1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Resident Evil Revelations 2

Discussie in 'Games' gestart door jonathanx, 25 feb 2015.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat hoop ik niet. Een Resident Evil in de main reeks, met een nummertje, hoort wel een big budget triple A titel te zijn. De Revelations games zijn duidelijk low-budget. Dat is op zich geen verkeerd iets, maar ik vind wel dat een RE 7 graphics moet hebben en physics die echt current-gen zijn. En Revelations 2 is gewoon een last-gen game in alle opzichten.

Denk overigens niet dat ik gelijk alle episodes ga kopen. Episode 1 was prima, maar ik vind het wel even genoeg zo. Ik zit dit soort games altijd zo gespannen te spelen, dat is niet gezond voor me ;) Na een half uur heb ik dan hoofdpijn.

2. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, het is altijd wel vermoeiend, deeltje 6 was een marathon. Die bleef maar doorgaan (de Ada Wong campaign was meesterlijk, als zij er niet in was geweest was deel 6 idd slecht). Vond deel 4 trouwens verschrikkelijk. Kan niet tegen die Spanjolen die dan zombie zijn. Begrijp niet dat mensen dat zo geweldig vinden haha. Deel 5 vond ik ook minder. Is The Last of Us echt zo goed als je 't vergelijkt met Resi? En is The Evil Within te doen (ik denk dat ik dat niet trek met al dat bloed, het is een soort Saw toch)?

Weer on topic: Is die voice actor van Barry niet die uit Crackdown?

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Oh, ik vind de Last of Us helemaal niks aan. Je moet continu stealth spelen, daar houd ik helemaal niet van.

Volgens imdb is de voice actor van Barry niet degene uit Crackdown.

4. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Zojuist episode twee gespeeld. Had me voorgenomen om niet in 1x de episode door te spelen, maar dat is niet gelukt. 't Wordt nu wel wat moeilijker. Vond de Claire campaign dit keer leuker ; Barry was weer hetzelfde gebied doorploegen. Je hebt bij de Barry campaign ook onzichtbare vijanden, dat is echt irritant. De verhaallijn... ja hij is apart, maar misschien wordt het in aflevering 3 en 4 duidelijk.

5. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Vandaag eens kijken of chapter 2 ook vet is.

6. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Gedeelte met claire nu afgerond ben nu al positief. Nu het barry gedeelte nog doen.

7. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Net de Claire campaign van chapter 3 gespeeld. Het verhaal wordt beter, zelfs het zaklampmeisje (Moira) krijgt een interessante onthulling. De moeilijkheid was hoog; al waren de puzzels een beetje suffig.

8. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6

Mooie recensie van Power Unlimited over episode 1 tot en met 3. Laat veel zien van het spel, dus misschien spoiler-alert.

9. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Laatste deel staat online, ben hem nu aan het downloaden bizar genoeg heb ik me tot nu toe met deze game het meest vermaakt op de xbox one.

10. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Ik ga pas vanaf 31 maart met de game aan de slag (wacht eerst tot je met raid online co-op kan doen). Ik had de season pass al gekocht toen episode 1 uitkwam (heb zelfs 1u gespeeld). Maar een episode uitspelen en wachten op de volgende episode is toch niks voor mij. Wil graag alles aan één stuk door spelen. Het was moeilijk als Resi fan, maar ben blij dat ik toch even heb gewacht.

Ben ook blij dat de reviews zo positief zijn. Heb veel achten gezien, handvol negens en een paar zevens.

Gaat de goede kant op met de franchise als ze deze lijn weten door te trekken.

11. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ben nu bij de eindbaas... Daar ben ik altijd slecht in. Je moet mikken op het zwakke gedeelte, maar tot nu toe lukt het niet echt. Het verhaal is (gedeeltelijk) gebaseerd op Franz Kafka's Gedaanteverwisseling. Is een kort boekje (ong. 60 pagina's) en is best 'n goed uitgangspunt om Resi titel omheen te bouwen. Vond de Claire episode dit keer erg kort, die van Barry en Natalia duurde beetje te lang. Wat leuk was is dat er op het einde een setting komt die voor Resi fans vertrouwd is.

De extra episoden vond ik minder. Op zich geeft het veel prijs van de achtergrond van Moira en Natalia, maar het komt op mij een beetje als een survival mode over.

12. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    hèhè, eindelijk dat gedrocht van een eindbaas verslagen ! Einde was op zich wel OK, maar na de credits komt er opeens een onthulling die ik toch een beetje luguber vindt.
    Natalia (de kopie/kloon van Wesker?) heeft een duivels glimlachje en misschien is zij dan ook het nieuwe kwaad voor deel 3?
    Nou ja, jammer van het einde. Vond deel 6 alsnog beter, al denk ik dat de meesten deze Resi leuker vinden. Vond het erg geslaagd, die episodische opbouw, ook makkelijker te downloaden in brokken. Dat hebben ze slim bedacht en een weekje tussen de afleveringen vond ik erg kort (beter dan die weken die er tussen zitten bij Life Is Strange).

13. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Een nieuwen episode elke 2-3 weken was denk ik ook goed geweest ja.

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Raid Mode is vanaf vandaag online te spelen.

15. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Zo te lezen toch wel positief.
    Complete pakket met alles en extra's ook aangeschaft.
    Gelijk lekkere download queue :D

16. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De Power Unlimited was ook aardig positief (April 2015), net geen 80, maar wel nette score. Ze bekritiseerden vooral de graphics. Daar stoorde ik mij niet zo aan, vond vooral het verhaal goed uitgewerkt en de spanning zat er ook goed in.

Deel Deze Pagina