Reactie XBW op het niet kunnen leveren van Halo 2 L.E.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 27 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Precies, dat doosje en die making of interesserden me niet eens, ik vroeg me zelfs af waarom ik hem besteld had :+ Maarja gewoon 'voor de heb' he. Het is idd wat Frado zegt de manier waarop dit gebeurt. De prijs had ook gewoon omhoog gekund ofzo als het eerder bekend was. Zeg het dan op zn minst eerder zodat deze mensen nog een LE kunnen halen bij de lokale gameshop (hè lars ;)). Toch kan ik het niet helpen om het ook niet best erg lomp te vinden van GCShop. Wie verkoopt er nu zoveel spellen zonder te weten dat ze hem geleverd krijgen...
     
  2. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een lulkoek. Dit is toch gewoon marktwerking. Gcshop levert het goedkoopst omdat zij de beste bedrijfsstructuur hebben om die prijzen aan te kunnen bieden. Nou gaat MS die prijzen een beetje lopen reguleren, ik vind het belachelijk dat ze daar überhaupt iets over te zeggen hebben. Dit zijn toch gewoon eenzijdige prijsafspraken. Echt slecht. En winkels hoef je niet te steunen want het zijn geen vrijwilligersorganisaties of zo.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Lars - bedrijven die vaste prijs afspraken slikken daar word ik pas misselijk van. Als ik de L.E. bestel ... bestel ik hem wel on-line bij andere zaken ... wel jammer dat je nu je slaatje probeert te slaan door je site te adverteren ... Relax man
     
  4. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    ga me nou niet vertellen wat dat prijsCOMPENSATIE (ja zo heet het) inhoud want dat weet ik best...
    dat soort afspraken zijn er dus wel...denk je dat Microsoft dit voor de gein doet, er zijn beschermings rechten/concurrentie beding op bijna alles, Japanse auto's moeten ze Invoer rechten voor betalen OMDAT ze veel goedkoper zijn, dat BESCHERMD andere auto bedrijven in Europa, bestel voor de gein maar eens 10 keer halo 2 voor de xbox bij play.com, wedden dat jij invoerrechten gaat betalen....bij enkele stuks zien ze het door de vingers maar ze hebben het liever niet

    @fardo, dat was dus GEEN advertentie actie, zo heb je gewoon beetje KIJK op hoe de winkel is, that's it als je er problemen mee hebt haal je die link toch lekker weg...

    Goddamnid wat een betweters hiero, ik weet het toch beter ;) _0/
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  5. XeoN

    XeoN Guest

    Fak gcshop.nl zeggen dat ze er niks aan kunnen doen, maarja, ze beginnen die actie zonder te weten om microsoft wel die prijs wilt ect ect.
    Haal hem wel hier bij Replay.
     
  6. SuperFly

    SuperFly Xbox 360

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0

    Als ik dit lees.... Denk ik eerder dat jij nog een pubber bent... Dan iemand die games verkoop!!!.. Sorry hoor zo'n grote bek van een verkoper heb ik nog nooit gezien... En ik zal iig NOOOOOOOIT een game bij JOU of ander winekls kopen! Zeikerd!
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb juist gcshop.nl gekozen omdat ik die pre-order acties van bijv. Bart Smit meestal niet vind werken (bij ons hebbben ze de game meestal pas een week na de release en je wordt niet eens gebeld als je game er is, dat heb ik 2 keer meegemaakt:{). Microsoft schaadt eigenlijk de reputatie van gcshop.nl, waardoor ze misschien klanten verliezen. Ik vind het niet kunnen.
     
  8. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    hoezo grote bek?? vertel mij dat eens
    en loop niet zo te janken, omdat je er geen tegenwoord op hebt ga je maar zo lopen huilen...baby _0/

    btw ik ben ook gewoon een mens hoor, het is niet zo dat verkopers aardige mensen zijn *)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    maar goed we dwalen af van het onderwerp ;)
     
  10. SuperFly

    SuperFly Xbox 360

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie, Zie, Zie. Dit is voor mij bewijs zat ;) ik wens jou nog veel plezier in de toekomst en ik hoop voor je dat je nog werk vind! Reageren heeft geen zin meer!!!!
     
  11. SuperFly

    SuperFly Xbox 360

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit had Aart geqoute op het limeted forum :).... Zal het wat zijn? Wie weet!
     
  12. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar nu haal je in mijn ogen wel 2 dingen door elkaar. Gcshop importeert niet vanuit een vreemd land waardoor hun inkoop lager is. Waarschijnlijk hebben ze dezelfde europese of nederlandse distributeur als jullie. Op die lagere inkoop is het concurrentiebeding inderdaad wel van toepassing.
    Ander voorbeeld: schoenenwinkel Bristol en van Woensel halen hun schoenen uit dezelfde opslag. Echter zijn de schoenen bij Bristol goedkoper met name door het verschil in winkelconcept. Hier onderscheid van Woensel zich door zich meer op service te richten.

    Dat is ook het hele probleem tussen de reguliere winkels en webwinkels. Dit zijn 2 verschillende concepten waarbij eenieder zijn best moet doen om iets unieks te bieden in deze consumptiemaatschappij. Een webwinkel kan zich alleen maar onderscheiden in prijs en kwaliteit (door nette afhadelin en snelle leverin) terwijl gameshops zich zullen moeten onderscheiden vanuit hun serviceprincipe. De mediamarkt doet toch principe hetzelfde? Dit is juist het principe van marktwerking waarbij ondernemers tot een beaaplde mate vrijeheid hebben om hun eigen concept te kiezen en prijs/kwaliteitsniveau op af te stemmen.
    Ik vind dit eerlijk gezegd het standaard geklaag van een kleine ondernemer. Doe dan je best om je te onderscheiden want de consument maakt zelf zijn keuzes (zo ga ik bijvoorbeeld ook bij voorkeur naar de kleinere HUBO hier om de hoek ipv de Gamma of Praxis met hun nitwits). Natuurlijk zie ik ook wel met pijn in mijn hart alle kleine kruideniers verdwijnen omdat ze de concurrentie niet aankunnen met de grote winkelketens. Maar dit betekent dus dat de maatschappij en de consument andere belangen heeft tegenwoordig. Je kan hiervoor je kop in het zand steken en je blijven afzetten door te mopperen op de andere aanbieders maar de consument maakt zijn keuze, niet jij of gcshop.

    Microsoft begeeft zich op glad ijs door ondernemers iets op te leggen maar nog veel belangrijker, ik denk dat ze onderschatten wat voor negatieve PR dit met zich meebrengt. Tot op heden had ik een erg hoge pet op van de service van microsoft. Zowel zakelijk heb ik met ze te maken (grote enterprise contracten) maar dus ook prive (afhandeling defecte controller) en in beide situaties niets minder dan hulde voor MS voor hun service (niet hun prijzen btw ;) ). Deze actie met gcshop komt nu echter bij mij op de negatieve kant van de weegschaal.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Beetje een belachelijke actie.... toen MS 2 jaar terug nog het rewardpack uitdeelde heeft dat veel goodwill opgeleverd, ook de service van MS is altijd voortreffelijk geweest. Blijkbaar is MS in die 2 jaar zo arrogant geworden dat zij zich tot zo'n actie verlagen. Bijzonder kinderachtig en niet goed voor hen imago. De heer van Dijk kan het wel schudden volgens mij, het klinkt namelijk als een eenmansactie (met als gevolg dat een deel van het zorgvuldig opgebouwde en goede imago van MS ten grabbel gegooid wordt....MS wordt nu weer als een zelfzuctige geldwolf gezien, en dat is jammer) En idd. belachelijk om de community zo te benadelen terwijl je twee weken diezelfde Xbox community vraagt zoveel mogelijk hulp te bieden om de daders van de Halo 2 piraterij te pakken te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  14. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee dit is geen eenmansactie. Ik heb vernomen dat ook andere shops (regulier en web) aangesproken zijn om de adviesprijs te hanteren. Dit is beleid en geen adhoc beslissing.
     
  15. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik bedoel een eenmansactie van dhr. van Dijk, denk niet dat de top van MS Xbox hier op de hoogte van was.
     
  16. Project_Sharky

    Project_Sharky Huh!

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal mij nix verbazen als de prijs voor Forza Motorsport ook nog omhoog. ik vind dit iig niet kunnen over Halo 2 LE, je brengt gcshop slechte plubiciteit, M$ zijn imago gaat omlaag (lekker voor zuh }:] ) Is er nog wel een mogelijkheid dat gcshop de LE nog binnen krijgt?
     
  17. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heeft microsoft niks te zeggen over importheffingen. Dat heeft hier dus echt helemaal niks mee te maken. En concurrentiebedingen al helemaal niet. En door de vingers zien ze niks er is gewoon een wettelijk vrijgestelde hoeveelheid. En als je beschermd schrijft doe het dan wel voortaan met een T evenals inhoud moet met dt. Dank je mr professor Back on topic dan maar
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  18. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Okee... mijn mailtje dat ik naar MS gestuurd heb.

    Beste meneer van Dijk,

    Toen Microsoft (ruim twee jaar terug) vroege kopers van de Xbox beloonde met een rewardpack heeft dat veel goodwill gekweekt bij gamend Nederland. Ook de service die gebruikers mochten ontvangen als hun Xbox gerepareerd moest worden, en de telefonoische helpdesk was van bijzondere hoge kwaliteit. Dit alles gaf een groot vertrouwen aan (potentiele) Xbox consumenten.

    Het is jammer dat dat zorgvuldig opgebouwde imago van de Xbox en Microsoft vandaag door een actie grotendeelds ten grabbel is gegooid: Halo2 LE mag niet voor de prijs van GCshop.nl (in het kader van de GCshop.nl & Xboxworld.nl pre-order actie) worden verkocht. Erg jammer, omdat een groot gedeelte van de kopers van Halo 2 LE deel uitmaken van de harde kern van de Xbox community die te vinden is op XBW.nl. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen hoezeer de 'harde kern' van de Xbox community (zowel in binnen-en buitenland) uitkeek naar dit spel en Bungie en Microsoft zoveel mogelijk hulp bood toen een Franse versie van Halo 2 uitlekte op het Internet; De wereldwijde Xbox community heeft massaal threads gesloten die over de gelekte versie gingen, links verwijderd naar illegale content en zoveel mogelijk spoilers in de doofpot gestopt. Ronduit sneu dat diezelfde kern nu juist 'gepakt' wordt door jullie GCshop.nl boycot actie, aangezien zij het vooral zijn die de Halo 2 LE in pre-order gekocht hebben.

    Mijn verwachting is dat de nationale (en met een beetje pech de internationale) gamespers de messen al geslepen heeft en klaar staat Microsoft tot de grond toe af te branden in hun tijdschiften respectievelijk websites. Ik zie de headlines met woorden als 'geldwolf' , 'arrogant' en andere woorden van gelijke strekking, al voor mij. Ik hoop niet dat deze vloedgolf van negatieve publiciteit de feestelijke launch van Halo 2 overshaduwt. En waarom wordt zo'n beslissing pas op het allerlaatste moment genomen? De reactie van de Xbox community is er een van teleurstelling en woede. (Voor een 'kleine' greep uit de reacties zie:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=62129&page=1&pp=15 ) Een dergelijke actie blijft heel lang in iedereens hoofd rondspoken en heeft bij velen het vertrouwen in Microsoft ernstig geschaad.

    Ik hoop dat Microsoft een reactie geeft met nadere tekst en uitleg (en gelieve geen standaard mailtje) over het hoe en waarom van deze boycot van GCshop.nl.

    Erg jammer dat de release Halo 2, waar al zolang naar wordt uitgekeken, op deze manier verpest wordt. De dupe zijn behalve Bungie, XBW.nl en GCshop.nl toch vooral de gamers.... op de lange termijn echter, denk ik dat niemand anders dan Microsoft zelf de zure gevolgen hiervan gaat ondervinden. De enige oplossing lijkt mij het terugdraaien van dit besluit en GCshop.nl alsnog het benodigde aantal exemplaren te leveren. Dat dit gebeurt lijkt mij helaas illusie. De Microsoft die ik kende van het rewardpack en de goede service is in twee jaar van succes nou eenmaal veranderd.......

    Hoogachtend,
    Mijn naam


    Nou? Wat vinden jullie ervan? :cool:

    En denk erom, stuur ALLEMAAL een mailtje naar MS om je ongenoegen kenbaar te maken!
     
  19. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit ook al in het andere topic gezet..maar ik heb deze Frank van Dijk proberen te bellen,maar hij was afwezig..maar hij belt me straks terug..en owe als ie het niet doet
     
  20. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    wel triest dat ze geen LE's geven |:-
    Ben ik ff blij dat ik de LE bij de interroys heb besteld. *) _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina