1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    @ BigKabuto: Bedankt voor je PM waar ik je in een ander topic om gevraagd had. :thumbs:
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Aaaaaaargh, niet vloeken in de kerk he! Risen is helemaal niet zoals Oblivion (Thank God). Maar ja, Risen is echt een leuke RPG (op de PC en dan istie nog mooi ook)
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik zeg niet dat ie zoals Oblivion is, want dat is de game ook zeker niet. Het zijn allebei RPGs maar daarmee is het ook gezegd :).

    Nee, ik bedoelde dat voor mij persoonlijk het Oblivion gevoel echt terugkwam weer. Daarmee bedoel ik dat ik de game niet wil weg leggen, dus verslavend is. En gewoon dat ik er van geniet,zoals ik ook toen van Oblivion genoot. Mijn Oblivion gevoel ;)



    No problem, laat me weten hoe het je vergaat en/of je problemen hebt.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Yes sir! I second that! :cool:
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    GEK zijn jullie. :x

    ....

    Hij was redelijk.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Risen redelijk? Je bent niet goed ;)

    Hoe dan ook, RPG is echt ongetwijfeld mijn favoriete genre in gaming. Ik merk gewoon hoe ik geniet van een goeie RPG, en zoiets heb ik niet op die manier bij shooters of andere genres. RPG is die shit!!!!!!!
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Lijkt wel bijna een chat hier.

    Ik weet het niet, na een tijdje heb ik hem weer weggelegd. Misschien wilde ik wel te gehaast spelen ofzo. Heb nu ook weer meerdere titels liggen. Eigenlijk gamed dat helemaal niet lekker.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nee, inderdaad. Ik speel altijd max 1 game tegelijkertijd. Anders kom ik er gewoon niet echt in en dat bederft de spelervaring. Zeker bij RPG's.

    @Kabuto: Ik ben ook een echt RPG-addict. Heb op de PC echt bijna alle RPG's gespeeld sinds eind jaren 80. jRPGs ben ik pas gaan spelen op de 360 en vind ik over het algemeen wat minder dan westernse RPG's.

    Eigenlijk hoop ik nog steeds op wat remakes van golden oldies in een modern grafisch jasje ...
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ah kijk, ik dacht dat je de game ook flink had gespeeld of zelfs uitgespeeld. Deze game moet echt op gaan komen, heeft tijd nodig. Ik kan je echt aanraden ermee verder te gaan :)

    Op PC begon ik met Gothic I en II, verder eigenlijk nooit andere RPGs gespeeld op PC. Voor consoles begon het voor mij toch echt vooral met de 360, Oblivion en Fallout 3. En een RPG moet realtime voor mij zijn qua combat, met turnbased battles heb ik echt helemaal niks :).

    Nu ga ik even verder met Risen.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Trouwens, om toch weer even off topic te gaan. Ik hoor net Oblivion genoemd. Voor de PC gamers onder jullie, er is nu een heel goede full conversion mod uitgekomen voor Oblivion, nl. Nehrim: At Fate's Edge. Compleet met professionele duitse voiceovers (wel engelse tekst). De mod schijnt namelijk heel erg Gothic gericht te zijn en helpt voor een groot gedeelte het Oblivion levelling systeem om zeep. Ik moet de mod nog spelen, maar ik ben erg benieuwd of ie zo goed is als ik hoor.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Tot nu toe stukken beter dan mijn eerste ervaringen. Vind de game nu ook anders dan de 1e keer, maar dat gold ook voor Div II.

    Het vechten wat je me vertelde moet ik nog wel onder de knie krijgen.

    Ook moet ik goed in de gasten houden niet elke NPC aan te vallen. Bijvoorbeeld wolven, omdat die ook nog wel eens te sterk willen zijn.

    Wanneer kan ik eigenlijks skill points verdelen? Ben nu level 3 of 4 ofzo, maar kan nog niks vinden.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Hier zocht ik ook naar eerst, maar zo werkt Risen niet. Net als in Gothic moet je trainers zien te vinden. In het Bandit camp kun je trainers vinden voor je dexterity skills, strength,Sword, etc. :)
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind dat een veel realistischer systeem en ook leuker. Trekt je veel meer in de game dan wanneer je op elk moment een menutje opent en ff wat points spendeert. Met die trainers ga je ook plannen wanneer je er langs gaat, en wat je eerst neemt, etc. Love that system!
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dan is ook Nehrim helemaal voor jou bedoeld Gakkie. :)

    EDIT:

    http://www.nehrim.de/faqEV.html
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, inderdaad.


    Hmmm, maybe ... eerst alle 360 rpg's spelen (is nu mijn main platform) en dan kijk ik weer naar PC RPG's. Heck, ik heb geeneens de PC versie van oblivion :eek:
    Is dat Nehrim al uit, of zijn ze er nog mee bezig ?
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wel tof die mod,maar zo'n mega verschil is het niet toch? Of ligt het aan mij? :)
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hmmm, Vanilla Oblivion is volgens mij wel cheap ergens te koop.

    Jawel, Oblivion wordt hiermee totaal omgebouwd. O.a. het verbeteren van nieuwe skills werkt nu alleen via trainers. Alleen de combat en character schermen doen je nog aan de Oude oblivion denken. Ook grafisch is het een stap omhoog; meer detail in omgevingen en characters (die hebben een betere lip sync meegekregen). De mod is helemaal afgewerkt met cutscenes en ingesproken dialogen (wel duits). Het is dan ook een extra installatie van ongeveer 1.5 Gig bovenop vanilla Oblivion.

    De definitieve engelse versie is ik dacht een maandje geleden vrijgegeven.

    Anyway, excuses dat ik jullie topic hi-jacked heb. Ik vond deze mod wel mooi in het straatje passen van Risen/Gothic.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als er tijd over blijft ergens ga ik er zeker naar kijken!
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Dan zal ik zeker eens gaan voor Strength en Sword trainers. Moet uiteraard een Warrior hebben. Is al zo sinds Oblivion, mijn allereerste RPG, en altijd zo gebleven. ;)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    De keuze was moeilijk maar ik ga nu eerst voor Don Esteban, ik denk persoonlijk dat hij het meest integer en eerlijk is, en de goede bedoelingen heeft voor het eiland. Over die Inquesitor (zoiets) hoor je teveel negativiteit. Plus Don beloofde mij nieuw armor als ik mijzelf bewees waardig te zijn, dus dat gaan we doen. Uiteraard klinkt het werken voor de Inqueistor ook erg vet, als Mage. Maar dat komt bij playthrough 2.

    Ik ben ook eigenlijk altijd een warrior, maar de laatste tijd in RPGs wil ik ook graag magic gebruiken en dan moet je toch wel een mage zijn.
     

Deel Deze Pagina