1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ridge Racer 6

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 5 aug 2005.

1. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het toch wel een heel vet spel..heb het nu de hele middag zowat gespeeld is wel erg veslavend.. Ben nu bij race 70 en nu wordt het echt wel pittig echt spannende races en de graphics vind ik mooier dan van nfs most wanted..Ik denk dat mensen die niet van arcade racers houden dit spel gewoon niks vinden maar ik snap dan ook niet waarom je het koopt!! ik vind het in iedergeval zeer vermakelijk:)

2. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    De lag waar ik en misschien andere ook last van kan hebben kan liggen aan je tv. Als je het spel speelt op een normale tv zal je de game op PAL60 moeten zetten. Mensen met een plasma of lcd of 100hz tv hebben hier zowiezo geen last van. Dit komt omdat amerikaanse spellen beter lopen op hogere hz dan 50

Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb een 100hz tv. De lag ligt gewoon aan de game zelf. Ik vond het gewoon erg opvallend, het was net alsof iedereen met een 56k modem aan het spelen was.

@Matthew24:

Ik hou toevallig wel van arcaderacers (voor een potje Burnout 3 kun je me altijd wakker maken), en heb ieder deel van de RR serie gespeeld of gehad en ben altijd fan geweest van deze serie. Dit is gewoon voor mij persoonlijk een slechte arcaderacer, qua gameplay en qua graphics. Het echte RR gevoel heb ik iig niet bij deze game, ook niet na een paar uur. Smaken verschillen gelukkig, maar toch vind ik het moeilijk te begrijpen dat mensen het spel ook nog eens mooi vinden. Ik zie het iig niet, er is niets moois aan en ik durf ook te stellen dat ik 100% zeker weten dat mijn "oude" Xbox het spel makkelijk zou kunnen draaien zonder ook maar iets te verliezen aan grafische kwaliteit t.o.v. de 360 versie. Was de gameplay nou gewoon om je vingers bij af te likken dan had deze game nog heel wat avonden in mijn 360 gezeten.

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Heb je de console ingesteld op pal-60? Heb gisteren meer dan 2 uur online gereden met minimaal 8 mensen (binnen Europa) en geen lag. Je moet wel allemaal of HD of NTSC of PAL-60 spelen.

Op zich ben ik het eens met je maar juist online is de game wel leuk imo

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Yep, ik heb hem gespeeld op PAL60 (van mijn maten weet ik het niet zeker hoor), maar de lag was echt ongelovelijk. Terwijl die maten van me ook gewoon een prima verbinding hebben en we nog nooit lag hebben gehad onderling. We hebben het een paar x geprobeerd maar het was gewoon niet te doen. Erg vreemd iig, want ik heb verder nooit last van lag eigenlijk (jah, in PES5 op een ander zijn server dan wel soms tegen Italianen of Fransen haha). Maar goed het kan ook pech zijn geweest dat het ff niet lekker liep ofzo.

Toch betwijfel ik het of ik het spel zou houden als het online leuk was en goed speelbaar zou zijn. Ik heb namelijk wat moeite met de gameplay ansich, online blijft dat toch een beetje hetzelfde. Tevens ben ik dan afhankelijk van mijn vrienden die het spel ook niet wilde houden. Als ik dan online wil racen pak ik liever of PGR3 voor het serieuze werk of Burnout Revenge voor brute fun. Zelfs als fan van de RR kan het spel mij totaal niet bekoren en voelt het allemaal afgeraffeld aan.

Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  6. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt wel gelijk Cyrax dat het grafisch niet echt bijzonder is het oogt wel een beetje goedkoop allemaal alleen highland cliffs vind ik er mooi uitzien en is wel wat mooier dan x box spellen maar de rest niet echt..RR4 blijft echt de beste ridge racer ooit. Ik ben nu bij de races boven de 100 alleen dit is echt frustrerend de races zijn tegen 1 andere auto die veel te snel is sommige races kan je gewoon niet winnen ik snap niet wat er de bedoeling van is..

7. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Lag staat los van het feit ofdat je je tv op 60 of op 50 Hz hebt ingesteld....wie dat verzonnen heeft moet nog maar eens zijn "computers for dummies" boek erop naslaan.

Lag draait nog altijd om je internet verbinding/provider en wat je er allemaal tussen hebt zitten en aan staan (bv. windows media center)....niet om je instelling op tv.
    Schijnt wel eens te helpen je windows media center verbinding "uit" te schakelen.

8. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Is ook niet zozeer lag, meer compabiliteit. Als jij de game op 50 Hz draait en de rest niet werkt de game niet. Inderdaad niets met netwerk verkeer te maken, maar het resultaat is hetzelfde. Bij EA games heb je dit ook, maar geeft de ea server gewoon aan dat je niet met elkaar kan spelen.

Media center uitschakelen schijnt inderdaad normale (??) lag te verhelpen, zelfs als je pc uitstaat blijkt dit problemen te geven. Heb zelf geen media center geïnstalleerd dus weet dit niet uit eigen ervaring...

9. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Het ligt in mijn ogen zeker wel aan het spel, ten eerste omdat de lag niet weg was nadat ik de Media Connect had uitgeschakeld. Internet NAT op xbox is Open, heb een 10mbit verbinding plus daarbij dat alle andere games wel online te doen zijn dus waar ligt het dan aan......juist

10. Prime NL

Leuk Bevonden:
    1
    Whatever....als je het zeker weet...laat ik je fijn dat geloven....maakt mij wat uit.

Ik heb in ieder geval nog GEEN lag meegemaakt met wat voor een tv setting dan ook en met zeker 10 vrienden in een room....kom ik aankakken met mun 8Mbit verbinding.
    Mun tv setting veroorzaakt lag....een lachertje...pffff...

11. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Verschil PAL en NTSC qua frames en wat andere info.

Omdat de meeste racegames frames gebruiken om tijden te bepalen (http://www.adobe.com/products/adobemag/archive/pdfs/99sphtrw.pdf een voorbeeld over tijdmeting, niet specifiek xbox), gaat het dus mis op het moment dat je PAL-50 en PAL-60/NTSC tegelijkertijd draait zonder aanpassingen te plegen in de tijdmeting. Iets wat NAMCO dus niet heeft gedaan terwijl ze wel de mogelijkheid openhouden dat deze instellingen tegelijk in een lobby zitten.

12. Prime NL

Leuk Bevonden:
    1
    Mooie uitleg wat me al lang bekend was.....slaat dus op de refreshrate van je scherm en nog steeds niet op de lag wat je veroorzaakt.
    Ik snap wel waar je op doelt...maar is in dit verhaal en probleem verkeerd uitgelegd.

Het is dus niet de lag wat het probleem veroorzaakt...maar het feit dat mensen die met PAL en een NTSC versie in dezelfde room zitten en tegen elkaar willen spelen.
    Daardoor verschilt de refreshrate met elkaar en zal er in totaal per seconde een verschil ontstaan van 17,5% (verschil van refreshrate tussen NTSC en PAL).
    EA dacht dit op te lossen door (net als in Burnout) een aparte login ervoor te maken zodat de PAL spelers niet tegenover de NTSC spelers komen te staan.

In feite moet men vantevoren ermee rekening houden dat men een correctie per seconde laat plaatsvinden mochten diverse spelers tegen elkaar willen racen....helaas heeft Namco hiermee geen rekening gehouden in RR6.

13. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Purist :D. En inderdaad de term lag is absoluut niet op zijn plek voor dit probleem. Op xbox.com zie je eigenlijk alleen lag issues die, wat jij al noemde, door media center veroorzaakt zou worden. Amerikanen kennen geen PAL <--> NTSC problematiek.

Nu heb ikzelf geen media center, maar ik begrijp dus absoluut niet waarom het hebben van XP media center en de installatie op de 360 invloed zou hebben op je internetverbinding (ervan uitgaande dat je binnen je LAN een 100 mbit aansluiting hebt)? Als loskoppelen van media center een oplossing biedt, zou ik het proberen mocht het zich voordoen.

Maar mijn eigen ervaringen zijn net zoals die van jou goed. Geen lag, veel snelheid en overal voor mij de leukste online racer tot nu.

14. Prime NL

Leuk Bevonden:
    1
    Lol...yepz...u2..... ;)

Hear...hear...Cole.....hear....hear... O-)

15. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Eindelijk de World Explorer helemaal gehaald, nu wordt het tijd om alle single races zonder nitro en botsen te halen :).

16. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Oei heb hem net binnen gisteravond en vanmiddag ff flink gespeelt maar hij is toch wel heeeel erg leuk hoor!!!!!:)
    Echt net zo vet als dat RR op de PSP was..... ik vind hem top!!:)

nog ff over de gfx het ziet er goed uit. niet meer en niet minder...

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  17. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Dan moet jij wel tot de RR fanboys horen die in je review als enige werd aangeraden de game te kopen ;). Zit nu zelf op een 72%, maar ben vergeten de auto's op te schrijven voor de 5 boodschappen.

18. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben met al die Ridge Racers opgegroeid dus ik vind het geweldig. Al 40 uur op de teller staan.

Op gamefaqs staan alle online wagens voor die achievements.

19. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Heb de game pas en offline vermaak ik me prima. Online is een ander verhaal...Ik speel op een LCD TV en ben nog geen lag vrije server tegen gekomen. Aan mn verbinding ligt het niet (20mb ADSL).

20. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ^up^
    Vandaag weer een paar online games geprobeerd (oa duitse host), allemaal laggy
    Valt hier nog iets aan te doen of wat?

Deel Deze Pagina