1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Aan het commentaar te horen (niet zoals Gears blabla) denk ik dat bijna iedereen hier het met je oneens is. Maar je hebt wel gelijk. RE4 en 5 hebben niet die spanning van de oude RE games. Maar daar staan weer heel veel goede dingen tegenover.

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet zomaar een 3th person shooter. Je camera is 3th person maar verder heb je weinig ammo, kan je niet bewegen als een traditionele third person shooter en zijn er ook nog wat tactische- rpg elementen. Je zal later wel weer wapens kunnen kopen enzo.

Ik ben het wel met je eens dat het spel niet meer "eng" is. Fear2 laat goed zien hoe je constant met angst loopt, dit is iets dat Resident Evil 1 ( remake) ook goed deed. Ik schrok me dood toen de zombiehond door het raam sprong =). En er waren daar nog wat situaties die ik nooit zal vergeten. Zoals dat er een zombie de hele tijd achter een deur stond en ineens ( zonder dat ik iets speciaals deed door de deur kwam).

Resident Evil 5 is een tactische 3th person rpg shooter in een resident evil sausje door de zombies en besturing. Ik twijvel in elkgeval nog heel erg of ik hem haal of niet. Ik heb deel 4 2 keer uitgespeeld en dit lijkt ( teveel) van hetzelfde... lastig...

3. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is juist de motivatie voor mij om de game te halen :) heb hem ook 3x uitgespeeld en omdat ik dat gevoel weer terug wil krijgen in coop nog wel is het weer een super vette ervaring :) ik haal hem in ieder geval op release date :thumbs:

4. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle delen van Resi gespeeld vanaf de PS1/Saturn en vind de serie geweldig. Deze demo kon me alleen niet zo heel erg bekoren. De drang om hem nog eens te spelen heb ik niet. Ziet er allemaal mooi uit enzo maar toch, ik mis iets. Spanning? Sfeer? Of ben ik al aan teveel gewend geraakt? Toch maakt het me een beetje sceptisch, maar ik kijk altijd eerst de kat uit de boom. Het co-op gedeelte interesseert me geen moer. Resi wil ik alleen spelen.

De gameplay is verder gewoon zoals het hoort. Vind het wel vervelend om steeds dat grietje bij te staan. Ach het verhaal zal wel weer vet zijn zodat ik hem toch haal, zoals gewoonlijk.

5. Symbiote RX

Symbiote RX New Member

Leuk Bevonden:
    0
    tof spel veel mensen hier zegen dat het te langzaam speelt maar dat is gewoon het typen game van resident evil in deel 1 was dat ook nou maar wachten tot 13 maart

6. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Qua spanning zijn ze inderdaad niet te vergelijken met deel 1, 2, 3 en Code Veronica. Aan de ene kant wel jammer, maar deel 4 en 5 hebben wel een ander soort van spanning. Bijvoorbeeld in vorm van een "chainsaw-maniac" die achter je aan zit zonder dat je weet hoe ver hij van je af zit.
    Een "gewone" third person shooter is het in ieder geval zeker niet, maar ik mis die oude RE sfeer ook wel een beetje.

7. iDent1ty

iDent1ty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind alles wel erg lekker zitten aan de demo alleen vond ik het jammer als je aimt met LT kan je niet lopen dat was de enige minpunt volgens mij

8. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    ik heb ook alle delen van Resident evil.
    ik vind de classic delen ook veel toffer door de sfeer en spanning..
    Re 4 was een goede game maar was niet echt eng en zaten ook geen schrik
    momenten in.

9. Symbiote RX

Symbiote RX New Member

Leuk Bevonden:
    0
    zat zo te denken zo nieuw is dat niet dat er een ander personage met je meeloopt en dat je die dan moest helpen als je niet veder kwam dat was ook al in resident evil zero

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Met dat spel zat je steeds te schakelen tussen de 2 characters.
    Dat kan toch niet in deel 5? Sheva is toch alleen speelbaar in de multiplayer?

11. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook de demo maar eens gespeeld en was blij verrast.
    Het ziet er natuurlijk heel mooi uit, maar van de besturing (waar over geklaagt wordt hier) had ik totaal geen last, sterker nog ik vond de besturing meer dan prima.
    De ai van sheva vond ik ook behoorlijk goed, spanning was er niet echt bepaald.. het helpt natuurlijk ook dat je met zn tweeen bent, dan is alles gelijk minder eng en spannend;)
    Het zombie slaughteren is wel weer erg tof. Vind het knallen iig leuker dan resi 4.

Laatst bewerkt: 27 jan 2009
  12. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb de demo 2x (single player) gespeeld. Kan niet wennen aan de besturing. Destijds ook Code Veronica op Dreamcast gespeeld die toch heel anders aanvoelde. 3rd person is sowieso niet mijn favoriet. RE5 mag dan een blockbuster gametitel zijn, voor mij is ie niet weggelegd.

(ik speelde gelijk daarna de FEAR2 demo ... die vond ik 10x aangenamer;))

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Trailer:

[GT]44799[/GT]

14. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de besturing egt perfect. Ik heb ook RE4 in die tijd van de gamecube echt 4 keer uitgespeeld. Voelt echt lekker om weer RE te spelen. Na al die jaren zonder RE4. (had me Cube verkocht)

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Na de Japanse demo ook deze gespeeld, maar ik kan toch echt niet wennen aan de besturing.
    Vreselijk. :'-(

Bespaart me iig weer €60!

Graphics blijven natuurlijk mooi, maar daar koop je een game niet voor.

16. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Is het echt niet wennen? ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn. Je speelt het 1 uur en je hebt het onder de knie, zoveel anders is het niet. Je kan alleen niet lopen terwijl je schiet dat is het enige verschil met andere games.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het werkt gewoon niet fijn. Dan kan ik het 1 uur of 1 week gaan spelen, maar binnen die tijd zal de besturing echt niet gaan veranderen.

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja. Precies. Welke idioot kan nou niet lopen als hij mikt tegelijk? |:-

19. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is dus het enige probleem.? :confused: en GoW dan, welke idioot kan achteruit een koprol om dan met zijn shotgun iemand dood te schieten. Het gaat er toch niet om of het kan of niet? En trouwens, ik denk dat jij niet lopen en goed schieten kan tegelijk ;)

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij kan het wel. Maar niet goed maar hij kan het wel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina