1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Resonance of Fate (End of Eternity)

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 8 apr 2009.

1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Heb je hem?
    Kun je er kort iets over vertellen? Want ik twijfel toch nog steeds :9

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.752

Argh, als ik deze screen dan weer zie twijfel ik toch enorm! Het battlesysteem is echt niks voor mij (heb niks met Tactical RPG's, zoals FF Tactics, wat dit toch echt is), maar de hele sfeer eromheen vind ik echt heerlijk.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    RoF heeft tot nu toe niet echt een meeslepend verhaal. Het zijn eigenlijk "snippits" die je worden gevoed; ik heb het gevoel dat het grote plot pas veel later uit de doeken wordt gedaan. De hunters, de drie hoofdkarakters waarmee je speelt, zijn mercenaries en nemen eigelijk allerlei banen aan. Die jobs hebben ogenschijnlijk weinig te maken met het hoofdverhaal. Maar dat zal langzaam veranderen vermoed ik.

De grafische stijl is in ieder geval uniek genoeg (het heeft weg van steampunk) om op te vallen. De ingame cutscenes zijn lelijk, maar wel grappig. Eigenlijk gaat het heel vaak nergens over, maar omdat de dialogen kort zijn stoort het niet. Ingame graphics zijn bij vlagen mooi en meestal functioneel.

Gameplay: apart. Het neerleggen van "grids" (hexagonnen) zie je zeker niet vaak. De battles zijn guns only voor je helden (aanvulling: je kunt ook granaten en molotov cocktails gooien). Andere items die je karakters kunnen dagen zijn ringen e.d. naast verschillende outfits die je karakter geen voordelen geven maar wel zichtbaar zijn in cutscenes. Er is een mogelijkheid om items te "scrappen" en van al het schroot weer nieuwe items te maken. Ook het upgraden van guns behoort tot de mogelijkheid, waarbij attachments van laser sight tot knaldempers tot extra magazijnen mogelijkheid (in een bouwtekening aan elkaar te leggen).

Combat: turn based, maar niet op de klassieke wijze. Voeren jouw karakters geen actie uit, dan doen de tegenstanders dat ook niet. Er zijn dus geen vaste rondes en het is mogelijk hetzelfde karakter steeds achter elkaar in te zetten. Combat is lastig; bij elke level up krijgen je karakters o.a. meer HPs, maar de tegenstanders doen ook steeds meer schade. Zoals ik al eerder zei: er zij geen traditionele harnassen in dit spel te vinden (wel ringen die je protection vs bepaalde damage geven). Let je niet goed op, dan leggen je karakters al snel het loodje. Persoonlijk vind ik het niet zo moeilijk als ik had gedacht (lees: gehoopt), maar dat ligt misschien aan mijzelf. Zolang je goed nadenkt over je moves zijn alle gevechten goed te doen. Nadeel van de combat is dat je meteen de diepte in wordt gegooid, maar het weinig evolueert... dat is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval.

Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zijn het trouwens allemaal handguns?

5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    'Kevfje kijkt een beetje door een Playstation bril heb ik 't gevoel. ;)

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Handguns en submachine guns en allerlei rotzooi om mee te gooien.

Dual wield gaat ook (lijkt mij erg stoer bij SG guns), maar het duurt even voordat je helden dat gewicht aan kunnen.

Naast extra hps stijgt ook per level het gewicht dat zij aan equipment kunnen dragen.

Retries kosten trouwens rubies (geld) in deze game! _0/

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    let vooral even op het woordje marginaal

O-)

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ik zie zelfs geen marginaal verschil. O-)

Chapter 5 nu en de moeilijkheidsgraad gaat weer een stukje omhoog. Love it. Het customizen van je wapens wordt nu eindelijk uitgebreid; de SMG is inmiddels met meerdere barrels uitgerust.

Over mijn opmerking dat de combat niet evolueerde, dat trek ik gedeeltelijk terug. Qua regels verandert de combat inderdaad niet echt, maar je moet wel degelijk je tactieken aanpassen om te overleven. Alleen maar hero actions uitvoeren? Dat werkt dus nu niet meer en mijn party wordt steeds meer gedwongen eerst van een afstandje pot shots af te vuren voordat ze ook maar even naar voren denken te rennen. Verder moet ik mijn wapens (vooral de SMG) steeds verder opladen om ook maar een dent in de verdedidiging van sommige tegenstanders te maken.

Ik word steeds positiever over RoF. Deze game gaat de goede kant op. :)

Laatst bewerkt: 3 mei 2010
  9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nog (steeds) bezig met review. Ben toch best wel negatief aangezien het voor mijn gevoel redelijk eentonig is. Al moet ik zeggen dat deze game het vooral moet hebben van de tactische aanpak.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Welke chapter ben je?

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Zifnap heb je nog gespeeld?
    Wil de game nog steeds een keer halen ;)

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Nee, niet meer. RoF heb ik inmiddels verkocht. Qua features een goede RPG, misschien wel de meest diepgaande van alle JRPGs die ik dit jaar heb gespeeld. Maar de setting klikte niet bij mij, waardoor ik later steeds tegen het spelen op ging kijken. Erg jammer.

13. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Zo!
    De game nu eindelijk eens gehaald en ik vind hem echt tof! Vooral de muziek is geweldig :D
    Weer eens een echte RPG na *kuch* FFXIII *kuch*.

Ik ga hier niet een heel verhaal afsteken dus vraag maar gewoon.

14. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wat is je lievelingskleur?

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat is een naar hoestje, ik zou er even naar laten kijken..
    Maar FF XIII is wel een echte RPG, maar blijkbaar beviel die je niet.

16. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Nee je hebt gelijk. Ik verwoorde het niet helemaal goed.
    FF XIII is wel degelijk een echte RPG maar wel een meer toegankelijke. Ik persoonlijk vond het inderdaad tegenvallen.

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De toegankelijkheid sprak mij erg aan, maar Resonance of Fate is denk ik het compleet tegenovergestelde. Die is denk alleen voor de echte RPG fanaten. Wat ik ervan begrepen heb ben je uren bezig met tutorials om überhaupt iets van de gameplay te begrijpen. Het is niks voor mij in ieder geval ondanks de visuele stijl die me wel bevalt.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.752
    De game is nu toch echt iets van 13 euro op veel plekken? Wil 'm ooit nog eens aanschaffen, maar ik heb nog 5 JRPG's liggen die op me wachten.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Voor 13 euro zou ik de gok ook nog wel wagen, maar de goedkoopste is yourgamezone met 24 euro. Komt dan nog 2 euro verzenden bij en 26 euro vind ik echt teveel.

20. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nouja uren.. Het klopt dat om de game volledig te begrijpen je af en toe ff wat dingen online op moet zoeken ja, maar als je de game eenmaal doorhebt dan is het echt heerlijk genieten, elk gevecht is spannend en moet je je kop voor gebruiken.

Deel Deze Pagina