1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Resident Evil: Operation Raccoon City

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 30 mrt 2011.

1. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje jammer om zo die naam te verknallen. Begrijp capcom echt niet.

Maar goed zal wel aan mij liggen.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Eerlijk gezegd ziet het video materiaal er ook helemaal niet interessant uit. Wat probeert Capcom eigenlijk van deze spin-off franchise te maken? Een nieuwe Gears of War? Dat meerdere reviews o.a. ook klagen over het ontbreken van sfeer is toch echt wel killing voor deze serie. Experimenteren is prima, maar developers moeten zich wel realiseren dat wanneer het experiment tegenvalt zij wel een brandname op het spel zetten. Oftewel (Eurogamer conclusie):

"Operation Raccoon City is the latest product of Capcom's experiment in working with western developers. Previous games like Bionic Commando, Dark Void and Dead Rising 2 are a mixed bag at best, but this is the poorest result yet, with a show-stopping franchise in the hands of a studio that's clearly not up to it. The brand on Operation Raccoon City guarantees it many sales - perhaps millions. And for every one of those buyers, the name Resident Evil will lose a little of its lustre."

Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als nou iedereen niet had liggen zeiken over slechte controls, dan hadden we nu tenminste fatsoenlijke RE games gehad. Dit deel is gewoon walgelijk! 0.0 RE sfeer = epic fail!

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dead Rising 2 vond ik best tof btw , gewoon meer van hetzelfde maar ietsje uitgebreider.

En het kan ook goed uitpakken als je als japanse uitgever je IP door een westerse studio laat ontwikkelen. Kijk maar naar Castlevania

5. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen die multiplayer wil doen wanneer het spel in huis is gehaald, voeg me maar toe op XBL. :)

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Eurogamer vond DR2 ook goed (heeft nog een acht ontvangen), het ging denk ik vooral om Dark Void (kreeg maar een vijfje). Nooit gespeeld eerlijk gezegd, dus ik kan er verder weinig over zeggen. Bionic Commando ging wel...

Maar ik begrijp wat je bedoelt Delphiki. Het kan idd ook positief uitpakken, alleen in dit geval duidelijk dus niet.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vond DR2 ook zeer vermakelijk.

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan ben ik toch wel nieuwsgierig wat je van deze game vindt. En vooral ook naar jouw achtergrond. Speel je deze titel omdat je een ervaren RE fan bent, of ben je geinteresseerd juist geraakt doordat het een heel ander (type) spel is geworden? Dus als je zin hebt om daarover te schrijven Nick, dan ben ik erg geinteresseerd.

EDIT: En dat geldt natuurlijk ook voor de rest die het spel hebben! :)

Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
  9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik wilde dit spel graag hebben vanwege de combinatie 3rd person shooter en Resident Evil. Ik houd van die oude Resident Evil spellen, maar een keer iets anders binnen het RE universum sprak me wel aan. De RE franchise heeft de meest toffe characters vind ik, waar je in Operation Raccoon City helaas alleen mee online kan spelen. Als ik naar de gameplay kijk wil ik het spel nog steeds graag hebben, maar toch heb ik mijn order geannuleerd. Vanwege de dramatische cijfers verwacht ik dat het spel heel snel in prijs zal zakken. En dan koop ik hem wel. Het spel heeft heus wel potentie, maar het is slecht afgewerkt. Het spel heeft een slecht verhaal en slechte AI, maar in de multiplayer vallen die problemen weg. En daar haal je toch de meeste fun uit.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Goed idee, zou me niks verbazen als hij binnen een maand voor onder de 30 euro op zavvi staat

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt ie nu al uit? o_O geruisloze release... dat zijn al voortekenenen van slechte cijfers. Zo jammer dat de naam resident evil besmeurt wordt, deze franchise verdient dat niet.

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hij ligt al op de redactie.

Het spel speelde al niet lekker tijdens het Capcom event en het lijkt me bijna niet speelbaar in m'n eentje. (beetje hetzelfde als toen met Lost Planet 2)

13. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Hij scoort heel wat onvoldoendes. Ik krijg hem morgen binnen voor een recensie.

14. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal zeker wel iets van een review hier plaatsen. Ik zal ook wel een soort van achtergrondje erin plaatsen dat relevant is tot dit onderwerp. :)

15. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben benieuwd wat jullie ervan vinden zit hier nog over te twijfelen om wel of niet te kopen

16. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de review van Eurogamer gelezen (ook een 4). Je wordt er niet vrolijk van. Dat het spel toch nog verkocht zal worden komt dan alleen maar door de naam Resident Evil. Zonde.

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  18. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Net twee missies gespeeld... hmmm matigjes. Pijnlijk karakterloos. Niet bar slecht, op de AI na.

19. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heb ik 'm nog niet binnen.

20. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf net een missie gespeeld en het is toch echt niet wat je van een Resident evil kan verwachten.
    Echter vele kan ik na 1 missie nog niet zeggen maar mij valt het op dat ze beter de teammaten offline dan eruit laten,hulp krijg je toch niet.

Deel Deze Pagina