rembours

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door matje, 15 aug 2004.

1. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee waar ik dit neer kan zetten, dus heb ik het maar hier neergezet.
    Maar goed mn vraag is, hoe werkt rembours als je een pakketje wil versturen via tpg post?
    Ik las dat je iets van een stortings papiertje moet hebben, maar ik vroeg me af wie, de ontvanger van het pakket of de verstuurder van het pakket, zo´n stortings ding moet hebben en waar ik die eventueel kan halen.

2. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij werkt het als volgt:

1. Je gaat naar het postkantoor (vergeet je pakketje niet mee te nemen!).
    2. Je gaat in de rij staan (athans meestal) en wacht geduldig af totdat je aan de beurt bent om geholpen te worden.
    3. Je spreekt de postbeamte die je helpt aan en vraagt of je het pakketje dat je hebt meegenomen onder rembours mag verzenden.
    4. Als dat mag (hahaha, tuurlijk mag dat), dan laat de postbeamte jouw een formulier invullen met jouw gegevens (rekeningnummer bijvoorbeeld).
    5. Na het invullen van de formulieren en het afgeven van je pakket ga je naar huis, of whatever.
    6. De postbeamte zorgt ervoor dat jouw pakketje wordt geleverd aan de daarvoor bestemde persoon.
    7. Deze persoon betaald in cash het benodigde bedrag aan de postbode.
    8. De postbode rent hard weg met het geld... hahaha :D
    9. Vergeet punt 8, jij krijgt het geld op je rekening gestord.
    10. Jij bent blij, joepie! :p

Antwoord op je vraag?

De realiteit kan ietswat afwijken van wat bovenstaand staat beschreven. Er hoeft bijvoorbeeld geen rij te staan in je postkantoor, of je levert je pakketje helemaal niet af. Houd daar rekening mee. ;)

3. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    _O_
    _O_

4. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    geldt dat voor versturen en ontvangen?

5. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Ontvangen is net iets anders:

Postbode belt aan.
    Hij wil geld zien anders gaat het feest niet door.
    Je geeft je laatste poen, en zet een krabbel op een papiertje voor ontvangst.
    Postbode gaat er vandoor, jij hebt je pakketje.

Is er niemand thuis, dan gooit ie een mooi TPG-briefje in je brievengat met daarop de melding dat ie is geweest en met eventueel een datum dat ie het nog een keer probeert. Ook staat er meestal een adres van het dischtsbijzijnde postkantoor op waar je je pakketje dan af kan halen (meestal 1 dag later pas).
    Natuurlijk ook dan niet vergeten briefje, legitimatie en poen mee te nemen (staat op het briefje meestal wel hoeveel het in totaal is).

6. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel kost zo'n zending eigenlijk?

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Gaat neem ik aan per gewicht

8. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
  9. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En je moet wel eerst geld nemen voor de verzendkosten die behoorlijk hoog liggen, je kan daarna nog de verzendkosten declareren bij de ontvanger (kan volgens het formulier). Rembours is verdomd handig bij grote paketten...

Deel Deze Pagina