1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben ik het ook niet helemaal mee eens. Wat ik zie, buiten dat het geen "echte" resi is, is ook slechte game naar mijn mening. Games als xcom en dishonored doen me deugd. Ik prijs dat soort games, niet deze meuk zonder identiteit

Waar ik het wel met je eens ben is dat het een feit is er staat resident evil 6 op. Dus dan beoordeel je het als een resident evil. No excuses

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Laatst bewerkt: 9 okt 2012
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daarom vergelijk ik het ook met Binary domain :+ En niet met toppers zoals Dishonored en Xcom lijken te zijn

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Mjah mensen vinden dit ook leuk. Dus kom maar op met deel 7

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Jij doet net of je A2 Racer in je Xbox stopt. Een spel kan je niet aanspreken, maar dat maakt een spel niet slecht. Spellen zoals Skyrim en Dishonored vind ik persoonlijk helemaal niks, maar dan roep ik niet dat het slechte spellen zijn. Skyrim vind ik van mezelf een miskoop, maar ik zie heus wel elementen in zo'n spel waarvan ik zie dat het een ander wel zal aanspreken. Het klopt dat RE6 in een identiteitscrisis zit. Het wil teveel, maar blinkt daardoor nergens in uit. Ik zeg ook niet dat het spel 9-ens verdiend, maar het spel scoort wel een keurige voldoende in mijn optiek.

Jij klinkt als een Resident Evil verknochte fan die het liefst een Resident Evil ziet met tank controls, vaste camerastandpunten, en in kleine ruimtes afspeelt. Die zaken kwamen voort uit de beperkte hardware. Van tijd tot tijd kan ik daar zeker van genieten. Ik ben bijvoorbeeld bezig met Fear Effect 2 voor de Playstation 1. Maar de tijd dat zulke spellen uitkomen is voorbij. Ze hebben geprobeerd om de serie te vernieuwen. Dat heeft een prima, maar onevenwichtige game opgeleverd. De één kan er wel van genieten (zoals ik), de ander niet.

Eigenlijk is het niet eens de schuld van Capcom. De Westerse games hebben zoveel succes dat ze goed naar die spellen gekeken hebben. Japanse spellen halen niet meer de verkoopcijfers van vroeger. Erg goede spellen zoals Vanquish en Bayonetta hebben zeer matig verkocht. En survival horror is ook niet echt een genre dat erg succesvol is. Als ik me goed herinner verkocht de eerste Dead Space ook niet zo goed.

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Dat er 0,0 horror in zit ben ik het helemaal mee eens, want ik zie natuurlijk ook liever een Resident Evil zoals deel 1. Echter zijn ze vanaf deel 4 al compleet de verkeerde weg ingeslagen. Dan kun je of heel veel gaan zeiken en het spel niet kopen, of je accepteert het feit dat het niet meer zoals vroeger is, en dat het waarschijnlijk ook nooit meer zo gaat worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat ontzettend veel mensen teleurgesteld zijn, dat ben ik ook, en het is ook niet echt een Resident Evil. Echter verdiend het spel IMO ook geen onvoldoende. Wat namelijk overblijft is een zeer vermakelijk spel, met een redelijk tot goed verhaal, waar je genoeg uren plezier aan kunt beleven.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vond het ook vanaf deel 4 bergafwaarts gaan. Deel 4 had nog wel een beetje die Resident Evil feeling, maar die game werd ook te makkelijk. Deel 5 was eigenlijk helemaal niks meer, maar door de gameplay nog redelijk. Nu met al het dodgen en run & gun is dat aspect ook weg.

7. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Je verwoord precies mijn mening over de game.

8. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Prima verhaal imark :) Ik vind deeltje 6 dus beter dan ooit... Deel 5 vond ik ook wel geinig, maar deel 6 gaat helemaal los. Misschien dat de echte fans hier niet op zitten te wachten, maar in mijn omgeving is dit zeker een hit.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je de rest niet gespeeld hebt...

Niemand gaat mij vertellen dat hij fan van de serie was en dit het beste deel vindt. Niemand!

10. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een ophef word er hier ook gemaakt over de game.

Ik vind dit zeker niet het beste deeltje maar hij sluit prima aan bij deel 4 en 5, en als je plezier uit die 2 games hebt gehaald kan ik deze ook goed aanraden.

11. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    De eige reden waarom ik de game niet gekocht hebt is omdat de besturing me helemaal niet meer aansprak. Als je gaat lopen ga je gelijk als en gek rennen en dan draait de camera heftig acher je aan. Ze hadden gewoon de besturing van deel 4 en 5 moeten gebruiken en dan al mikkend kunnen lopen erbij moeten doen, maar hoe je dude nu soms rondjes aan het rennen is om om te draaien is gewoon belachelijk... Kan er niet aan wennen helaas

12. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Zombies overspoelen Japan

Ook Japan is aan de slag gegaan met Resident Evil 6 en zoals je hieronder kunt zien in de verkoopcijfers blijkt de 'actie-survival-horror'-game het goed te doen daar. Vanwege de release van het spel en de goede verkoopcijfers is het aantal PS3-verkoopcijfers ook gestegen.
    1.[PS3] Resident Evil 6 (Capcom, 10/04/12) – 634,933 (New)
    2.[PS3] World Soccer: Winning Eleven 2012 (Konami, 10/04/12) – 223,884 (New)
    3.[PSP] Summon Night 3 (Namco Bandai, 10/04/12) – 51,453 (New)
    4.[PSP] Sol Trigger (Imageepoch, 10/04/12) – 42,037 (New)
    5.[360] Resident Evil 6 (Capcom, 10/04/12) – 41,652 (New)
    6.[3DS] Wagamama Fashion Girls Mode (Nintendo, 09/27/12) – 34,288 (100,196)
    7.[3DS] New Super Maro Bros. 2 (Nintendo, 07/28/12) – 29,978 (1,217,056)
    8.[PSP] SD Gundam G Generation Overworld (Namco Bandai, 09/27/12) – 28,730 (238,545)
    9.[PS3] F1 2012 (Codemasters, 10/04/12) – 14,454 (New)
    10.[NDS] Pokemon Black 2 / White 2 (Nintendo, 06/23/12)- 12,208 (2,789,367)
    11.[3DS] Run For Money: Flee From the Strongest Hunters in History (Namco Bandai, 07/05/12) – 11,385 (171,912)
    12.[3DS] New Egokoro Classroom (Nintendo, 09/13/12) – 10,367 (78,759)
    13.[PS3] Dead or Alive 5 (Tecmo Koei, 09/27/12) – 9,490 (76,067)
    14.[PSP] Final Fantasy III (Square Enix, 09/20/12) – 7,496 (69,070)
    15.[3DS] Taiko Drum Master: Chibi Dragon and the Mysterious Orb (Namco Bandai, 07/12/12) – 6,891 (229,265)
    16.[PS3] Kingdoms of Amalur: Reckoning (Spike Chunsoft, 09/20/12) – 6,559 (36,011)
    17.[PSP] Students of Round: The Eternal Legend (Kadokawa Games, 10/04/12) – 5,725 (New)
    18.[3DS] Medabots 7 Kabuto Ver. / Kuwagata Ver. (Rocket Company, 09/13/12) – 5,676 (82,205)
    19.[3DS] Demon Training (Nintendo, 07/28/12) – 5,345 (174,152)
    20.[Wii] Dragon Quest X (Square Enix, 08/02/12) – 5,184 (567,930)
    •PS3 – 42,218 (8,935)
    •3DS LL – 39,046 (55,35:cool:
    •3DS – 24,623 (24,822)
    •PSP – 17,769 (23,061)
    •Vita – 7,957 (14,469)
    •360 – 4,894 (742)
    •Wii – 4,849 (5,421)
    •PS2 – 894 (1,10:cool:
    •DSi LL – 344 (429)
    •DSi – 330 (365)

13. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.355
    On-disc DLC Resident Evil 6 is gratis

Deze week heerste er wat opschudding rond de DLC van Resident Evil 6: Onder andere de "No Hope" moeilijkheidsgraad en co-op voor de campagne van Ada Wong stonden namelijk al op de disc zelf, zogezegd uit puur winstbejag van Capcom. De uitgever heeft vandaag echter wat meer uitleg gegeven rond de verschillende DLC die gepland staan.

De on-disc DLC zal binnenkort via een update gedownload kunnen worden en dat helemaal gratis. Ook zullen in de toekomst betaalde uitbreidingen verschijnen maar die staan zeker niet op het schijfje, verzekert Capcom.

14. terror stefan

terror stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    man, wat een schijtgame. de 1ste lvl was nog wel vet in die school maar nu ik weer door die grotten loop heb ik weer dat gevoel van RE5.. dat dodgen werkt ook niet lekker, als je wegrolt heb je totaal geen overzicht meer. en aangezien ik gelijk op professional speel ben je na 1 x aangevallen te worden al bijna dood. ik had t kunnen weten natuurlijk maar ja voor 46 euro (bedankt nog voor de tip) en ik dacht t is toch RE he, maar ik weet niet of ik deze ooit nog uit ga spelen..

15. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze gaan de field of view vergroten in RE6

Huidig standpunt

Na patch:

De patch staat voor midden december.

16. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    misschien dat ik hem dan ergens rond december of januari ga halen is hij toch goedkoper

17. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.355
    Cliffy B wil bijdragen aan Resident Evil

Cliff Bleszinski liet via zijn Twitter-account weten dat hij graag wil bijdragen aan het 'fixen' van de Resident Evil-reeks. Bleszinski, gaf echter achteraf wel toe dat zijn opmerking wel 'een beetje arrogant' was.

Bleszinski, die deze maand nog bij Epic Games vertrok, is het kennelijk niet helemaal eens over het eindresultaat van Resident Evil 6 aangezien hij twitterde: "Hey Capcom. Bel me. Dan kunnen we Resident Evil samen fixen. :)" Capcom reageerde vervolgens grappend door te melden dat Bleszinski maar pizza mee moest nemen.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ja geweldig, want het nog meer laten lijken op GoW zal de serie echt ten goede komen O-)

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Resident Evil 1 remake
    ---------------------------------
    Ik weet nog hoe erg ik uit keek naar deze game op de middelbare school, ik keek er naar uit en betaalde met alle plezier 67,99.. En wat waren de eerste 5-10 uur gaaf.. Van de CGI filmpjes (die toen nog bijzonder waren, helemaal op een Nintendo console) tot de pure horror. "Huh deze gang was toch veilig" en dat er dan honden door een raam springen of een zombie ineens toch wél door een deur gaat. Heb echt wel stukken gespeeld dat mijn hart in mijn keel zat. Volgensmij verbrandde ik toen ook veel.* Neemt niet weg dat het niet alleen maar genieten was. Toen ik na een tijdje uit de mansion ging en in de laboratorium kwam, en bij een haaienbassin. Toen werd het al snel veel minder, hier waren ineens meer quick time events, en het was veel meer op actie. De finish met de rocketlauncher is klassiek enzo maar dat vond ik ook gaar. RE 1 remake was dus niet perfect, maar had zeker de goede horror die ik zo waardeer. Hij was echt eng op een aantal stukken, mits gespeeld snachts en alleen.

Resident Evil 4
    -----------------------------------------------------
    Mijn meest gespeelde Resident Evil game, hij is gewoon _O_, vooral door het midden. Brute actie en sfeerfolle scenes, het is niet echt "eng" maar wel vaak dat er toch een horror achtige sfeer is. Ondanks dat RE4 bagger wordt als je wordt beschoten door mannen met mitrailleurs is dit toch mijn meest gespeelde Resident Evil game. Meerdere playtroughs gedaan en ik sluit niet uit dat ik er nog één doe..

Resident Evil 5:
    -------------------------
    1 keer uitgespeeld met tegenzin, deels voor de achievements, geen zin om hier nog veel over te vertellen. Vond het echt helemaal niks...

Resident Evil 6:
    ----------------------------
    Lastig, wel of niet kopen, ik zie nu toch ook wel positieve reviews. Zoals die van de PU enzo.. Hmmmm.

*
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/569571/1/1/50/horrorfilms-verbranden-calorieen.html

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mag hij arrogant zijn, het is een held in de games industrie. Vooral ook door games als Jazz Jack Rabbit en de levels die hij heeft gemaakt voor Unreal.

Deel Deze Pagina