1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt die weeds die je vind verkopen voor gold om te beginnen (is ook ene quest geloof ik). Verder is er links naast een bandit camp een ruin met allemaal skelletons en die kon ik een voor een lokken en killen. Het verkopen van de wapens enzo leverde behoorlijk wat geld op. Die skellies verslaan was wel pittig zo vroeg in het begin....
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Denk dat ik de game ga laten liggen..helaas, maar ja. Als ik al hoor dat ik nu naar die skeletten moet, die je echt in 1 klap doden....en de combat vind ik al zo ' broken' als maar kan, het targetten werkt niet eens goed. Pfff..jammer hoor. Of misschien moet ik het banditcamp negeren en quests voor die boerderij gaan doen.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik kan niet beoordelen hoe de 360 versie speelt. De PC versie was zeker moeilijk in het begin, maar door de enorme vrijheid die je hebt waren er veel manieren om het begin door te komen. Wat betreft gameplay is het echt een lekkere gothic - like RPG. Maar wellicht niet op de 360... :):
     
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey BigKabuto,

    ik ben het met je eens!! Op de Xbox-versie is het vechten zeer frusterend!! Ook al krijg ik zo'n beetje de handelingen onder de knie van m'n gamepad, de combat in Risen is voor mij NIET goed/degelijk ontworpen!! En zoals je schrijft met die RT-knop, dat klopt, heb ik ook al opgemerkt dat het "vierkant" werkt!!

    En de graphics zijn te doen maar kunnen inderdaad een pak beter!! Divinity 2 ED vind ik een pak beter op de Xbox tegenover Risen!
    En dat het donker is vind ik niet zo heel erg omdat je wel de mogelijkheid hebt om een fakkel aan te steken en dat geeft wel sfeer.
    MAAR: toch net iets té donker, over het algemeen (maar ik moet die update nog downloaden!) EN ik vind de combat enz enz in Oblivion pakken en pakken beter dan in Risen!!!!

    Ik geef Risen zeker nog een kans, maar ik zal eerlijk zijn, Divinity II én Oblivion hebben voorrang! En met Oblivion ben ik zeker nog lange tijd zoet :p Tegen die tijd komt de AddOn "D2: Flames of Vengeance" er en gaat die zeker ook weer voorrang krijgen op Risen! ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2010
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Dit spel ook maar gekocht. 2e Hands, 12,50.

    Ik zit nu alleen bij een kamp, moet even of andere don spreken, maar kom dus niet verder.

    Voor de rest wel een pittige game. Niet zo zeer om het uiterlijk, maar meer om de gameplay en dergelijke.

    Als er iemand is die mij kan helpen, dan graag.

    Is er van deze game niet ergens een guide te koop???
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Hey thanx. Ik zal er zeker naar kijken als ik er niet uit kom. :thumbs:
     
  8. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien geef ik Risen ooit een derde kans ... maar voorlopig gaat die de kast in!
    Het verhaal van Risen sprak me wel erg aan toen ik erover las vóór ik deze game kocht ... maar de combat vind ik lastig en daardoor erg moeilijk!
    Toch denk ik dat dit ook komt omdat ik ook bezig ben met Divinity II Eo Draconis op de Xbox en beide games hebben een heel andere besturing met de "gamepad" waardoor ik erg onhandig te werk ga in Risen!!
    Al bij al denk ik wel dat Risen goed is, maar 1 ding weet ik héél zeekr: het aanleren van de controls is belange niet "intuïtief" te noemen!!
    Want Venetica heb ik ondertussen ook zitten spelen op de Xbox en daarmee heb ik géén problemen met mijn besturing! Dat bewijst voor mij dat de makers van Risen op dit vlak steken hebben laten vallen! Risen is vooral gemaakt voor op de PC heb ik al vernomen en dat lijkt wel echt zo te zijn!
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb de game gisteravond opgepakt weer, overnieuw begonnen (kreeg ook een update trouwens, en misschien heb ik het verkeerd maar grafisch lijkt ie weer een stukje scherper , maar msischien ook niet...) ik heb nu gekozen om te werken voor die boerderij en dan uiteindelijk bij Harbor town te komen.

    Het is net als Gothic , een game die echt op gang moet komen. De gameplay en sfeer blijft vet, grafisch is het gewoon niks om over naar huis te schrijven, maar dat negeer ik nu gewoon. Vraagje :

    Kan ik niet wapens in mijn quickbars zetten? Alleen maar potions en voeding items?
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Heeft iemand deze game toevallig nog en wil die die kwijt voor 12,50 inclusief verzendkosten?

    Ik wil de game graag kopen, maar op de bazaar lijkt niks te vinden.
     
  11. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan bij MM proberen.
    Ik zag m 2 weken terug bij MM R'dam Alexandrium liggen voor 15 euro.

    Btw. Koch heeft vorige maand aangekondigd / bevestigd dat men bezig is met Sacred 3 en Risen 2!
    :thumbs:
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Dichtsbijzijnde is Leeuwarden en dat moet met de trein plus en half uur lopen of op de bus wachten. Beetje zonde voor die ene game. :+
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Deze dan?

    http://www.budgetgaming.nl/game-profile/risen_Xbox360.html

    Marktplaats.nl niks te vinden?

    Ik ben weer echt into de game en zie de sterke kanten van de gameplay, ik ga er echt mee verder dit keer. Maar ik kan verdikke gewoon niet kiezen of ik nu bij het bandit camp wil beginnen, monastery of gewoon gelijk naar harbor town. Bij de monastery leer je ook magie toch? Dat wil ik eigenlijk voor de verandering best eens doen. Normaal ben ik altijd warrior in RPGs en kom ik niet echt aan magic toe.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Besteld bij Castle Games. :thumbs:
     
  15. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    O Yellow, je had mijn Risen versie mogen hebben voor een prikje (de Xbox versie wel te verstaan - maar ik lees nu net pas je oproepje hier op 't forum!)...

    Als je die bestelling nog kan afzeggen bij Castle Games dan geef je me maar een seintje en dan krijg je de game van mij voor 10 euro, inclusief verzendingskosten!

    ;)
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    En weer ben ik bereid in de hoek te smijten he, gvd zeg. De sfeer is tof, de omgevingen zijn tof, de muziek is goed en het geluid ook. De conversaties zijn best cool, en al vind ik die ondertiteling AMPER te lezen (achterlijk klein) er is mee te leven. Maar het combat systeem...god nondeju.

    Is het de 360 controller? Komt het door een slechte port van de developer? Ik check Youtube videos op internet van de PC versie en zie de speler gewoon echt super goed vechten en wegduiken als de vijand aanvalt. Ik probeer dit ook, en soms gaat het aardig maar meestal ga ik gewoon hardstikke dood. Één beest kan ik bijvoorbeeld nog wel aan, een mothfly bijv. Maar zodra er twee of drie aankomen ben ik gewoon de lul.

    In het banditcamp moet ik nu arena fights doen, er valt amper te winnen van die gast. Ik block veel, sla hem wanneer hij geslagen heeft, en probeer weg te dodgen soms zodat ik hem een slag van achter kan geven, maar dit mislukt vaak en binnen de kortste keren ben ik dood. Gebeurd nog altijd vaak ook dat ie gewoon stopt met targetten van de vijand....handiggggggggg....ik heb Gothic I en II op PC gespeeld en dat ging allemaal zoveel beter. Wat doe ik fout? Ik geef niet op, ik zet door, want ik weet dat er genoeg moois in de game staat te wachten.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hm dat is opvallend. Ik heb Risen nog wel een stuk gespeeld en dat gevecht was goed te doen. Kan me eigenlijk niet meer herinneren of de lock na een dodge verdwijnt... maar gevechten in Risen zijn in het algemeen lastig, totdat je echt krachtig bent.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Het is me gelukt hoor, zelfs een paar aanvallen met een dodge, en wanneer die slagen is dat echt nice. Ik denk dat het gisteren vooral kut ging omdat ik te lang bezig was, na een tijdje moet je stoppen als het niet lukt en dat had ik dus gewoon moeten doen. Ik heb em net te pakken. (Lorenzo)

    Even een andere vraag...hoe zit het met traders/merchants? Ik moet nu een biertje kopen, dus ik selecteer een biertje maar hoe betaal ik met gold dan? Of kan ik bij traders alleen ruilen? (de naam zegt het al,maar ik ben nog geen merchants tegen gekomen....)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ruilen of betalen met goud (ook dat is een ruil, je ruilt gold tegen een item). Je moet dus altijd iets aan jouw zijde selecteren.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Klopt, ik zag het net inderdaad. Ik kocht een biertje en moest producten van mij zelf selecteren, op een gegeven moment stond er dat ik qua waarde teveel items selecteerde en dus nam hij mijn gold. :)

    Hoe dan ook, ik heb de combat onder de knie (Lorenzo,Ricardo,Domingo EN Craig verslagen in de arena) en ik geniet nu ECHT van de game, en begin de combat zelfs echt tof te vinden nu. De combat bied echt een uitdaging in tegenstelling tot vele andere RPGs. Ik ben alleen wel dom geweest, ik ben gewoon langs alle drie gasten gegaan en hun uitgedaagd. Ik had echter eerst een 'bet' moeten zetten bij Craig..nu mis ik veel gold :mad:

    Ah well.

    Hoe dan ook, ik geniet echt weer. Ik heb echt die Oblivion feeling weer te pakken, echt niet kunnen wachten om verder te spelen en zien wat er allemaal gaat gebeuren. Bandit camp lijk ik bijna af te hebben, heb workers kleren gekocht, begin echt een naam voor mezelf te maken in het kamp en dat is echt VET!!!!! Hoe gaaf is het dat ik nu gewoon own over Brogar ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010

Deel Deze Pagina