Reservisten Landmacht (Natres)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door haantje, 22 jul 2008.

1. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Beste mede forumers,

Ik ben op zoek naar mensen die Reservist bij de koninklijke landmacht zijn of hier meer info over hebben.
    Zelf ben ik van plan bij de reservisten te gaan omdat het goed met studie te combineren zou zijn.
    Op de volgende website heb ik al wat informatie gevonden: http://www.natres.nl/

Nu vraag ik me eigenlijk af hoe het zit met wanneer verplichte aanwezigheid etc.
    Wat voor dingen moet ik verder nog weten?

thanks!

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ha grappig, een huisgenoot is net een Natres geworden :)
    Vind het zelf wel een beetje lamme vertakking van het leger, beetje de rotklusjes opknappen overal ;) Ik zou dan eerder voor een volledige opleiding bij de landmacht gaan.

Ik denk overigens dat je voor een goede uitleg je prima terecht kan bij een wervingkantoor van de landmacht.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Haha topic nummer 3 over soldaatje spelen 8)

4. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind het echt zo zonde dat mensen hun 'carriere' verkloten om militair te worden. Ik werk als intercedent bij een uitzendbureau en er zijn veel werkzoekende ex-militairen. Die vonden het leuk tot hun 25 of 30e, maar daarna wordt het of te zwaar, of vinden het niet leuk meer. Je kan natuurlijk doorgroeien en een hogere functie bekleden, maar er zijn maar weinig mensen die tot hun pensioen bij de luchtmacht, landmacht of marine willen werken. Dus ze komen bij een uitzendbureau en ze hebben ervaring waar ze gewoon niets aan hebben in de 'echte' wereld. Dus dan heb je twee keuzes, of je gaat ongeschoold werken doen, of je laat je omscholen. Doodzonde, ik raad het je dus af.

5. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    als het goed te combineren is met studie, en je wordt niet uitgezonden. Dan is het best lachen volgens mij. Beetje spelen met wapens, trainen, enz.
    een beetje overdreven neergezet, maar daar komt het denk ik wel op neer.

6. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    ik zit er zelf misschien ook aan te denken om bij de land/luchtmacht te gaan. en dan gewoon de ervaring voelen om daar uitgezonden te zitten in Irak oid.

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik denk dat als je voor het leger kiest niet voor de ervaring moet gaan, je moet jezelf wel gaan ontwikkelen zodat je na je uitzending een baan kan behouden bij de landmacht. Anders kom je in een behoorlijk gat terecht waar Amigo het al over had..

8. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    ja dat had ik zelf ook al bedacht;)..het liefst zou ik na dit examenjaar waar ik over een paar weken in ga gewoon een jaar reizen oid. wat gewoon niks met school te maken heeft. Zat dus ook te denken aan de luchtmacht aangezien ik iets als piloot ook wel zie zitten..maar aangezien er een zeer strenge loting bij is en ik al heb gelezen dat je max. 193 cm mag zijn. (ben zelf nu 193 en 16 jaar dus de kans dat ik nog wat bij groei is vrij groot)..lengte is overigens voor Straaljager/helikopter. dus passagiersvliegtuigen kan nog maar dat past niet bij het onderwerp hier;).

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zou toch altijd eerst zoeken naar een leuke opleiding hoor, bied toch echt veel meer opties en mogelijkheden voor de toekomst :)

10. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat mij erom om het te combineren met mijn HBO studie;) dus neit als fulltime job.
    Wat jij zei Sostic met de rotklusjes opknappen? Dat is dus info waar ik iets aan heb zeg maar!:)

Het is dus geen gewoon "leger" topic maar een specifiek Natres topic!

11. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    je word daar genaait waar je bij staat man. Als je in Irak zit, moet je eerst toesteming krijgen om iemand neer te schieten. En als je iemand neerschiet zonder toesteming omdat het echt levensbedreigend was moet je nog voor de rechter komen ook, en zodra hij t er niet mee eens is krijg je nog een jaar celstraf.... zuur leger.

12. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Hou het nou even ontopic alsjeblieft!!!
    Dit heeft helemaal niets te maken met de NATRES!!:mad::mad:

13. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Ah man, jank niet zo:p

als je toevallig met Natres uitgezonden word en je schiet iemand neer krijg je hetzelfde.

14. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Luister ff kindje als je je er enigsinds in verdiept had wist je dat de NATRES niet uitgezonden wordt..._0/
    Hou nu AUB even op met dit topic te verzieken.

15. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jongens. Wel lief doen hé ;)

Nu gewoon weer ontopic.

16. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    haha kindje, k heb geen zin om me daarin te verdiepenXD en ik ben hier ook niet om ruzie te zoeken of om dit topic te verzieken, mrjah dr moet er 1 zijn die ineens lijp begint te doen omdat ik ff me mening geef over de landmacht. Maargoed wat zou t zonder lijpe mensen is der wereld kut....

achjah, krijg je btw wel genoeg tijd om te studeren als je bij de natres zit?

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Grappig dat je je mening al klaar hebt liggen als je blijkbaar niet eens weet wat de Natres is ;)

18. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Landmacht kwam ook ff naar voren en mijn mening ging over de landmacht, niet over de natres... maargoed, allemaal weer on-topic, genoeg off-topic gelult.

Deel Deze Pagina