1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Risen 2: Dark Waters

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 29 jun 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

ja het is echt jammer. Ik zag het ook in de andere reviews op youtube. Het zijn vooral dingen als inkelderende framerate en graphics die niet super zijn. Wel duidelijk een betere port dan Risen 1 op Xbox 360 was. Ik pik hem nog wel een keertje op denk ik wanneer ie goedkoper is en hopelijk een patch die misschien het een en ander fixt. Want het is verder wel precies zoals ik het eerst deel heb ervaard, toen ik eindelijk de minpunten had geaccepteerd begon ik de game echt heel tof te vinden. Dus ik zie dat ook met deze wel gebeuren. Juist het idee van dat je in de game begint met helemaal niks en zelf alles moet zien uit te vinden ligt me wel.

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Zonde, behoorlijk matig dus. Wacht nog steeds op een geweldige piraten game. Zo zonde dat Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned gecanceld is.

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, wat betreft cancels heb ik hetzelfde een beetje met die ene Lord of the Rings titel, met destijds een mooie CGI teaser. Zou een RPG worden, maar het is altijd zo kut dat terugkerende projecten altijd voorrang krijgen qua buget etc etc. :mad:

5. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    asl je de game koopt zit er een code bij voor een extra eiland, ik vroeg me af.. als je die mist mis je dan veel (acheievements??) of niet??

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Geen idee, ga deze mss ooit kopen als hij voor erg weinig bij Zavvi ligt ...

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als die gratis word weggegeven bedoel je. :cool:

8. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    jou beviel de game niet?

maat van me heeft em en die praat er vol lof over

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat het net is als bij Risen 1 (op de PC), je moet even doorbijten en dan opent de game op en heb je gewoon een leuke RPG. En de moeilijkheidsgraad is in het begin leuk, maar dat is juist een van de leuke dingen aan Risen/Gothic serie. En antijd wat rough around the dges, kan nog wat afwerking gebruiken. Maar leuke games als je daar voorbij kunt kijken.

Ga hem zeker nog eens spelen ...

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Moet hem nog proberen, maar het verhaal over deel II lijkt heel erg op deel I die ik wel gespeeld heb.

Ik begin er daarom ook pas aan, net als Game of Thrones, als die voor minder dan 30-25 euro te koop is.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Nou ik denk eerder aan 10 - 15 euro !

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    En hij heeft hem voor de 360?

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, voor beide titels die ik noemde. ;)

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Speel nu een tijdje deze game en vermaak me er prima mee. Heeft toch echt wel de Gothic feel in zowel positieve als negatieve zin. In het begin pittig en weinig vergevingsgezind, niet als een kip zonder kop achter questmarkers aanhollen, maar ook rough around the edges, grafisch op de 360 matig (te kleine studio om de engine echt lekker te optimaliseren voor de 360). Verkennen van de eilanden is leuk (als je van exploration houdt), genoeg quests, kisten, loot, monsters, etc. Game kent geen levels, maar wel talents die je verhoogt met experience punten en skills die bij de talents horen die je koopt bij een trainer.

Helaas zitten er wel weer tedious boss fights in, die niet echt in de game passen (imho). En de minigames zijn ook zeer matijg, vooral ook qua besturing ...

Ik zou de game een 7,5 geven. Voor de liefhebber zeker de moeite waard!

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Uitgespeeld. Zeker vermakelijk, als je wel door de roughness heen kan kijken. Grootste minpunt vind ik dat de controls soms wat unresponsive zijn.

Nog overwogen de DLC's (2) te kopen, maar 800 is me toch te veel voor twee kleine uitbredingen.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
  17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Helaas alleen ps3, 360 en pc. Geen One of PS4. Denk niet dat ik em nog voor de 360 ga halen ....

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ze hadden na Risen op 360 beloofd dat ze een waardige console versie van Risen 2 zouden maken. Nou de reviews zeiden iets heel anders en de video's die ik gezien heb logen er ook niet om. Ik verwacht dat Risen 3 op PS360 net zo'n draak van een game wordt. Spijtig, want Piranha Bytes was ooit zo goed. Maar zo'n beetje iedere echte PB werknemer is toch al vertrokken.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, maar alleen de PC versies schenen te pruimen te zijn. Helaas wil ik daar ook niet echt aan als je ziet hoe groot het verschil was met de consoles. En het niet hebben van ervaring met console programmering vind ik geen excuus, dan hadden ze er niet aan moeten beginnen.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik lees net dat de ontwikkelaar Wizarbox, die garant stond voor de console versie van Risen 2 al game over is. Het is nog onbekend wie de console van deel 3 doet. Er is nog hoop i guess.

Deel Deze Pagina