Heb de demo inmiddels gespeelt en ben echt super telleurgesteld!
De game ziet er echt super mooi uit een van de mooiste, zoniet de mooiste, next-gen game die ik heb gezien. Maar wat speelt het kut! Het voelt aan als een game van 10 - 15 jaar oud. Die supertrage gameplay werkt in 2008 niet meer en hoort in 2008 niet meer. Het niet kunnen lopen tijdens het schieten werkt echt niet lekker en dat hoort in deze tijd ook niet meer. Je kunt gewoon niet snel genoeg reageren op grote hordes vijanden die op je afkomen. Daarnaast vind ik het ook irritant dat je ammo aan dat mens moet geven. Heb nou al een paar keer gehad dat ik werd gegrepen en bijna werd gekilled omdat dat mens ammo nodig had. Vind ook dat de guns weinig impact hebben (shotgun werkt wel ok). Als je een vijand raakt met een pistol, dan loopt hij gewoon door alsof er niks gebeurt, lijkt wel of je met een luchtdrukpistool staat te schieten. Daarnaast werkt het ook niet lekker dat je tijdens het switchen van items gewoon gegrepen kan worden. Het inventoryscherm werkt traag, dus je word dan 100% zeker gegrepen. Animaties van de vijanden als ze dood gaan is ook zeer matig te noemen. Daarnaast vind ik het in zo'n game als RE5 op de huidige generatie supernep dat de vijanden beginnen te borrelen en opeens verdwijnen.
De game ziet er echt supermooi uit, maar het speelt zo super ouderwets en niet lekker. Echt een flinke tegenvaller. De game stond bij mij bovenaan voor 2009, maar na het spelen van de demo is de game van m'n lijstje verdwenen. Wat een baggergame zeg, wat een telleurstelling! Ze hadden de gameplay van Gears of War moeten gebruiken, maar nee, wij als Japanse developer zijn lekker eigenwijs en blijven gebruik maken van een prehistorisch gameplaymechanisme.
Laatst bewerkt: 6 dec 2008