1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik spreek even voor mezelf, kijk erg uit naar de game. Persoonlijk verwacht ik niet dat de game me zo wegblaast als RE4 dat destijds deed (was de enige reden om een gamecube aan te schaffen).

    Diverse reviewers laten wel doorschemeren dat de game doorgegroeid is naar een volwassen 3rd person actie-game. Dat het ten koste gaat van de creepy sfeer en horror elementen vind ik wel jammer, maar dan zou het een exacte kopie van RE4 worden, en dat pikken de mensen ook niet denk ik. Misschien dat RE6 dit alles weer op de schop neemt en weer meer de creepy kant op gaat, deel 6 zou in ieder geval weer een heel nieuwe game ervaring moeten gaan bieden volgens de makers..
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  2. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond je Deel 4 niet vet dan ? echt een van de betere spellen !

    Ik ben het wel mee eeens , het is een meer actie gerichte game , maar hij blijft gruwelijk !
     
  3. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Deel 4 was goed maar ik ga de 5 deze week toch nog niet kopen zo leuk was de demo niet.Ik koop hem wel is aan 30e
     
  4. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik laat de game nog even liggen ,
    Haal hem wel 2de hands of zo vond de demo niet echt super ,
     
  5. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik kan hem zo ophalen bij de gameshop in den haag. Wel de Amerikaanse versie maar kan gewoon spelen op de 360 uit europa
     
  6. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zo maar effe rotterdam af kijken of ie er al ligt laatste tijd met streetfighter 4,killzone 2 en HAWX lagen allemaal lekker tot wel 5 dagen eerder in de winkels..

    Streetdates worden echt niet meer zo nauw genomen...heb alleen dan 1 probleem als ik hem vind wat moet ik dan spelen vanavond!8)
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Op KZ2 na zijn het ook geen grote verkoop titels. Daar houdt niemand zich aan de streetdate. RE5 is ook zo'n titel.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Bij KZ2 ook niet, die had ik ook 3 of 4 dagen voor de release. Maarre, weet iemand of RE5 bij de Media Markt te koop is?
     
  9. ArjayFiasco

    ArjayFiasco Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitgespeeld.
    Inderdaad een (erg goed) opgepoetste RE4, wat het zeker geen slecht spel maakt. RE4 bevatte ontzettend goede gameplay, dus waarom zou je dat wijzigen? RE5 is die harde knaken meer dan waard!
    Het is wél aan te raden om het spel co-op te spelen (het liefst via live, gezien de "split-screen" het beeld wel erg klein maakt).
    De AI van Sheva is namelijk niet al te best, ze wil nog wel eens in de weg lopen en kan zelf maar moeilijk bepalen of bijv. haar ammo bijna op is of dat ze haar wapen moet wisselen. Zo maakt ze nooit gebruik van haar granaten (terwijl ze die wel voor je neus wegkaapt) en gilt ze pas om ammo als ze volledig zonder zit.
     
  10. carnage NL

    carnage NL Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil jij dan hier effe laten weten of je hem in rotterdam al vandaag heb gevonden:)
     
  11. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Resident Evil 5 Review IGN

     
  12. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Hoelang heb je erover gedaan?

    Overigens toestraks even naar E-plaza gebelt, en ze zouden hem misschien morgen krijgen.
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Skip deze RE5 of haal hem wel een keer 2e hands.
    Vind het echt jammer dat je de game ook met sheva moet spelen.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoeft niet. Geef haar alleen ammo en geen wapens dan komt het goed ;)
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, een soort lopende opbergkast:cool:
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Daar ga ik het in de SP iig voor gebruiken ;)
     
  17. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    hij lag vandaag al bij mn lokale games winkel, amerikcaanse versie ja..

    maar ik wacht toch nog maar even emt halen, iig tot wat meer recensies
    en anders eind deze week bij BS waar ik hem ook gepreoerderd heb
    stel dat ik em dan koop krijg ik de LE
     
  18. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik volledig met je eens. Erg foute keuze mijns inziens. Deze hadden ze als optional moeten doen. Zoals ook een aantal reviews aangeeft.

    De spanning is veel minder en de kans op frustratie groter. In RE4 liep Ashley Graham mee, maar die moest je beschermen en dat werkte juist in het voordeel van de spanning. Zeker in dat kasteel...

    Ach, iedereen maakt wel eens verkeerde keuzes, zo ook bij Capcom.

    Ik wacht rustig af, zat andere games!
     
  19. ArjayFiasco

    ArjayFiasco Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n 8 á 9 uur op normal, maar ik heb nog lang niet alle collectibles.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb er inmiddels een aantal uurtjes opzitten. Eerste indruk is veel positiever dan verwacht! Speel de game op easy en het is zoveel beter te spelen dan in de demo. Hierdoor valt de wat trage gameplay en het niet kunnen lopen en schieten tegelijk veel minder op. Game is grafisch echt super! Mooiste game op het moment vind ik persoonlijk. De nadruk ligt wel meer op de actie en amper op het puzzelen. Minpuntje vind ik Sheva. Ze loopt echt alleen maar in de weg en de AI van haar is echt niet goed. Ze hadden haar er wat mij betreft uit mogen laten. Leuk voor in de coop, maar niet voor in de singleplayer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina