1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Retro gaming

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door So1aris, 2 jun 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel nog maar 15.5, maar ik ben toch bezig met retrogaming
    Ik heb een atari 2600:D en binnenkort krijg ik een c64 en misschien ook een ouwe megadrive

Ik vind oude spellen gewoon veel verlavender dan die nieuwe zooi

Halo en zo is natuurlijk uber, maar niet echt verslavend

don't ask me why

2. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    ik ga tog mee met zilverpijl voor de mariokart op de snes.... dat is een van de beste spellen ooit en dat is het bewijs dat het bij gamen echt niet alleen om de grafix gaat, maar dat de gameplay het allerbelangrijkste is... heerlijk... turbostart, hoppen door de bochten voor xtra snelheid, tien muntjes.. het subtiele geluid van de motor op 150 cc (langzaam steeds hoger geluidje als je maar volgas over de baan scheurt en niet over het gras gaat)... het mooiste is nog wel de paddo voor dat je bij een springplank komt... bijv. in ghost valley waar je zo hoog springt met een paddo dat je over de brug kan springen en zo echt secondes pakt... de gameplay van dit spel is wat mij betreft tot op dit moment ongeevenaard!

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Mariokart en FF III op de snes.. Dat zijn toch de toppers van vroeger voor mij..

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    op me siemens c55. Maar niet eens ik kleuren...:'-(. Ook heb ik een nokia 5510, die gebruik ik alleen voor de radio die ingebouwd is en de mp3 speler. ->kan je trouwes ook nog boxjes bij aansluiten. deze is een beetje groot en zwaar daarom gebruik ik hem niet om mee te bellen.:+

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2003
  5. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    SHIT verkeerde klik gedaan :mad:
    Modjes?:confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2003
  6. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    die ene mario voor de SNES waar je die rare poppetjes kan pakken en ermee kan smijten:9
    masterluk

of idd killerinstinct. ook super.

of mario 64. niet echt super retro maar toch een supervet spel van relatief vroeger:)

7. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Wat d8en jullie van de mega drive, dat waren pas tijden. De games die mij toen bezighielden waren/zijn:

Sonic 1/2/3/knuckles (eindelijk een spel met snelheid, die slome mario schoot gewoon niet op, no offence)

De streets of rage series (Gewoon met vrienden iedereen in de pan hakken, maanden gespeeld en nu nog. Deeltje 2 was de beste)

Rock 'n Roll Racing (racen op tracks met allerlei wapens, mijnen raketten, spijkers e.d.)

De golden axe series (een hack 'n slash game met magie)

Verder zijn er nog een paar 20 ofzo die ik allemaal gespeeld heb, zoals alex kid/e-swat/moonwalker/altered beast/street fighter. Toch jammer dat in deze tijd de meeste mensen voor de graphics gaan ipv gameplay. Damn wat mis ik die goeie ouwe tijd ( * vinkt een traan weg * ).

Laatst bewerkt: 3 jun 2003
  8. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    sonic 1 vonk ook erg bruut jah... deel3 heb ik destijds in 1 dag uitgespeeld en was daarom het kopen niet echt waard....

9. godzilla123

godzilla123 expert

Leuk Bevonden:
    0
    lufia, secret of mana: op de snes.

10. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    niet te lang geleden kwam the legend of zelda: ocarina of time uit
    in mijn ogen de beste RPG tot nu toe. (Fable zal dit veranderen)
    geweldige game, tot lang in de nacht een dungeon uitspelen. terwijl je morgen van half negen tot half vijf op school moet zitten.
    als je uit school komt verder gaan en weer tot drie uur spelen. tot dat de cijferlijst kwam en je vader je tv en N64 weg kwam halen. toch wel een behoorlijke jeugd sentiment. Majora's Mask was een leuk spel maar geen waardige opvolger. ook the Wind Waker mist het "ware" zelda gevoel

11. _K©

_K© Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Snake Rattle n' Roll op de Nes, blijft steengoed.

12. nickyb

nickyb ...

Leuk Bevonden:
    0
    mario kart op de snes vond ik altijd leuk, vooral de multiplayer.

13. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Tetris:+

14. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dit eindelijk voor de laatste keer te zeggen!

ZELDA IS GEEN RPG!!!

Het is een action adventure

15. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ook retro gerelateerd: hebben jullie nog wat retro spul gewonnen op Ebay, Marktplaats, Ricardo of Xbazar?

Ik heb pas een Gamegenie (nes) gewonnen compleet in doos, met garantiebewijzen en codeboek en al!

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je zonder nes niet verdomde veel aan.

17. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet ergens Chrono Trigger vandaan zien te halen (hij is zoooo duur :'-( )

18. Pim Pandoer

Pim Pandoer Classic Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Retrogaming is nog steeds cool...

Mijn eerste spelcomputer was een Philips G7000. Die heb ik redelijk snel de deur uit gedaan vanwege de, zelfs voor die tijd, (eind jaren 70/begin jaren 80) slechte graphics. De spelletjes voor deze spelcomputer waren vaak aftreksels van bestaande orginele arcade spellen waar Atari in dezelfde tijd faam mee maakte. (detail: Atari heeft Philips ooit nog eens voor de rechter gedaagd ivm de namaak Pacman die Philips "Happelaar" noemde)
    Toch waren de spelletjes best verslafend te noemen.

Mijn volgende spelcomputer was een Atari 2600. Eindeloos kon ik met mijn vader "pole position" spelen, wat ik toen eigenlijk best wel een grafisch hoogstandje vond. Het leukste spel wat ik had (en heb) voor de 2600 vind ik nog steeds "River raid" van Activision. Je vliegt met een vliegtuigje over een rivier vol met vijandige boten etc. Doel is dat je alles afknalt en af en toe moet je benzine bijtanken door over een "fuel tank"te vliegen. Super verslavend...

Daarna ben ik overgestapt op de 8-bit computers van Atari. (de 800xl) Avonden en avonden was ik bezig met het intoetsen van een listing van één of andere spelletje wat tegenwoordig standaard in een gratis pre pay gsm toestel zit.
    Maar ook hier had je leuke spelletjes voor...
    "Seven city's of gold" was een ontdekkingsspel waarbij je land moest verkennen, vechten met kanibalen en goud veroveren.
    "Alternate reality"was een voor die tijd een grafisch geweldige 3d RPG. waarvan ik de titelmuziek nu nog steeds kan meezingen...
    En natuurlijk de aktie spellen zoals: "Fort Apocalypse", "Defender", "Choplifter", etc.

De grootste vooruitgang die ik tot nu toe heb meegemaakt in computerhistorie is de stap van een taperecorder naar een diskdrive!! Wauw..wat een snelheid man!
    Ipv 20 minuten laadtijd voor een spel, had je het met een diskdrive binnen enkele seconden op het scherm! Deze stap is voor mijn gevoel later nooit meer ge evenaard.
    Daarna nog een Atari ST met games als: "Buggy boy", "Rainbow islands" en ook "Simcity". Daarna volgende de PC en nu een Xbox.
    Maar gamen op een console blijft veel en veel leuker!
    Momenteel bezit ik alle oude systemen en spelcomputers nog die ik heb gehad en af en toe sluit ik die zooi weer eens aan om die leuke jaren nog weer eens te beleven.

Voor mensen die ook geintresseerd zijn te ervaren hoe de oude consoles van toen waren kun je deze emuleren.
    Je hebt veel websites op internet waar je emulatoren kunt downloaden voor je PC. Op die hele oude spellen wordt meestal geen copyright meer geclaimd en de benodigde roms kun je er vaak zo bij mee downloaden. Ook kun je in nieuwsgroepen vaak veel vinden.

Gamen is dus ook niet aan leeftijd gebonden want het blijft leuk! Toen ik 15 was dacht ik dat als ik een jaar of 20 zou zijn, het gamen minder zou worden. Toen ik 25 was dacht ik dat het met een vaste vriendin ook wel over zou zijn...
    Nu mag ik mezelf 30+ noemen en ik game meer dan ooit!!!!! :)
    Het is alleen jammer dat werken zoveel vrije tijd kost.....

Nog een paar leuke links:

http://www.arcadeathome.com/

http://www.atariage.com/

http://www.classicgaming.nl/

http://classicgames.pagina.nl/

19. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb wel een Nes.
    mijn collectie: Nintendo: NES, SNES, Gameboy, Gameboypocket, Gameboycolor, N64, Gameboyadvance, GameboyadvanceSP, GameCube

Sega: Megadrive, Megadrive II

Microsoft: Xbox.

Atari: atari 2600

Ik speel vooral Super Mario Land 3, Echt heel leuk spel.
    Duckhunt is ook errug leuk met de zapper.

20. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    Dat Michael Jackson spel op de Sega ( vraag me niet welke ), die was egt top, maar Zelda ALTTP, en mario kart vind k toch wel het best.

Deel Deze Pagina