Upscaling en supersampling met ML technieken als DLSS is momenteel veel interessanter en efficiënter dan native 4K. Je gaat deze generatie nog weinig native 4K 60 fps zien, daar ontbreekt de kracht nog voor.
En minder lange laadschermen eindelijk en beter geluid! Speel nu Dragonquest XI. Fetch quest teleporten naar stad. 40 sec. Gebouw in. 10 sec. Dan waren naar de boot 40 sec. Varen naar eiland. 20 sec. Vechten en item verdienen. Dan warp terug naar stad. 40 sec. Praten met npc en dan waren naar andere stad om quest te voltooien.weer 40 sec. Tot slot halen in in en saven met weer totaal 30 sec wachttijd. Als je dan na avond werken een uurtje gamed kun je 3 van dit soort quests doen om een wapen, key item voor later in het spel en wat crafting materiaal te verzamelen. Straks scheelt dat gewoon enorm hoop ik.
Klopt, die doelstellingen worden vaak ook niet gehaald op de ps4pro. Dus voor de ps5 zou dat voor het eerst zijn. Marketing vs realiteit: twee verschillende werelden.
Verder maakt het ook helemaal niet ui hoe triest het ook is. Als games alleen nog op ps5 uitkomen en niet meer op ps4 moet je wel een ps5 hebben als je de nieuwste games wilt spelen.
Dit is zo mooi en stijlvol - ik heb hier wel dat "next gen gevoel" bij. Dat had ik nog niet echt bij de launch titels tot dusver. Iedere keer dat ze van dimensie wisselen is toch wel een dingetje hoor.
Je bedoelt Demon's Souls. En zo gek is het overigens toch ook niet? Dit is slechts de tweede echte next-gen (current-gen ondertussen eigenlijk) game die nu uitkomt. Ziet er grafisch fantastisch uit!
Best bizar eigenlijk. Vroeger had je nog zoiets als een launch line-up. Hebben ze de next gen met de kennis van nu (chip schaarste included) niet veel te vroeg gebracht? (ja)
Dat viel wel mee. Xbox 360 and ps3 hadden geen sterke launchine up. Zelfde voor ps4 en xbox one. Na de overgang van 8 naar 16 bit en van 2d naar 3d zijn de stappen gewoon niet zo groot meer geweest in vooruitgang. Sterker nog de NES line up was ook niet zo spectaculair. Mario Bros was geen launch title. Zelda ook niet destijds. En Sonic zeker niet op Megadrive.
Het is nu sowieso niet de tijd om gemakkelijk goede games af te leveren. Corona bemoeilijkt duidelijk het ontwikkelproces, of misschien kan ik beter zeggen: het legt de zwakheden in o.a. het projectmatig werken en denken en het realistisch targets stellen binnen diverse organisaties zonder al teveel moeite bloot.
Dat is ook weer niet helemaal waar. Ook titels die zowel een ps4 als een geupgrade ps5 versie hebben zie ik als launch titel.