1. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    iedereen kan reiki. ik heb het pas ontdekt, ik kon vantevoren wel zelfreiki maar heb het nooit een naam gegeven, dacht altijd dat het aan de fantasy boeken lag die ik las 8) . ik heb laast reiki aan iemand anders gegeven. maar dat ging een beetje fout ik had mijn voeten niet op de grond en kon de negathieve energy niet. ach foutje

zijn er nog meer mensen die aan reiki doen??? en xboxen :9

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bedankt voor deze fascinerende uitleg over wat Reiki precies inhoudt. Ik ben helemaal overtuigd... :confused:

3. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ja de uitleg is nit uitleg,, moet het meegemaakt hebben of vaker hebben gehoord om hjet een beetje te geloven denk ik

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien is het verstandiger om meer tijd te besteden aan een cursus nederlands!

Mijn vriendin is reiki-master, en is ook heel gevoelig voor de energie die iets of iemand afgeeft.
    Een paar jaar geleden zijn we naar een tentoonstelling in kamp westerbork geweest, en ze werd gewoon misselijk van de negatieve energie die daar was.

5. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er zegmaar net mee begonnen en weet er niet veel vanaf, maar geeft reiki niet alleen maar positieve energy door en neemt neghatieve energy weg???

6. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Het geeft ook positieve energie, maar je wordt gevoeliger voor alle soorten energie.

Zonder negatieve energie kan er geen positieve energie zijn.

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ken ook erg veel mensen die aan Reiki etc. doen.
    Sickness misschien kun je je beginpost aanpassen door er wat meer over uit te leggen.
    Zelf sta ik er heel skeptisch tegenover, maargoed misschien moet je het eerst zelf ervaren.

8. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Reiki is alleen leuk voor mensen met de verstandelijke vermogens van een overrijpe tomaat.

Het is dikke onzin en ik heb 1.000.000 dollar om dat te bewijzen.
    Als donateur van de James Randi Educational Foundation mag ik elke Reikidioot uitnodigen om zijn/haar kunnen te bewijzen voor een wetenschappelijke commissie.
    Bij deze:
    http://www.randi.org/research/index.html

De foundation bestaat al vele jaren en het is nog nooit iemand gelukt om boven het nivo van goedgelovige zielepoot of klein oplichtertje uit te stijgen.
    Komop, Sickness (yep) claim je miljoen dollar man!
    Go for it!!!

Of hou op met je baarlijke onzin...

9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Volgens mij is er een woord voor mensen zoals jij High 5....oh ja, onaardig.

10. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    liever een goedgelovige zielepoot als een kortzichtige zielepoot.

Als dit voor de een werkt wilt het nog niet zeggen dat het onzin is.
    Hoezo werkt homeopathie of een placebo?

11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zegt dat Reiki meer over de portemonnee van de bedenker :p

Maar even serieus, ikzelf geloof er totaal niet in, maar als mensen er in willen geloven, mogen ze van mij, als het hun helpt, waarom niet?

12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand ook even duidelijk maken wat reiki is?

13. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik kan je van hieruit moeilijk indelen in 1 die categorieen want daarvoor ken ik je niet goed genoeg.
    Omdat ikzel noch het ene noch het andere ben, kan ik je daarin ook nog eens niet echt adviseren.

Wat betreft het werken van placebo's en homeopathie, die werken dus gewoon niet.
    "Mijn" miljoen dollar staven mijn bewering trouwens ook nog eens.
    Het enige dat jij hoeft te doen is het bewijs leveren dat homeopathie werkt of dat een placebo iets geneest.
    In 1 klap vaag je niet alleen mijn "kortzichtige" bewering van tafel maar je wordt er nog eens stinkend rijk van ook!!
    Wie zou dat nu niet willen?

Kom op, verknoei je tijd niet met mij, download het aanvraagformulier en lever het bewijs!
    Geen bewijs? Geen argument. _0/

14. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt.
    Ik ben onaardig voor charlatans, oplichters en meer van dat soort volk.
    Teveel mensen met een ziekte die wanhopig zoeken naar genezing of verlichting van de symptomen zijn al ten prooi gevallen aan de parasieten die misbruik maken van de goedgelovigheid van deze mensen.
    (kent iemand hier Sylvia Millecam nog) ?

Het vervelende is dat veel mensen uit een soort misplaatste hang naar mysterie, maar al te graag geloof hechten aan dit soort onzin.
    Niet allemaal slechte mensen, wel allemaal domme mensen.

Ik heb weinig geduld met domme mensen.

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Zal ik hem inkoppen? Ja! Knap hoe je met jezelf kunt leven dan.

Het is vrij simpel van je om bewijs te vragen natuulijk. En je voorbeeld van Millecam, in dat opzicht heb je helemaal gelijk, maar dat was wel geheel haar eigen keuze. Voor de rest moet je maar een nieuwe topic openen voor deze discussie dunkt me, want je stoort de mensen die over reiki willen praten alleen maar.

16. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    High5 gelooft uiteraard ook alleen in de westerse geneeskunde. De geneeskunde die mij trouwens helemaal niet aanstaat omdat het alleen de gevolgen bestrijd en niet de oorzaak. Joh neem een asperientje en alles is chemisch uhm.. ik bedoel goed.

17. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Fout.
    Ik "geloof" nergens in.
    Ik hoef helemaal nergens in te "geloven".
    Ik geloof bijvoorbeeld niet dat de aarde rond is. Ik "weet" het en ik kan het nog bewijzen ook.
    Ik geloof ook niet dat atomen bestaan. Ik "weet" het en ook dat kan ik bewijzen. (Ik heb er wat apparaatjes voor nodig, dat wel)
    Het leuke is ik niet hoef te bewijzen dat mensen die wel "geloven" in reiki, vliegende schotels en astrologie en andere onzin, erg dom zijn.
    Dat doen ze namelijk zelf al.
    Q.E.D.

Dat westerse geneeskunde alleen gevolgen bestrijdt is natuurlijk absolute baarlijke nonsens.
    Ook hier hoef ik weer niets te "geloven", ik weet het.
    Van niertransplantatie to aambeienzalf en alles wat daartussen ligt.
    Geef mij maar westerse geneeskunde boven een sjamaan met wierookstokjes als mijn blinde darm ontsteekt.
    En ik geef ook hogelijk de voorkeur aan loopgips boven een gebedsdienst als ik weer van het helikopterplatform lazer aan boord.
    Ik wens ook iedereen met een hartritmestoornis erg veel plezier met handoplegging.

18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Foutje die je maakt is dat het of of is bij jou. Het kan toch ook allebei? Misschien dat je je er wat meer in moet verdiepen en dat je er dan zelfs wat wijzer van wordt. Hebben wij ook minder lastig van je.

Ik vind het helemaal niet erg als mensen er totaal niet in geloven, ik sta er zelf ook heel sceptisch tegenover, maar om die mensen erg dom te noemen is gewoon erg dom.

19. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Geen probleem hoor.
    Het is inderdaad erg simpel van mij om bewijs te willen zien.
    Maar vergeet 1 ding niet: -Ik- beweer niet dat reiki werkt.
    Waarom zou ik dan iets moeten bewijzen?
    Daarentegen begint de originele poster te schrijven over het hebben van bovennatuurlijke esotherische krachten die geneeskrachtig zouden zijn.
    Het lijkt mij dat hij heel wat meer te bewijzen heeft dan ik.

Millecam was slachtoffer van allerlei kwakzalvers die haar wijsmaakten dat ze de oplossing hadden voor haar ******.
    edit: (een enge ziekte. de sterretjes zijn er door de forum software neergezet)
    Parasieten die leven van het leed en de goedgelovigheid van anderen.

Dat mijn mening je stoort is helemaal jouw probleem.
    Dat heet vrijheid van meningsuiting.
    ...en daar "geloof" ik dus weer wel in.

Laatst bewerkt: 29 apr 2005
  20. Ahara

Ahara Guest

Ik geef reiki behandelingen... en speel ook games op m'n xbox.

Het is iets wat al een paar 1000 jaar bekend is onder andere namen en als de normaalste zaak ter wereld wordt ervaren in veelal aziatische landen.

De effecten van reiki zijn wel eens wetenschappelijk bewezen door een universiteit in Amerika. Maar om te begrijpen dat het werkelijkheid is is het zelf ervaren het beste, zoals bij veel dingen in het leven.

Helaas zullen er altijd kwakzalvers zijn die maar wat aanprutsen, dat geld trouwens voor elke industrie. Met dit soort alternatieve geneeskunde is het probleem dat iedere sjaak een praktijk kan oprichten zonder een strikt systeem van regulering of uitgebreide opleiding zoals een doktor hoeft te volgen.

Deel Deze Pagina