1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Risen 2: Dark Waters

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 29 jun 2011.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, heb de ign review gezien. De combat is herkebaar, aan de moeilijke kant (dat mag ik wel), maar exploration een stuk minder. ik zag ook veel popup in de PC versie, dus dat zal alleen maar erger zijn bij de 360 versie.

Deze wordt een maybe someday....

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  3. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.976
    Een goede piratengame zou natuurlijk wel super zijn! Ik ben benieuwd. Eerst Skyrim nog uitspelen en dan de Witcher II en dan deze maar denk ik, in 2017.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De game krijgt redelijke reviews, maar dat is denk ik niet genoeg in deze drukke game tijden. Ga hem zelf alleen oppikken als ik door de RPG's en backlog heen ben en er ff niks anders is ...

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat ligt maar net op welke reviews je wilt zien. Dit soort reviews zie je ook veel als het om Risen 2 gaat.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat de grootste flaw van de game is dat het meer een adventure is geworden en in die zin te ver van de roots afgaat. Maar zoals ik al zei, ga ik em alleen oppikken als er echt niks anders meer is. En die kans is klein, er komt zoveel kwaliteit uit de laatste jaren...

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zou het echt raar vinden als ie dan toch tegenvalt, die gasten hebben topgames als Gothic, Gothic II en Risen op hun naam staan.

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vooral de eerste twee vond ik erg goede games, maar dat is ook alweer lang geleden. Soms komt het probleem uit een heel andere hoek...

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Best vermakelijk spel. Doet mij aan Risen 1 denken. Toch wel wat zwakke punten, maar heeft een hele eigen sfeer en is gewoon leuk om door heen te worstelen.

10. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.976
    Iemand deze in huis? Meerdere ervaringen?

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik begin me echt af te vragen of de game wel in augustus gaat uitkomen voor de consoles. We horen er echt helemaal niks over. Ach....en zo geweldig is de game niet eens ontvangen, dus hoe erg kan ik er nog echt naar uitkijken? Niet dat de eerste Risen alleen maar super reviews kreeg maar sowieso wel een paar en echt meer dan deel 2. Ze lijken rare fouten en beslissingen genomen te hebben voor 2.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Console trailer

[yt]tpdvAymSreo[/yt]

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem op de PC gespeeld en is best vermakelijk. Deed mij aan deel 1 denken. Hij is weer ver van volmaakt, maar niet echt game brekend. Lekker uit balans is hij weer, maar daar had deel 1 ook last van. Waar het begin zeer lastig is en het einde te makkelijk.

Het verhaal is wel leuk met zelfs wat verrassingen en de sfeer vind ik best wel goed gedaan. Het is sowieso een welkome verandering. Het ziet er wel aardig uit, maar nooit geweldig. Hier en daar zit er wel een mooie animatie in, maar over het algemeen niet om over naar huis te schrijven.

De gevechten zijn houterig en nooit heel spannend. Daar speel je het niet voor.

Toch heb ik me er prima mee vermaakt. Het is geen spel wat ik een tweede keer zal spelen waarschijnlijk. Ik zou het ergens tussen een 6 en 7 geven. Als je een RPG liefhebber bent zit je goed. Heb je er niet veel mee dan moet je hier niet aan beginnen. Het is geen Skyrim die iedereen leuk vindt.

Wat ik trouwens wel leuk vond is dat totdat je een map van een eiland vind, dat je dan gewoon geen map hebt. Best verwarrend af en toe, maar wel sfeervol.

Laatst bewerkt: 1 jul 2012
  14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt wel goed dan, ik heb alle negatieve dingen uit deel 1 gewoon geaccepteerd. Hell, het was de allerminste versie, de 360 versie en toch heb ik me er flink mee vermaakt. De console trailer ziet er overigens goed uit vind ik, indrukwekkend als ze dat hebben weten te doen op consoles.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Jezus man. Hebben ze gvd WEL weer dezelfde fout gemaakt? Ik was er al bang voor toen ze duidelijk maakten dat dezelfde ontwikkelaar die Risen van PC naar 360 portte, ook wederom garant zou gaan staan voor het tweede deel. Slecht zeg...goh.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik wacht nog op Gakkie.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Oh brother:

Videogameszone.de

Jul 31, 2012

69
    Faced with the challenge to deliver something else than the technical disaster that was Risen on Xbox 360, Piranha Bytes and porting developer Wizardbox again make a mess of things. What has been an entertaining story of seafaring buccaneers and swashbuckling pirates on PC becomes a sordid role-playing experience on consoles with a ton of technical shortcomings.

Meristation

Jul 31, 2012

65
    Best on PC. Risen 2: Dark Waters is still rough and with some errors, down visually. Of course, a big world of pirates and action, it has depth and with surprises.

[yt]VvifKW0LGK4[/yt]

Deze dude vind hem heel ok

[yt]gV4WyjcNfI4[/yt]

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vraagt bijna een mod dit topic te sluiten. :emo:

20. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn daarentegen ook wat positievere en ook negatievere reviews :p

Multiplayer.it

79

The only big problem of this porting is its technical aspect. Everything is worse than the PC version and the lack of stability in the frame rate has several bad effects on the camera. However the contents are all there.

4Players.de

30

Anyone on the lookout for technical problems might consider starting a list: Stuttering? Check. Tearing? Check. Pop-Ups? Check. Blurry textures? Check. Erroneous shadows? Check. Clipping? Check. Faulty collision detection? Check.​

Deze reviews komen dan van Metacritic voor de PS3 versie af (aangezien de andere van BigKabuto van de Xbox versie af kwamen heb ik deze ook maar even opgezocht) ;)

Deel Deze Pagina