1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    zijn die controls nu anders dan die demo die een tijdje geleden online is gekomen ?

2. RdG

RdG lettss gooo

Leuk Bevonden:
    1
    Kan je met dit spel met ze 2en of meer de campaign mode spelen?

3. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 is max. offline en online.

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Heb de demo vanmiddag binnengehaald. In totaal tien minuten gespeeld. De besturing blijft behoorlijk trouw aan de vorige delen. Toen was het tof, maar nu voelt het echt achterhaald en outdated, waardoor ik al snel de demo heb afgesloten... Jammer!

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik vind t nog wel tof, heb er 2 besteld. Ga lekker co-oppen met mn broer :) 't is allemaal wat old school maar dat mag de pret niet drukken

6. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het al een paar keer gezegd in dit topic , maar je moet deze game spelen zoals je vroeger RES speelde , en dat maakt deze game ook zo goed , die oldschool besturing is gemaakt voor deze game.Als het een run 'n gun spel had geweest dan zit die beklemmende sfeer er niet in.Dus de besturing is waar voor RES serie staat , Hate it or Love it !

Ik krijg hopelijk deze week mn xbox terug , en heb nu al zin om die demo weer te spelen met een vriend is coop, en al helemaal zin in de release van deze game.

7. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Wat een top demo. Vind het heerlijk (al is het soms hinderlijk) dat de besturing were zo is. Super vet als je samen met die maat weg rent voor die chainsawer (tactische terugtrekking) en je hoort hem goed en dan ben je bang dat als je omdraait om hem te schietend at hij achter je staat. Echt leuke demo, vooral co-op is geniaal. Maar weet nu wel alvast dat ik hem met me vaste maat gaat spelen die ook resident evil heeft gespeeld want heel veel mensen kunnen er echt geen reet van. Elke kogel moet je koesteren en er 100% zeker van zijn dat je raak schiet. En met ervaren spelers merk je gewoon dat je sterker staat. Die roepen wanneer ze ergens anders naar toe rennen, roepen als er één achter je staat en sharen de ammo tenminste verstandig. Heerlijk tactisch wordt het dan.

Leuk dat er niet super veel ammo ligt want dat help wel dat de algemen gamerstick wordt verholpen. De gedachte kom laat ik me machinegeweer/shotgun maar niet gebruiken tegen deze chainsawer ondanks dat ik 200 kogels ervoor heb want misschien staat er om de hoek nog wel een grotere gebeurt nu niet. Je moet wel gebruiken omdat je kogels gewoon op zijn en je voor alles goed vindt.

Ook wel cool dat iedereen een ander hoofd wapen heeft. (shotgun, machine geweer of sniper (die trouwens echt sterk is) Kan je alle ammo tenminste gebruiken! ipv dat er twee constant met een mp5 lopen met weinig ammo.

8. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het raar dat iedereen nog steeds zeurt over de controls? ik bedoel, ze hebben het een stuk soepeler gemaakt doordat je al naar links, rechts, voren, achter kunt bewegen terwijl je naar links en rechts aimt. In RE4 moest alles met de links stick waardoor het een stuk lastiger was. Dat mocht de pret natuurlijk niet drukken :D maar alsnog, de controls zijn al een stuk verbeterd :)

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Tja weet niet wat ik ervan moet denken.
    Resident evil4 3x uitgespeeld,een van me favo games.
    Maar dit deel doet het hem niet zo bij mij.

Vind er totaal geen angst meer inzitten.
    Van wat ik gezien heb speelt alles zich op klaarlichte dag af.

ten tweede vind ik zo een chick de gehele singleplayer om je heen persoonlijk schijt irritant.
    Dus ja,zal het waarschijnlijk toch wel kopen omdat het RE is,maar ben niet zo gehyped over de demo.

10. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Daarom is het een demo he, als je de 5 minuten lange trailer heb gezien had je misschien kunnen bedenken dat niet de gehele game op klaarlichte dag afspeelt. Kijk erg uit naar deze game en ben weer helemaal verslaafd aan de demo :)

11. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een tof spel op zich als ik zo naar de demo kijk. Alleen de angst is er een beetje uit bij res5 zo lijkt het. Wat dat betreft kan ik beter doorgaan met left4dead, daar schrik ik elk potje nog wel.

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Bravo, mooie beschrijving! :thumbs:

13. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Dank je. Vind het juist wel cool dat ze iets anders proberen. Als je inderdaad de filmpjes heb gezien weet je dat het ook in de nacht afspeelt en dat overdag geeft je lekker een vals gevoel van zekerheid. Denk dat ze in de game meer proberen je bang te maken door je te overrushen. Eerlijk gezegd waren de resident evils ook niet echt eng. Af en toe was er een schrik effect van zombies die je oppeens door een raam grepen maar voor de rest zag je ze meestal van heine verre af staan of werd je bang gemaakt in een filmpje.

De angst van REsident evil is dat je weinig vuurkracht heb en toch moet zien te overleven (wat ruimschoots lukt als je leert mikken) dit gevoel werd in vier versterkt door je af en toe aan te vallen met grote aantallen (Het huis aan de andere kant van de brug en het eerste dorp) en heb het gevoel dat dit in vijf nog veel en veel meer gaat gebeuren.

Zat in een party met een maat en was aan het spellen dat je werd achtervolgd en op een gegeven moment riepen de andere van damn ga even ergens anders in een party want jullie blijven orders, waarschuwingen en andere termen schreeuwen. Denk en hoop dat er meer situaties tussen zitten waarin die angst er is dat hoe veel je er ook neerknalt er altijd meer blijven komen! Dit gecombineerd met de schrikeffecten (sporadische) is resident evil.

14. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    GVD wat een demo, ik en een maat hebben heel de avond uurtje of 4 lang non stop de demo gespeeld. Wat een uber wreede game. En damn wat hebben ze de controls goed gedaan in dit deel.

En om over de graphics maar te zwijgen. Wat een bloedmooie game. En de setting ook week eens wat anders.

Gewoon te master dit, wat een goed voorbeeld van hoe een demo moet zijn. Ik wil de game nu nu nu nu nu. Kneiter was het maar maart!!!!!

15. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    De inventory werkt niet traag, je gebruikt hem dan verkeerd. Wapens switchen en ammo herladen kan ook zonder de inventory. Verder vind ik de demo echt top. De graphics spatten van het scherm, en de besturing valt reuze mee, je moet het alleen even onder de knie krijgen.

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gebruik de eerste keer de inventory (Y) om alle items onder de juiste hotkeys te zetten (pak ze op en verplaats ze met "X"), waarna je in het vervolg de digitale pad kunt gebruiken. Werkt prima!

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    wanneer komt RE5 nou uit?

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    begint maart meen ik

19. Jamesje007

Jamesje007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep releasedatum is 13-03-2009

20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind deze Resident Evil games helemaal niet te vergelijken met de oude Resident Evil spellen. Deel 4 en 5 zijn helemaal niet spannend of beklemmend, want het is gewoon puur een actiespel. In de oude delen speelde je bijvoorbeeld in een verlaten landhuis waar je alleen de klok hoorde tikken. Je was bezig met puzzels oplossen en kwam lange tijden geen zombie tegen. Maar dan vanuit het niets stond er 1 vlak voor je neus. Steeds het gevoel dat je bekruipt dat er om iedere hoek een zombie kan komen. Die spellen vond ik serieus scary en beklemmend. In deel 5 heb je echt een shitload aan "zombies", het is alleen spannend door de beperkte ammo die hebt. Niet door de setting. Ik vind het eigenlijk gewoon een 3rd person shooter.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina