Hoe groot TV's ook mogen zijn tegenwoordig, de 16: 9 beeldverhouding haalt het toch niet bij 21: 9 of bredere formaten qua 'immersie' vind ik... (hoop zelf dat er in de toekomst weer opnieuw ultrawide TV's op de markt komen, maar het gebrek aan 'passende' content zal helaas wel altijd een probleem blijven waardoor mensen ook minder snel geneigd zijn de overstap te maken. RDR2 doet het in ieder geval prima in UW, al heb je een kleine mod nodig om ook de cutscenes en photomode fullscreen zonder blackbars te krijgen.. Maar werkt nu naadloos, erg gaaf. https://www.rockpapershotgun.com/2019/11/14/red-dead-redemption-2-pc-ultrawide/ Gisteren trouwens een nog eens een ouderwets non-stop game dag gehouden. Sessie van bijna 12uur gemaakt in RDR2.
En we blijven lekker op het gemak verder hobbelen in deze game, echt weer zo'n titel waarbij je hoopt dat de aftiteling nooit op je scherm zal verschijnen. Zelden was 'collectables' zoeken en verzamelen zo mooi en rustgevend in een game als deze. Gaat wel veel tijd inzitten, maar kan zo opgaan in deze wereld dat ik zelfs geniet van uren 'niets' doen. Waar je ook bent, de speelwereld op jou heen leeft altijd en voelt zo natuurgetrouw aan. Geloof gisteravond zeker vijf uur gespeeld, net twee missies gespeeld (Chapter 4), voor de rest enkel opzoek geweest naar planten en dieren (o.a. voor een de challenges). Wat dan ook nog maar eens deels gelukt is omdat ik tig keer de huid/vacht omzeep wist te helpen. Ook tot twee keer toe een "Legendary Animal" laten ontsnappen, grrr... Gewoon tof wat voor kettingreacties kunnen ontstaan in deze game en de physics van Rockstar leveren echt hilarische slapstick taferelen op. Je gaat op jacht naar konijnen en eekhoorntjes. Vervolgens lukt het niet direct om zo'n eekhoorn perfect te vangen waardoor er her en der wat karkassen verspreid komen te liggen. Dit trekt vervolgens meerdere grote(re) roofdieren aan en voor je het weet zit je in een benarde situatie. Helemaal als je paard hem dan ook nog smeert uit angst en je oog in oog staat met een Grizzly of Cougar maar compleet de verkeerde wapens in handen hebt. Het moment dat je eindelijk in alle rust je kampvuur kunt aansteken en de tent mag uitrollen om even op adem te komen voelt dan zo goed. Plus de zonsopkomst in de game blijft keer op keer adembenemend! (zware onweersbuien zijn trouwens ook heel vet gedaan)
Spotten, bestuderen en het juiste 'werktuig' kiezen... Vervolgens je prooi tracken, besluipen en dan geduldig wachten totdat het moment er is om het perfecte shot te maken. Super gaaf! ..al word er soms ook jacht op mij gemaakt.
Blijft zo'n vette game he! Blij dat ik hem nog niet ingeruild heb bij GM, ga hem ooit nog wel eens opnieuw spelen
Inderdaad een hele vette game. Vermaak mij zo ontzettend goed met het freeroamen dat ik soms vergeet dat er ook nog een storymode aanwezig is. (bungel nu aan het eind van Chapter 4) Game komt ook veel beter tot zijn recht als je het heft in eigen handen neemt en er zelf een avontuur van maakt vind ik. Volg je simpelweg het verhaal komen soms toch wel enkele zwakheden van de game aan het licht en voelt de wereld lang niet zo indrukwekkend aan dan wanneer je er zelf op uit trekt. (missie structuur, progressie en bijv. het behalen van doelen binnen de game mag de volgende keer wel iets meer aandacht krijgen bij Rockstar) Voor mij echt een meesterwerk die ik nu al een maand lang aan het spelen ben zonder onderbreking van welke andere game dan ook. Wil enkel nog RDR2 spelen!
Ik heb een LG 34UW89G-B uit 2017. Heeft een resolutie van 2560x1080 met een refrechrate van 144Hz. Lichte curve en G-sync. Ben nog steeds blij met de resolutie, tenminstie nog een beedtje mild voor de hardware.
Nee, ben even een beetje Witcher moe. Ik moet na die heftige zaken aan het einde van de game even iets anders hebben om me op te concentreren. Het is niet echt overal het einde geworden wat ik had gehoopt te halen, ondanks het hoofddoel. Die informatieverwerking wil ik eerst even laten zakken, dan zien we wel verder.
RDR2 is wel een fijn 'tussendoortje'... Waant je zo vaak in een film tijdens die game, echt prachtig gedaan allemaal! Ga zelf nu richting Chapter 6.
Klinkt alsof het een traumatische ervaring voor je is geweest. Ik wil ook aan The Witcher 3 beginnen (dit keer op XBO), maar wil eigenlijk geen games van mij HDD afgooien, en wil er ook geen extra HDD aanhangen. Heel misschien dat ik Assassin's Creed Odyssey eraf gooi, want die heb ik helaas al een poosje niet meer aangeraakt.
Het is gewoon erg veel geweest. Blij dat het achter de rug is, maar ik ga zeker een keer HOS beginnen binnenkort. Die is al geïnstalleerd inmiddels.