1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja precies, ik had zelf dat probleem met resi 4. Die heb ik (na heel wat uurtjes ;))uitgespeeld. En de demo van resi 5 vloog ik dan ook werkelijk doorheen, als je het eenmaal een beetje kan dan zul je merken wat je allemaal wel niet doen kan met 20 kogels.. ;)

Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  2. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet je ze in het hoofd schieten, niet snijden. :+ Het mes zou je niet eens nodig moeten hebben. Meestal krijg je na één headshot meteen de kans voor een melee attack.

Mocht je echt een ammo-tekort hebben though, dan ben ik het wel met je eens dat het met alleen het mes bijna onmogelijk is om al die zombies van je af te slaan.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik krijg een beetje het idee dat mensen een meer shooter-achtige game verwachten. Denk dat als je een GOW of zelfs Dead Space (wat wat mij betreft een als survival horror game vermomde 3rd person shooter is) verwacht het misschien wel wat tegen kan vallen.

Ikzelf moest ook best wel weer wennen maar als je er een beetje inzit (wat niet makkelijk is met zo'n korte demo :+ ) dan is het toch wel weer ouderwets lekker.

Op z'n eigen manier is het toch weer spannend en spectaculair tegelijk en die complexe controls dragen wat mij betreft bij aan de spanning. Ik denk dat als je als een Marcus Fenix door die levels heen kon gaan dat je geen spaan heel zou laten van de tegenstand maar nu is het wat mij betreft net lekker. Je bent de hele tijd aan het kijken hoe je kogels kunt besparen. Afwegen of je gaat vechten of vluchten, kijken of je jezelf niet in een dooie hoek hebt gemanouvreerd etc.

Het is gewoon een heel eigen soort game, beetje ouderwets misschien maar dat kan voor mij de pret niet drukken. (Maar ik ben da ook al zo'n ouwe lul dat de eerste RE op de playstation voorr mij nog niet eens echt jeugdsentiment is, daar was ik al te oud voor :+ )

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Maar goed dat we straks in enkel geval een fatsoenlijke RE krijgen. De OPM gaf al de perfecte score. ;):)

5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    ik verwachtte gewoon een RE game met een moderne look. En dan ook kwa besturing. Ik krijg de game hopelijk in mijn bezit van iemand en ga er dan goed voor zitten! Ik had idd andere verwachtingen dat geef ik toe! En zoals al eerder aangegeven is ik mis de echte 'survival' gevoel nu al. In de zin van een groot deel van een level gewoon echt NIKS tegen komen maar het idee dat er iets kwam je gewoon soms echt die tv uit drukte omdat je gewoon niet verder durfde. Dat mis ik. Want hier zie je ze gewoon van verre al aankomen en dan niet eentje nee hoppa meteen de hele kkk clan erbij

6. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Haha! Ik heb laatst weer RE4 opgepakt uit de kast. Ging een speed run doen omdat ik al me saves nog had. En op precies 3:16:37 h/min/sec uitgespeeld!:thumbs:

7. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    3:16 is echt tering snel :p mijn eerste keer deed ik er ongeveer 17 uur over? :p Ik zal kijken of ik de game + gamecube nog eens van vriend van me kan lenen voordat RE5 uitkomt :)

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee dat is ook zo, maar het gebeurt toch. Hoeveel mensen ruilen de game meteen weer als het begin niks aan is. Eindelijk weer een beetje een hardcore game.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik heb hier wel vaak last van, daarom maar even flink stoeien met de game. Mocht het me dan niet boeien, dan scheelt het me wel 60 euro. ;):9

10. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Het komt waarschijnlijk omdat ik ook de snelle shooters gewend ben, maar ik vind het helemaal niks. Het speelt gewoon niet lekker op een of andere manier en de besturing vind ik sowieso verschrikkelijk. Misschien moet ik er nog 's goed voor gaan zitten, maar op dit moment denk ik niet aan kopen. Ik voel me toch meer thuis in games zoals Gears of War en Left 4 Dead, maar ik moet wel zeggen dat het er grafisch gelikt uitziet en die chick mag er ook zijn! 8)

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De besturing is ook kut als je snelle shooters gewend bent. Echter waren alle RE games top. Denk dat je toch ff moet doorbijten.

12. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Ach de besturing en snelheid van de Resident evil games is gewoon niet voor iedereen geschikt. HEt is inderdaad een redelijk ouderwetse besturing maar past ideaal bij dit soort games. Twee punten waar mensen op afvallen in de besturing zijn

Niet automatisch rennen --> is goed ding want in oude games als je rende liep je soms zomaar tegen een zombie aan om de hoek.

niet kunnen bewegen als je aan het mikken bent --> geeft je rustiger de tijd om te mikken en headshots te kunnen geven --> is ook wel realistisch. Elke schutter die echt een target wilt raken staat stil. Maar dan geef ik nog wel toe dat het op zich handig was als je al mikkend naar iemand toe zou kunnen lopen.

Resident Evil is gewoon anders dan andere action games omdat het nog een ouderwertse survival horror game is (al zijn er stukken meer vijanden maar problemen met weinig ammo en overrompeld worden blijft)

13. SusPenZz

Leuk Bevonden:
    0
    Goed punt.
    Ik vind het echter top, mede omdat het dezelfde formule als RE4 is. En RE4 is voor mij de beste game aller tijden.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dat is in de demo zo maar ik durf er wel om te wedden dat er in de volledige game ook genoeg "uitgestorven" stukjes level zitten gevolgd door schrikmomenten, A la de klassieke momenten uit RE1 met de zombie honden door het raam en de reusachtige spin op het plafond :D

15. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    inderdaad, het is precies dezelfde formule als deel 4.:)
    en denk dat Re 5 weer erg vet word..
    toch hoop ik dat ze een keer een Re maken zoals de classic reeks want die waren het beste:b:

kwam net de podcats tegen van 1 up over Re 5...

ze zijn toch erg negatief moet ik zeggen

Listen Up - 1UP.com's new podcast talks about the Resident Evil 5 Demo - Part 1

Listen Up - 1UP.com's new podcast talks about the Resident Evil 5 Demo - Part 2

ik denk het niet..
    want Re4 had ook helemaal geen schrikmomenten..
    misschien alleen dat stukkie dat die gast brandend uit de oven komt rennen.

Re 4-Oven man
    [yt]S8p2pSPPLR8[/yt]

Laatst bewerkt: 2 feb 2009
  16. SusPenZz

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat stuk met die oven, de eerste keer dat ik bij dit stuk kwam (ik heb hem wel 4 a 5 keer uitgespeeld) zag ik het al aankomen. Ik dacht bij mezelf: Hier komt wat....AAAAAAAAAAAAAAAAH!

17. Symbiote RX

Symbiote RX New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 2 feb 2009
  18. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dan heb je niet goed geluisterd. Ze hebben het aangepast zodat je kan lopen naar voren en rechts tegelijk. In RE4 kon dit niet, dan moest je eerst naar links mikken om dan naar voren te lopen. Je kan echter nog steeds niet lopen en schieten tegelijk :) zoals in de demo is dus het maximale wat je kan.

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Volgens mij heb je het niet helemaal goed gehoord. Luister maar bij 1:20.
    Er wordt op gewezen dat je kunt strafen als je wilt (zijwaarts lopen e.d.), dan schijnt in de vorige RE's niet te kunnen. Schieten en lopen tegelijk kan echter niet.

In het begin mistte ik het erg dat ik niet kon lopen en schieten tegelijk, maar dit maakt het wel een stuk uitdagender en intenser, waardoor de beleving uiteindelijk wel beter is.

Wat ik zelf erg mis is dat je niet kunt lopen met je mes. Eerst moet je naar zo'n zombie toelopen, hopen dat hij jouw ondertussen niet neerslaat, dan je mes pakken en dan slaan. Dat moet soepeler kunnen:x

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Moet zeggen dat ik die het minste vond. Niet echt de RE sfeer zoals in andere games en iets meer arcade. Was een goede game, maar kon het voor mij niet halen bij deel 1 en 2.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina