1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Rayman Origins

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 mei 2011.

1. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Deze is het:

Blijkbaar is het wel een soort vuist, maar omdat dit level onderwater is kan je niet met je vuisten slaan. Als je RT ingedrukt houdt, schiet hij ze wel af.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    omgomgomg

RAYMAN! :D

3. Leip0079

Leip0079 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me wel een supertoffe game, maar eerst ga ik maar eens wat spellen uitspelen voordat ik weer nieuwe koop. :)

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    wtf wordt kinect zoveel gekocht??

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    Rayman Origins is denk ik na AC, Crysis 2, en ME2 een van m'n favorieten van 2011. En nu nog. Speel het nog steeds, en heb echt het idee dat ik er al 16 uur op heb zitten..had alle levels gerusht in het begin, blijkt dat je, om de game uit te spelen, dit niet echt moet doen..speel nu verschillende levels weer over en zie allerlei nieuwe dingen. Echt een geweldig spel, en is eigenlijk echt die volle bak met poen waard.

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    En dan te bedenken dat jij eerst zei dat het niet de volle bak waard zou zijn. :eek:

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    Jup, inderdaad. Dus voor de mensen die nog twijfelen, het is het waard. :+
    Spel is op sommige momenten ook frustrerend lastig. Heerlijk moet ik zeggen.

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  8. Calias

Calias Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inmiddels zo rond de helft, en ik moet zeggen, het is wel een erg leuk spel :) Soms inderdaad wat lastig (Voor die 3e tand die race tegen dat kistje... man man man die heb ik vaak moeten doen|:-), maar dat maakt 't ook weer leuk \o/

Alle electoons halen is niet moeilijk, maar sommige time trials en vooral overal alle lums halen is nog een redelijke uitdaging.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    En dan te bedenken dat het nog een budget titel is ook. :+

10. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Einde van de maand ga ik m bestellen bij zavvi, kijk er naar uit aangezien de demo al erg tof was.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Normaal post ik XBW reviews niet in het topic, maar omdat Rayman alle aandacht moet krijgen wat maar kan:

XBW Review: Rayman Origins

Het was zo’n vijftien jaar terug dat heel wat spelers een olijk mannetje leerden kennen. Hij had misschien geen armen, benen of een nek, maar hij groeide uit tot een cultheld met zijn eigen langlopende spelserie. Vijftien jaar later is Rayman nog steeds niet weg te denken uit onze gamecultuur en dat is goed te zien aan de laatste telg uit de serie: Rayman Origins.

De allereerste Rayman was een 16-bit 2D platformer. Toentertijd was Rayman een grote stap voorwaarts in de ontwikkeling van computerspellen. Niet alleen waren de spelelementen indrukwekkend, maar ook qua grafische ontwikkeling en geluid was het zijn tijd vooruit. Na enkele jaren kreeg Rayman zijn verdiende tweede deel en deed dat op nieuwe platforms zoals de Playstation 2 en Nintendo 64. Rayman 2: The Great Escape veranderde Rayman voorgoed. Door de groei in technologie kregen ontwikkelaars de kans om hun spellen driedimensionaal te maken en zo ook onze olijke held. In de jaren daarop kreeg Rayman nog een aantal standalone games en ook spin-offs zoals de Raving Rabbids serie, maar het werd nooit meer zoals het originele deel. Tot Rayman Origins.

Een platformer op de 360?

Toen ik lucht kreeg van een nieuwe Rayman kon ik mijn geluk niet op. Eindelijk krijgt de Xbox 360 weer een platformer die in de winkels ligt. Natuurlijk hebben we Xbox Live Arcade waar ontwikkelaars al hun creativiteit in kwijt kunnen, maar echte platformers zijn vrijwel verdwenen in de schappen van de Xbox 360. En toen was daar de aankondigingstrailer van Rayman Origins. Een tweedimensionale Rayman met een heerlijke grafische stijl. Het voelde bijzonder. Alsof dit niet meer kon in deze tijd waar miljoenen euro’s in games gepompt worden. Ubisoft nam een risico en dat mocht ik wel.

[​IMG][​IMG][​IMG]

Origin-eel

We keren in Rayman Origins terug naar waar het allemaal begon. De ren-en-spring-stijl uit het originele deel is weer terug en een eerste indruk vertelt ons dat het tempo veel hoger ligt dan voorheen, naar mijn idee een juiste keuze. Tegenwoordig kan het niet snel genoeg gaan in spellen en Rayman past zich hier goed op aan. Je zou als Call of Duty speler maar het originele Rayman uit 1995 moeten spelen, bah! Maar waarom rennen en springen we nou precies? Het land van Rayman, de Glade of Dreams, is volledig overgenomen door monsters. De kwade onderwereld is erop uitgestuurd om van dit kleurrijke paradijs een speeltuin voor donkere wezens te maken. Dat kan natuurlijk niet! Vrienden van Rayman zijn opgesloten, Nymphs worden ontvoerd en Globox kan niet meer genieten van zijn middagdutje. Het is aan jou om daar iets aan te doen.

Glade of Dreams

Zoals een typische platformer heeft ook Rayman Origins een hub. Een startwereld. Hier kies je het land waar je naartoe wilt en het level dat je wilt spelen. Simpel doch effectief! Wanneer de tijd is aangebroken om daadwerkelijk te spelen, is er maar één level nodig om de perfectie van Rayman Origins te zien. De grafische stijl is ongeëvenaard en een genot tussen alle spellen die juist de realistische kant op gaan. De ongelofelijk kleurrijke levels samen met de rustgevende soundtrack zorgen ervoor dat je ervaring met Rayman Origins niet stuk kan. Jungles, landen van ijs of juist lava, zelfs onderwaterwerelden. Alles wat een platformer hoort te hebben heeft Rayman Origins. De daadwerkelijke spelervaring stelt ook niet teleur, de animaties vloeien perfect in elkaar over en van framerate problemen is er absoluut geen sprake. Chapeau!

[​IMG][​IMG][​IMG]

Creatieve uitdaging

Het doel van Rayman is om, naast het bevrijden van de wereld van monsters, zoveel mogelijk Lums te verzamelen. Deze Lums kan je aan het eind van ieder level omzetten in Electoons, de bewoners van de Glade of Dreams. De Electoons zijn ook in ieder level opgesloten in verborgen ruimtes en het is aan jou om ze allemaal te bevrijden. Daarnaast zijn ook Nymphs gevangen genomen. Deze mooie vrouwen zal je moeten redden om je krachten terug te krijgen. Zo leer je bijvoorbeeld om te slaan, vliegen en zwemmen. Zo zijn er nog een ton aan opdrachten die je kan voltooien. Levels binnen een bepaalde tijd voltooien, het achterna jagen van schatkisten, vliegen op muggen en natuurlijk eindbazen. Wat je ook doet, het zal een creatieve uitdaging zijn.

Hè, jammer, co-op

Wat is er leuker dan met vier vrienden op de bank Rayman te spelen? Met vier vrienden online Rayman spelen. Hoewel er een (geweldige) coöperatieve modus in Rayman zit is het gemis van een online coöperatieve modus des te groter. Een keuze die ik werkelijk niet snap. Nu ik erover nadenk is dat ook mijn enige minpunt aan Rayman Origins. Ik heb genoeg vrienden in mijn Xbox Live vriendenlijst die Rayman spelen, maar uitnodigen kan ik alleen als ik de deur voor ze open doe.

Conclusie

Dank u Ubisoft voor dit ultieme platform cadeau. De ó zo kleurrijke en mooie grafische stijl. De creatieve levels waar gameplay voorop staat. De soepele animaties en een vloeiende framerate. Rayman Origins is wat de gamewereld nodig heeft in tijden waar realistische schiet-, vecht- en sportspellen de baas zijn. Dit is 2D platforming op zijn best.

<3 Arti. :+

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hij heeft ook zeker gelijk :) enige minpunt is het gemis van online co-op. Het is voor wel een groot gemis though

13. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Online co-op had ik ook heel graag gewild. Toch wel een zeer groot minpunt eigenlijk, op een verder, vlekkeloze game.

14. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Hij is er niet voor de PC dus.. Jammer, had hem nu wel even graag geprobeerd (door te kopen ja).

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Heb je je 360 verkocht dan?

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Die heeft mijn broer meegenomen naar zijn nieuwe huis :+

18. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
  19. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    It's gonna be legen...wait for it... dary!

Fuu, moet hem echt eens aanschaffen.

20. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Deze game inmiddels op 1000 gezet. Erg jammer, is er al iets bekend over DLC of een opvolger?

Deel Deze Pagina