1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ja maar wat is objectief in zo'n geval? Als er Resident Evil op de hoes staat dan mag je ook een Resi gameplay verwachten. Als dat dan niet het geval is hoe beoordeel je dat dan? Is de gameplay verder prut dan is dat makkelijk negatief te beoordelen, maar als de gamemechanics verder wel in orde zijn dan is het lastiger. En ik ga hier echt een 3 niet mee goed praten, alleen snap ik wel waar lage cijfers vandaan komen.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Precies.. Als het Resident Evil is verwacht je een bepaalde game, wat dit blijkbaar niet echt is meer.. Prima, 5 kom daarmee nog door de beugel, maar 6 niet meer. Verder heeft die Gamespot recensist het niet over of het een Resi game is of niet, hij noemt een hoop dingen die hem ergerde tijdens het spelen. Als ik deze game zou hebben en ik zou me ook ergeren aan quick time event, 30 seconde lopen, quick time event, cutscene etc zou ik het ook een slechte zaak vinden.. Maar een 4,5 is alsnog wel erg laag..

Raar van die spambot btw

Laatst bewerkt: 2 okt 2012
  3. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Ik was grote fan van de Resident Evil serie.
    Resident Evil 1,2 en 3 op de psx.
    Resident Evil Code Veronica X op de ps2 waren alle 4 topgames.

Resident Evil 4 op de gamecube... ik vond het minder. Resident Evil 5 op de Xbox 360... viel tegen.

Resident Evil 6. Ziet er weer meer creepy/donkerder uit. Dus voor mij een voordeel. Gaat toch een budgetgame worden voor mij.

Had liever een ouderwetse camera stijl resident evil game gezien.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    ....beoordeel nou eens die games op basis van de game zelf, en niet de vergelijking naar vroegere RE games mee in de score nemen.

5. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    927
    Ik vind dit geen argument. Omdat RE6 niet dezelfde gameplay heeft als de oude RE's krijgt hij onvoldoendes. Je mag een game niet beoordelen aan de hand van zijn voorgangers. Je zal als reviewer objectief moeten blijven en de game als "individueel" moeten beschouwen. Natuurlijk mag je schrijven dat je het jammer vindt dat het geen oude RE gameplay is, dat staat echter los van hoe je deze gameplay vindt.

6. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan me niet helemaal vinden in het gezeur op de quick time events van Kevin VanOrd. Als ik de montage moet vergelijken met wat hij zegt, vindt hij dus springen van de ene naar de andere kant een QTE, een stomp op de grond doen een QTE en nog meer van dit soort dingen. Maar deze zijn niet eens timed, dus dat is gewoon bullshit. Bovendien zat dit ook in vorige delen.

Ik heb normaal wel respect voor hem als reviewer, maar ik ben het niet eens met het cijfer als je het naast andere games in het algemeen legt.

Ja hij vergeleek het wel degelijk met andere Resi games. Check de video review anders nog maar eens en luister goed. ;)

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Een game als individueel beschouwen die gedeelte is van een reeks? Ik vind het zelf niet perse niet objectief om dat mee te nemen. Nogmaals, ik ga hier echt niet hele lage cijfers goed praten. Maar ik kan de 'wat lagere' cijfers wel begrijpen. Als ik een spel review kijk ik ook naar de voorgangers, zeker als ze wat betreft verhaal en gameplay met elkaar te maken hebben. Het is wel de vraag hoe ver je terug moet gaan. Zelf vond ik Res 4 geweldig, nog steeds 1 van de beste spellen die er is. Ik ben van mening dat je binnen de serie dat als maatstaf mag gebruiken. Moet je dan Res 6 compleet afbranden omdat het meer actie is?, nee maar verwachtingen van een serie mogen wel meewegen.

8. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    927
    Deels snap ik wel wat je gezegd en ook dat je dat zegt. Voor mij is er alleen een wezenlijk verschil tussen "verwachtingen van het soort game" of de "verwachting van een bepaalde kwaliteit" omdat het spel een gedeelte is van een reeks. Dat laatste mag je zeker laten meewegen, dat eerste eigenlijk niet. RE1 is onderhand oud, 1996? geen idee eigenlijk?.... Zou het vreemd vinden als het spel geen groei doormaakt en daarbij ook de mechanics. De verandering voldoet daarom juist aan verwachting mijns inziens.

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Groei van een spel is natuurlijk prima. En zelf vond ik de veranderingen in RE4 geweldig. Uiteindelijk blijf je hoe je het wendt of keert verwachtingen houden met een reeks als Resident Evil, net zoals dat geld voor CoD of b.v DMC. De veranderingen aan RE6 voldoen aan jouw verwachtingen, maar als je meer iets als RE4 verwacht dan kan ik mij voorstellen dat het teleurstellend is. Verwachtingen van een soort game en een bepaalde kwaliteit zijn nauw aan elkaar verwant. Wat voor mij een vergelijking met oudere spellen rechtvaart, zeker met RE4 is dat het een vervolg is. Als het een reboot zou zijn zoals DMC zou een vergelijking minder van belang zijn imo.

10. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ondanks alle twijfel rondom deze game heb ik hem toch maar aangeschaft. Ik ben benieuwd, zal een deze dagen wel mn indruk achter laten.

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    +1

Vergeet ook niet dat, hoe meer de nieuwe RE op andere games wil lijken, hoe meer het in het vaarwater belandt van de games die het imiteert. Resident Evil wil meer action orientated en minder scary zijn? Prima toch, behalve dat dan een vergelijking met andere actie games ook sneller wordt gemaakt. De inspiratie wordt immers buiten de serie gezocht en dan gaan wij gamers ook vergelijken. Bijvoorbeeld: RE6 heeft nieuwe cover mechanics geintoduceerd en toevallig lijken deze heel erg op de mechanics van Gears of War. Nu blijkt dat het systeem toch net niet zo soepel loopt in RE6. Dat kan teleurstelling en frustratie uitlokken bij de speler. Ook al is het element nieuw in een RE game, het is niet nieuw in het genre (GOW) en dus verwacht men wat.

De indruk die ik van de nieuwe RE krijg is dat het budget groot was. Audiovisueel is het smullen. Het is echter de gameplay waar RE enigszins struikelt: het wil en zichzelf zijn en tegelijkertijd heel veel andere (populaire) games nadoen. Resultaat: een game (lees: serie) die overduidelijk worstelt met zijn eigen identiteit en niet altijd weet wat het wil zijn. Daarnaast zijn niet alle "nieuwe" mechanics goed toegepast.

Wat wil de gamer nu eigenlijk? En wat verlangt de RE fan van deze serie? Ik denk dat beide doelgroepen RE heel anders beoordelen. Daarnaast vraag ik mij af welke doelgroep Capcom eigenlijk wil aanspreken of is men zelf de weg kwijt geraakt? Door de naam Resident Evil op de doos te zetten schep je wel degelijk verwachtingen. Er is verder niets mis met het vernieuwen en implementeren van nieuwe elementen in een game, maar dan moet je er er wel 100% zeker van zijn dat het naadloos in de nieuwe game past en aanslaat bij de doelgroep die je op het oog hebt.

Het cijfer van de Gamespot review was inderdaad wel erg laag... ik denk dat Kevin gewoon onzettend teleurgesteld was en liever de "oude" RE terugziet. En waarom zou hij geen recht op die mening hebben? Ik denk dat beide kampen (omarmen nieuwe stijl vs behouden oude stijl) evenveel recht hebben op hun mening. De vraag is eerder: naar wat voor RE game ben jij op zoek?

Goede discussie overigens. Keep it going.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wat ik verwacht van een Resident Evil is een survival horror element. Kijk, ik heb alleen de demo gespeeld, dus mijn blik is beperkt wat dat betreft. Maar RE6 heeft voor mij een te hoog shooter gehalte. Dead Space (1) en RE4 hebben beide laten zien dat het 3rd person viewpoint en horror/spannings gehalte zeker goed samen kunnen gaan. En voor mijn gevoel is Capcom daar met RE6 weer een stap verder vanaf gegaan. Jammer, want shooters á plenty, maar er zijn maar weinig echte horror spellen nog.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Dat is precies zoals ik er ook over denk Peter. Mijn eerste gedachte bij de reviews van RE6 was "goh wat jammer, alweer een survival horror game minder".

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar jongens. We kunnen t wel hebben over het is geen Resident Evil meer. Maar dit is niet alleen Resi die aktievol probeert te zijn. Dit is toch een probleem van de hele gameindustrie nu, het grote publiek aantrekken. Ik vind dit zo jammer, al helemaal na die vette Resi op de 3ds.

Wat iemand ook al zei, vroeger was het een instabuy nu echt niet meer. Hoop dat gamedevs op een gegeven moment wakker worden en hun echte fans trouw.blijven en niet de gamers die "lekker willen knallen"

Ik hou mn hart vast voor Dead Space 3 en GearsJ

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

15. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Daar heb je zeker gelijk in. Maar met Fifa 13, Assassins Creed 3, Far Cry 3 en de nieuwe Hitman dit jaar in het vizier sla ik resident evil 6 eventjes over. Hij gaat zeker een keer mn xbox/ps3 in maar nu nog ff niet.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk niet dat hij daar gelijk in heeft hoor.. Je zegt zelf Hitman,... wat als Hitman zo aktie gericht zou zijn? Dan zou je ook fans op je dak krijgen. Sommige games worden geassocieerd met een bepaald genre en met een reden. Als ik Resident Evil denk denk ik survivor horror.. Sommige games kunnen alle kanten op, sommige echt niet

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Resident Evil 6 quicklook

Niet zo positief is zacht uitgedrukt. Het is alweer lang geleden dat ik Brad zo pissed off heb horen praten over een game. Maar het bevestigt wel wat meerdere van ons hier hebben geuit.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het is gewoon geen Resident Evil dus het zou geen gedeelte van een reeks moeten zijn.

Game kan best leuk zijn, maar het had gewoon een andere titel moeten hebben. Zelfde als FFXIII bv.

19. Mr1Mojo27

Mr1Mojo27 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist Res6 uitgespeeld en tjah wat moet ik erover zeggen. Resident Evil is al een tijdje niet meer wat het is. Geen enkel schrikmoment gehad tijdens het spelen. Maar Res moet volgens Capcom geen survival horror spel meer zijn denk ik, maar een mix van verhaal en actie. Verhaal lukt ze aardig maar de actie daar slaan ze volledig de plank mis. Besturing is gewoon niet soepel genoeg en camera werk al helemaal niet.

Spel krijgt van mij een matig zesjes en nu op naar dishonored en ASC 3 dat is het betere werk:)

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Sommigen zitten juist te schreeuwen om de gameplay nog stroever te maken en een nog meer statische camera voor een "betere" speelervaring... Mensen zijn nogal verdeeld welke kant RE op moet.

Deel Deze Pagina