Computerspelletjes spelen illegaal in Griekenland Uitgegeven: 14 oktober 2004 20:03 BRUSSEL - De Europese Commissie heeft Griekenland voor het Europese Hof van Justitie gedaagd omdat Athene met een wet elektronische spellen, waaronder computergames, in de ban heeft gedaan. Dat heeft het dagelijks bestuur van de Europese Unie donderdag laten weten. Volgens de Europese Commissie handelt Griekenland in strijd met de regels van Brussel voor het vrije verkeer van goederen en diensten. In theorie is het in Griekenland nu illegaal om thuis met een Gameboy te spelen. In Griekenland werd in 2002 een wet aangenomen over een verbod op het gebruik en de installatie van elektronische en computerspellen. Die maatregel werd genomen in de strijd tegen illegaal gokken. Bron: www.nu.nl Wat een mafkezen daar...
Woeii blij dat ik daar niet woon! Over 2 jaar hele Game Underground in Griekenland en wij kunen voor €1000 per spel alles daar naar binnen smokkelen
Het nieuwsbericht is van gister dus het hele ban gedoe moet nog gebeuren, alleen lijkt het me sterk dat dit ook echt doorgaat.
omdat gokken ook verboden is daar en ik denk dat die domme grieken denken dat video spelletjes en gokke hetzelfde zijn!
BS, een paar grieken in de tactical ops scene wonen ook gewoon in griekenland en die zitten de hele dag gewoon beetje te TOen, je kan gewoon nog makkelijk een spelletje spelen hoor, alleen moeten ze je niet pakken, alsof ze huiszoekingen gaan doen naar spelletjes ofzo.
En wat nou als je daar toevallig op vakantie bent Ik ben er nu 4 keer geweest ..... en ik neem aaaaaltijd mijn gameboy mee ! "Lig je daar lekker aan het zwembad ..... opeens de geweren onder neus met een aantal dude's die je dwingen je gameboy af te staan ! YEAH RIGHT !
Dit is een wet uit 2002. Men nam die aan in de hoop het gokken aan banden te leggen, dus verbood men elke vorm van electronisch vermaak. Echter, de griekse regering heeft een aanpassing gemaakt dat gamen niet verboden is. De EU protesteert nu tegen de wet die het gokken verbied.
Zie het al voor me, zit je gewoon een potje Harry Potter te spelen komen er twintig zwaarbewapende mannen je huis binnenvallen om je te arresteren... Het lijkt me niet hoor.... Denk dat het allemaal een beetje is overtrokken. Het zal wel loslopen.
Als of de overheid niks beter te doen heeft. Nu maar hopen dat Nederland dit niet als voorbeeld ziet.
Dat kunnen ze nooit tegen houden. Gebeurt veel te veel en word net als alcahol in de jaren 30 in Amerika. Ze verbieden het wel maar daar gaat je land+economie!!
Ja ,en dan mag je voor je terechtstelling nog een wens doen , en dan zeg je laat die sigaret maar zitten , ik wil nog 5 minuutjes halo2 spelen