Nieuwe gameplay van Leon ( chapter 3 ) http://www.g4tv.com/videos/60861/resident-evil-6-hands-on-preview/ En nieuwe gameplay van Ada http://www.gametrailers.com/videos/u4pve6/resident-evil-6-tgs-2012--ada-wong-demo-gameplay--cam-
denk er niet serieus over na om de game niet te halen. De Leon campaign was voor mij de reden om weer in RE te stappen, maar ook deze ziet er niet spannend/sfeervol uit... zonde. Leg mn vertrouwen nu maar in Dead Space 3
De demo van Leon vond ik heel behoorlijk, maar zelfs die was te actiegericht. Het begon goed, maar daarna kwamen er alsnog hele hordes zombies op je af. Dat gaat ten koste van de hele sfeer.
Dat Resident Evil te actie-gericht is weten we inmiddels al jaren. Mij gaat het er meer om dat de basic gameplay elementen goed in elkaar zitten. Want op dit moment komt alles een beetje ongepolijst over. Resident Evil 4 was trouwens ook gericht op actie (met een vleugje horror). Maar toch is het een geniale game geworden. Dus het kan wel !!! Een actievolle Resident Evil game waar de fans trots op kunnen zijn. De grootste RE Fanboy (owner van biohaze.com) die ik ken vond de publieke demo bagger. Maar op de Tokio Game Show vond hij het weer lekker spelen als ik zijn twitter berichten moet geloven. Dus blijkbaar is de demo die wij nu spelen gewoon een oude demo. De demo die wij nu spelen is dezelfde demo die werd gespeelde op de Comic-Con. Dus het kan wel kloppen. Laten we het hopen. P.S. Dead Space 3 gaat geen Survival Horror game worden. Heb beelden gezien en dat zag er gewoon uit als een fast-paced actie game. En dan ook nog co-op erbij.
Ze hebben in elk geval de ruimtes kleiner gemaakt, deed me een klein beetje denken aan RE1. Bij deel 5 was de ruimte over het algemeen vrij groot en kon je nog makkelijk wegrennen, en dat haalt de spanning er gewoon helemaal uit. De campaign van Leon vond ik wel aardig, die andere 2 vond ik echter totaal niks aan. Resident Evil is altijd een spel geweest dat ik meteen moest hebben, maar begin nu zwaar te twijfelen of het wel nut heeft als ik alleen interesse heb in de Leon campaign..
Die reviews kan je niet serieus nemen. Wat ik ervan begrepen heb is het embargo er nog niet af. Sommige persmensen kunnen niet wachten om dit spel af te branden. En misschien wel terecht. De gameplay van Chris is vloeken in de kerk.
Welke persmensen ? Ik heb ook van iemand anders gehoord dat sommige reviewers niet kunnen wachten tot 1 oktober, omdat sommige delen van het spel echt matig blijken te zijn (voornamelijk de campaign van Chris). Maar van waar hij die info heeft weet ik ook niet. De eerste reviews uit gamemagazines zullen begin volgende week uitkomen. Voor de reviews van IGN en Gametrailers etc moeten we helaas wachten tot 1 okt.
De demo is gewoon 2/10. Dus vollige game gaat dus nooit 9/10 worden. Leuk voor mensen die nooit eenRE gespeeld hebben of van mainstream houden. RE fans laten deze lekker liggen. Speel nog liever een keer alles tussen 1 en 4 nog een keer.
Waarom kreeg ik hoop toen ik de eerste beelden van RE6 zag? Ik wist toch wel dat het niet terug naar de roots ging. Ze deden het wel goed met Revelations.. en dan toch weer een halve Resident Evil 5.
Ik heb gisteravond op de Playstation 3 eens goed de demo gespeeld. Alles wat van je Resident Evil kent moet je eigenlijk vergeten voordat je aan deze game begint. Want de demo's van Jake en Leon vond ik erg vermakelijk. Zeker met de online co-op. De demo van Chris is echt een slap aftreksel van Gears of War, maar het speelt lang niet zo lekker als een Gears of War. De huidige controls zijn erg geschikt voor een laag tempo, zoiets als de Leon demo. Maar als het heel hectisch wordt, dan merk je goed de beperkingen. Reviewers die dit spel lager dan een 7 geven ga ik niet serieus nemen. Dat zijn dan gewoon mensen die teleurgesteld zijn over de huidige route van de Resident Evil reeks. En dat zullen een hoop mensen zijn. Kijk je niet naar de licentie, dan heb je gewoon een prima game. Op basis van de demo neig ik zelf naar een 7,5. Het Chris gedeelte zal wel slecht worden, maar er zit ook nog een Ada campaign in (die wel goed schijnt te zijn). Door de verschillende stijlen gameplay zal het denk moeilijk zijn om hier een cijfer op te plakken. Ik verwacht ook cijfers tussen uitersten.
Weet je wat het is. Ik heb als RE fan allang geaccepteerd dat het geen survival horror meer is. Maar zelfs als actie game komt deze demo te kort. Dat is nog het ergste. Bij RE5 heb ik me nog maanden lang vermaakt met de mercenaries mode. Het was een matige RE game, maar verder was het wel leuk om met vrienden in co-op te spelen. RE6 speelt gewoon niet lekker. En als basis gameplay elementen niet goed in elkaar zitten dan houdt het op. Enerzijds hoop ik als RE fan dat de retail versie toch nog goed wordt (en dat de demo die we nu spelen een ongepolijste oude demo is). Anderzijds denk ik van fuck it, laat het spel maar slechte scores krijgen. Misschien gaat er dan een lichtje branden bij CapCom. Ik ga mijn preorder zeker niet cancelen. Maar ga dit wel met gemengde gevoelens spelen. Heb laatst weer CVX uitgespeeld en afgezien van de skijt controls blijft het toch een geniale game. Zeker verhaal-wise de beste Resident Evil. Ohh ja de Producer van RE6 heeft ook meegewerkt aan CVX. Grappig en triest tegelijk. Je zou denken dat er bij zo iemand toch een belletje moet gaan rinkelen. Maar nee... There is "No Hope Left".
Vond het beetje stom in de demo bij de Leon campaign dat je overduidelijk lijken zag die obvious in zombies zouden veranderen. Maar kan je ze de kop afsnijden/schieten? Nope beetje dom om een obvious trap te zien waar je neits mee kan doen behalve wachten tot ie opstaat, waarna die pas damage gevoelig wordt. En ook quicktime event zijn er weer. Bleeeergh.
Inderdaad, schieten op die lijken heeft geen nut. De eerste keer dat je er langs loopt gebeurt er niets, maar als je daarna terug komt staan ze opeens op.