Het zal wel loslopen.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    alleen athens 2004 mag :+

14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Als of de overheid niks beter te doen heeft.
    Nu maar hopen dat Nederland dit niet als voorbeeld ziet.

15. Victor

Victor Guest

Dat kunnen ze nooit tegen houden.
    Gebeurt veel te veel en word net als alcahol in de jaren 30 in Amerika.
    Ze verbieden het wel maar daar gaat je land+economie!!

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja ,en dan mag je voor je terechtstelling nog een wens doen , en dan zeg je
    laat die sigaret maar zitten , ik wil nog 5 minuutjes halo2 spelen :)

Deel Deze Pagina