1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Reputatie systeem

Discussie in 'Games' gestart door Chaos, 3 sep 2007.

  1. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds kort weer maandje Live en krijg dus te maken met het reputatiesysteem.
    Maar mijns inziens werkt dit systeem voor geen meter; ik heb 2 negatieve reviews gekregen: de eerste omdat ik een paar potjes achter elkaar won met poker en de 2e voor trashtalk terwijl ik niet eens een mic gebruik. :confused::lol:

    Bovendien heb ik nu 5 mooie gouden sterretjes ipv 4, terwijl de feedback dus blijkbaar negatief was. :{

    Meer mensen die dit nutteloos vinden of heeft het wel degelijk nut?
    Zie namelijk vrijwel altijd 5 sterren, maar dat zegt dus blijkbaar niets. |:-
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het reputatie systeem werkt wel hoor :) ... Het gaat om de percentages ... 2 negatieve feedbacks op 1000 games heeft geen effect .. maar als je elke keer negatieve feedback krijgt dan ben je de sigaar en dan ga je het merken ook
     
  3. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij staat dat 67% negatief was en 33% positief of geen oordeel heeft gegeven.
    Maar blijft vreemd dat ik bij een nieuwe negatief beoordeling van 4 naar 5 Mario sterren ga. ;)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nu staat bij mij dat 30% mij geen fijne gozert vind :'-(
    Onsportief, agressief, trashtalk enz. Slaat natuurlijk nergens op. Ik had gewoon gewonnen, en daar kunnen ze niet tegen.
    Ik héb niet eens een headset

    Het systeem in niet k*t. Maar de zielige mensen die het verkeerd gebruiken zijn k*t
     
  5. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu 50/50, dus 2 positief en 2 negatief.
    Maar vind het alsnog een nutteloos en vreemd systeem, wordt vooral veel misbruikt helaas. =(
     
  6. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat word nog wat met Halo 3. Met dit spel gaan volgens mij de negatieve feedback je om de oren vliegen als je het vaak gaat spelen. Eigenlijk zou je na elk potje gewoon aan moeten kunnen vinken welke mensen een good feedback verdienen of een bad aangezien de meeste nooit aan onbekende een good feedback geven. :)
     
  7. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    whaha ja, voor sommige is het elk potje of negatief krijgen, of negatief geven:p
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dus stel je hebt een rep van 90% negatief (heb zelf 44 ofzow...) dan maakt het eigenlijk niks uit als je heel veel potjes heb gespeeld?

    Ik heb mijn negatieve feedback vooral te danken aan:
    Leaven toen ik host was omdat mun 360 vast liep...
    Verscheidene potjes dik winnen van mensen die niet kunnen verliezen
    Het niet laten zien van mijn achievements aan niet vrienden :emo:

    Dit systeem moeten ze zo snel mogelijk afschaffen, je krijgt toch altijd meer negatief dan positief...
     
  9. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Is idd een raar systeem, wordt erg veel misbruik van gemaakt. Heb nu weer 58 positief, maar pas had ik 44 positief. Als je een foutje maakt in een spel of wint raken mensen dusdanig geirriteerd dat ze negatieve feedback geven.
    Gewoon afschaffen, het heeft op deze manier geen enkel nut.

    En mensen nemen volgens mij minder snel de moeie om je positief te geven, negatief geven doen ze sneller, omdat ze je een hak willen zetten.
    Ik ben wel benieuwd hoeveel negatieve en positieve feedbacks er per week worden gegeven, wedden dat het percentage negatieve veel hoger ligt.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2007
  10. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Kan je zo wel vertellen dat er meer negatief dan positief word gegeven. Ik ga ook echt niet elke keer mensen een goede feedback geven. Wil het best doen, maar dan moet het me om het zo maar te zeggen makkelijker gemaakt worden voor me :+.

    Gewoon aan het einde van de online match een pop-upje weergeven waar je aan kan vinken wie er een good feedback krijgt. En al heb je er dan een tussen zitten die het loopt te verpesten gewoon negatief geven. :cool:
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kan je nog ergens zien hoeveel mensen je negatieve feedback hebben gegeven, en als het even kan ook wie/wanneer/hoelaat?

    Sta momenteel op 78%/22%
    MS, kom maar op met de "lieve member bonus" *)
     
  12. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, dan zou het nog nut hebben, prijzen voor de lieverds. _O_

    Maar ben dus niet de enige die het nutteloos vind, het systeem werkt gewoon niet op deze manier.

    Wellicht dat het helpt om het lastiger te maken negatieve feedback te geven, dan doen ze het wellicht alleen met goede reden, want het is nu wel erg makkelijk, met 2 of 3 knoppen indrukken ben je er al.

    Geeft alleen maar een vertekend beeld zo, want de negatieve feedback die ik (en vele anderen) heb gekregen, slaat nergens op.
    Ben altijd lief. O-)
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En dat zal dan ook wel voor de overgrote meerderheid gelden...Dus wat dat betreft wordt men daar ook niets wijzer van...
    Bekijk dat maar als een soort "populariteitsmeter" zonder enige verdere waarde....:b:
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb alleen nog maar positieve reviews gehad .. We hebben bij xbox.com er naar gekeken en wij zijn tevreden met het systeem. Deze wordt altijd geevalueerd :) ... de meeste mensen hebben er geen last van en het voordeel van feedback is ook dat je niet meer tegen die persoon speelt (bij ranked kan het nog wel)
     
  15. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14

    Dat laatste is nieuw voor mij :)

    Niet meer tegen die persoon speelt?
    Als hij bijv in een unranked match speelt, kan ik niet joinen?
     
  16. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat een heel aantal klanten het systeem niet lekker vinden werken. ;)
    Want de mensen die hier reageren zullen niet de enigen zijn.

    Wellicht handig om de spelers/gebruikers zelf hun mening te laten geven, via een email (iedereen heeft toch een emailadres voor Live).
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ze krijgen voldoende feedback hoor .. het reputatie systeem wordt continu bekenen... Er zijn meer gebruikers die geen klachten hebben dan mensen die wel klachten hebben (van de paar miljoen gebruikers) .. het feedback systeem wordt wel verder aangepast.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat laatste is echt onzin want ik blijf die gasten tegen komen die ik avoid. Ik weet zeker dat, wanneer je er een poll over maakt, mensen liever het feedback systeem weghebben dan dat het blijft. Vooral members die al lang een 360 hebben met live en veel online spelen met anderen (dus niet alleen met vrienden) zullen hier wel in mee kunnen gaan.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    De meeste mensen maken er gewoon een rotzooi van, als je goed bent en geen Host bent met Gears krijg je Bad Reputation, ik bedoel waar slaat het op ? Ik geef alleen Bad Reputation aan glitchers in Ranked, ook al schelden ze ik geef niks.
     
  20. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    het is ook niet vreselijk storend dat je meteen helemaal bij microsoft gaat klagen denk ik, maar het is gewoon nutteloos eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina