[RedAlert] De Eindexamens komen eraan !!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DesertFox, 19 apr 2004.

  1. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Beste dames en heren,
    scholieren, studenten, en enkele basisscholieren 8)

    De Eindexamens 2004 komen er bijna aan !!
    Nog een paar weken en dan is het Centraal Examen voor Vmbo/(mavo)/havo/vwo. Ik heb zelf eindexamen VWO E&M +m&o... en denk dat ik morgen maar eens ga beginnen met leren van mijn examen :+ (waar ik goed in ben, door altijd te zeggen, MORGEN begin ik 8) ) maar nu echt bijna ! :eek:

    Hebben jullie zelf ook examen ?! lucht je hart !
    nog tips voor examen leren ?! i wanna know them !
    ben je bang voor je examen, bang dat je het niet haalt ? :eek: Praat erover :+ ..

    :D
     
  2. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff heb eerst nog een paar tentamens te gaan (woensdag & donderdag). DAN pas druk maken over examens (Havo E&M met INF)
     
  3. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Tips: Leer "samengevat" uit je hoofd!

    Offtopic: Had je vanmiddag toevallig nog 2 in het geel geklede gasten gezien?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2004
  4. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    YEP! kzit in 5 havo, profiel c+m xtra vak informatica.

    heb er wel vertrouwen in. st er goed voor. geen onvoldoendes ofzo, allleen 6je voor if en eco maaja.

    ben nog niet begonnen. is ook nog niet nodig, hoef namelijk maar voor 2 vakken te leren, eco en geschiedenis.. en die stof heb ik al gehad in laatste tentamenweek. relax dus!!!
     
  5. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het tegen DesertFox of mij :confused:
     
  6. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    tegen mij ..
    hehe ik heb geen id wie die gast is, maar hij blijkt bij mij op school te zitten :eek: 8) .

    en zag vanmiddag bij de lerarenkamer 2 gastjes met gele truien van een winkel/patisserie...

    :) maja ontopic : ik oefen met oude examens , van vorig jaar en jaar ervoor. hoop dat ik zo beetje ook kan voorbereiden op de vraagstelling soort.
     
  7. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ah, de examens, vorig jaar ben ik er door heen gekomen. Het valt allemaal eigenlijk best mee en over het algemeen zijn de examens een stuk makkelijker dan de op school gegeven tentamens. Betekend natuurlijk niet dat je er wel echt voor moet leren en idd die 'samengevat' boekjes zijn geweldig! Echt een aanrader.

    Succes iedereen!
     
  8. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    ik zit pas in de 1e 8)

    maar toch iedereen suc6 met de examens en al
     
  9. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Desertfox, volgens mij lijk je aardig op mij. Ik schoof het leren steeds een dag vooruit, totdat ik opeens de volgende dag m'n examens had. :eek:

    Maar zo heb ik eigenlijk altijd mijn pw's en examens gehaald. Het komt op het volgende neer. Tijdens de 'normale' toetsperiodes wordt je getest op concrete kennis die je in die afgelopen weken geleerd hebt. Maar de examens kunnen onmogelijk elk onderwerp zo diep gaan uitlichten, dus krijg je van alles een heel klein beetje, echt oppervlakkig. Ik had voor Wis A allemaal net onvoldoendes (tussen 5 en 5,5) gehaald, en voor het tentamen haalde ik opeens een 7. :+

    Ik had voor drie vakken wel boekjes met alle examenstof er in, maar dat was niet dat 'Samengevat'. Maar altijd handig om alle stof in één boekje terug te vinden.
     
  10. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    RedBull/ soort gelijk drankje drinken voor het leren.

    Bij mij hielp zoiets... ik kon opeens veel beter leren :eek:
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Eerst nog 3 mondelinge. Dan eerst eens een weekje van vakantie genieten. En daarna beginnen met leren.
    Ik zit in VWO6 EM met du2 en m&o.
    Ik ben niet bang om te zakken, ben alleen bang dat ik echt geen motivatie meer kan vinden 8) (net als voor deze tentamenweek)
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Gaaf! De officiele XBW eindexamen thread, ik wou er gisteren ook eentje aanmaken maar ik dacht nog, het is een beetje vroeg daarvoor.
    Desert Fox was me voor :p

    Anyway, Eindexamen VWO C&M, Frans 1,2, Latijn en Economie hier. En ook nog het International Baccalaureat maar dat lukt wel :+

    Moet nu weg, maar zal vanmiddag wat tips + werkwijzen etc. posten....

    In elk geval nog 34 dagen tot het eerste eindexamen: Nederlands!

    Don't panic! :eek:
     
  13. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben nou 28 en heb dus al mijn "eindexamens" al gehad.

    Een paar tips:

    Ga uit van je eigen kennis en laat je niet gek maken door "tips" van je klasgenoten.

    Probeer op een ontspannen manier te leren, stampwerk heeft totaal geen nut.

    Ga niet na het examen alles doornemen, daarmee ga je alleen je zelf opnaaien als blijkt dat iemand een ander antwoord had.
     
  14. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    HAVO 5 Natuur en Techniek. met ec 1
    alle technische vakken zitten er nu toch wl in. alleen nederlands word een drama.
     
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Zow dat waren de tentamens weer :)
    7,5 op NL en een 7,9 op Engels.

    Over een maandje de Examens voor Vmbo Kader, ff leren en die examen door ploegen en vakantie! :D
     
  16. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    pfff eindexamen....
    ik ben blij als ik het haal met sown klote jaar achter de rug, die tiffus leraren moeten nog 3 cijfers van me vinden voordat ik met het examen meekan doen. maarja had gister me laatste 2 tentamens dus ben nu helemaal klaar met dat en morgen alles ingeleverd
     
  17. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Och kut krijg net te horen dat ik volgende week een Praktijk Examen van Administratie heb. :mad:
     
  18. Lord_Sander_NL

    Lord_Sander_NL Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    tja eindexamens

    ik ga ze zeker wel halen

    ik zou namelijk als ik mijn best dee met leren en huiswerk maken makkelijk havo kunnen doen maar omdat ik chronische heefdpijn heb kan ik geen grote school met veel huiswerk aan

    daarom zit ik op een kleine vmbo school

    heb nu al een praktijkexamen gehad waar ik eind van de week mijn cijfer krijg

    en voor de andere vakken hoef ik niet eens echt te leren (behalfe voor wiskunde en natuur/scheikunde dan)

    maar goed, nog tot eind van de week school dan 2 weken vakantie 1 week stage lopen en dan 1 week om te leren

    ofwel eerst lekker 2 weken dtm2 op live spelen en dan een kijken of ik zin heb om te leren :p
     
  19. nielzo

    nielzo Guest

    Yep yep, dat waren XBOXLIVE! en ik!
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zorg ervoor dat je goede cijfers hebt voor je vakken, dat is stuk relaxter dan wanneer je onvoldoendes staat en je hard moet leren en gaat zitten stressen. Veel examens maken uit die examenbundels is een goede tip! Heb ze vorig jaar gehad.
     

Deel Deze Pagina