1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

RGB videokabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gabber70, 3 sep 2005.

1. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Ok....tx Arnout voor de duidelijke info...:)

Ga het dan gewoon proberen met de kabel die er standaard is meegeleverd...als het dan uiteindelijk me nog niet zint kan ik er altijd nog over denken om geld te verknallen...;)

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    FEIT 1: De meeste mensen hebben geen TV met een Component ingang.
    FEIT 2: De meeste mensen hebben dus niets aan de Component stekkers van de kabel die standaard bij de Xbox 360 premium zit.
    FEIT 3: De meeste mensen sluiten dus standaard hun Xbox 360 aan met de gele tulp, Composiet.
    FEIT 4: Een Composiet signaal is direct aangesloten even slecht als via een scartadapter/het bijgeleverde scartblokje.
    FEIT 5: RGB signaal is mooier dan Composiet signaal.
    FEIT 6: De meeste mensen hebben een scart ingang op hun televisie die RGB ondersteunt.
    FEIT 7: De meeste mensen zullen dus de Scart-RGB-kabel (volgens xbox.com De geavanceerde SCART AV-kabel voor de Xbox 360™) moeten kopen om de beste beeldkwaliteit te verkrijgen.

(De moderne LCD/Plasma/TFT/Whatever televisies mét een component ingang zijn natuurlijk een uitzondering.)

Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  3. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Even voor de duidelijkheid, de Scart-RGB_kabel is dus de scart AV-Kabel, welke men er voor 25 Euro bij kan/moet kopen?

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Neehoor, dit is een component kabel.

5. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt idd, volgens xbox.com "De geavanceerde SCART AV-kabel voor de Xbox 360™" of "Advanced Scart AV-Cable" of iets dergelijks.

@Slurpgeit, door die component kabel gaat ook RGB, als in 3 gescheiden signalen voor de kleuren R (red/rood), G (green/groen) en B (blue/blauw).

6. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis een 82cm breedbeeld sony trinitron 50hz staan, met advanced scart kabel, en het verschil zie je ook echt wel op een 50hz tv.

7. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Een RGB kabel kan echter weer geen progressive scan signaal doorgeven en component wel.

De meeste mensen zullen de standaard composite kabel gewoon gebruiken, de VERSTANDIGE mensen (zonder TV met component aansluiting) kopen de RGB kabel erbij, en de mensen met wel zo'n luxe TV de component.

De grote vraag is, wie gaan de VGA kabel kopen? Wie wil perse hoge resoluties op een (kleine) computermonitor?

Hebben jullie Het Grote: Welke kabel geeft het beste beeld/geluid? topic al bekeken?

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  8. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Het is toch logisch dat MS er een component kabel bijstopt?!?!

Een van de eyecatchers van de 360 is dat hij HD kan weergeven, daarom stoppen ze er een HD kabel bij. Verder is Scart typisch iets Europees, dus dat is een grote beperking.

Maar als je een RGB Scart aansluiting op je TV hebt, gebruik die dan voor je Xbox (360) icm een advance scart want het verschil is in deze combinatie echt heel groot.

Een advance scart in een normale scart aansluiting (niet RGB) heeft een miniem resultaat.

Ik ben in ieder geval blij dat mijn Plasma een component aansluiting heeft...

9. Lightsaber

Lightsaber lightsaber

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met me xbox een advance scartkabel gehaald en ga hem zeker nu ook weer halen al is het waarschijnlijk nog maar een maandje of drie want dan heb ik weer genoeg gespaard voor een leuke LCD TV.

10. Big Papa

Big Papa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vandaag naar de gameshop geweest en deze kabel stond bij hen niet op de bestellijst en komt daar dus ook niet met de release binnen. Bij de Intertoys was het hetzelfde verhaal???

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Heb ik gezegd dat het niet zo was? Het heet alleen anders.

12. chowmin

chowmin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oud!

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  13. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dit is niet helemaal waar ( of helemaal niet??) Componentsignalen zijn geen RGB maar 2 kleurverschil-signalen (B-Y en R-Y) en een helderheids-signaal (Y).

Voor meer duidelijkheid zie hier: http://www.mcsnet.nl/nl/pg_19.html

14. Tecnomic

Tecnomic Guest

soory hoor: maar kan je de advanced scart kabel die je nou hebt voor de xbox ook aansluiten op je xbox 360???

het kan zijn dat het al eerder is gevraagd hoor en dat ik dat niet weet :)

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Nee dat kan niet.

16. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Taab
    oke bedankt ;)

17. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen component aansluiting en Scart?
    Zie je goed verschill?

18. Tecnomic

Tecnomic Guest

@leze
    ja het beeldkwaliteit bij een scart kabel is (veel) scherper/helder dan bij een component

19. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht anders om, componet scherper was dan scart.
    Want als ik heb op EXT4 zet bij ons op de TV dan heb ik hem op componet en dat is ook gelijketijd HD. Want hij geeft EXT4 als HD aan.

20. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk altijd afhankelijk van de bron.RGB kan geen HD signalen doorgeven en component weer wel.;)

Deel Deze Pagina