ik heb alleen RE1 gespeeld, die was best wel eng alleen in het donker het was zwaar frustrerend dat je niet oneindig kon opslaan, maar die inkt patrollen nodig had...
bij deel 4 op de pc ken je zovaak saven als je wilt, maar doen moet je wel een typmachine vinden. Maar ook die staan gelukkig op de map .
Idd, je moest (tenminste in de oude delen iig) goed letten op je ammo! dat maakte het een stuk spannender en lastiger! Dat was nou 1 vd dingen die ik typerend vond voor R.E. Deel 1 was echt uber, met die fantastische voice-acting!\o/
Aan de ene kant gelijk maar aan de andere kant is het ook wel een beetje een shooter. ik bedoel Silent hill bijvoorbeeld,dat is echt een typische 'Survival horror" waarbij de wapens meer een klein extraatje zijn.
nou in RE4 heb je echt veeeeel wapens en je hebt zo ook echt hard nodig . Je kan zelfs af en toe bij een vage kerel wapens kopen en dat zijn niet de minste. Van shotguns tot minetrowers en van magnums tot rocketlaunchers. Om maar even aan te geven wat voor guns je hebt. Tevens kan je ze upgraden meer kogels, sneller reloaden, meer damage enz. Ow en naast wapens heb je in RE4 ook granades en flashbangs dus jah RE4 draaid echt om wapens