1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    IN Don's camp kun je zagen aan een boomstam. Pure roleplaying, levert verder niets op. Zo kun je ook smithy activiteiten doen. Dit zit in Arcania ook gewoon btw.

    Goud; ik heb het hier al eens gezegd geloof ik, maar investeer zo snel mogelijk in stealth en lockpick. Dan kun je echt veel looten en heb je snel veel goud. Ik heb op die manier altijd een overschot aan goud gehad, na de opstart natuurlijk.
     
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je met "Stealth" pickpocked of sneak? :confused:

    Bedankt Gakkie ;)
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Stealth = sneak

    (pickpocket is zakkenrollen)
     
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, sorry, ik was even in de war en twijfelde ;)
    Merci Gakkie.
    Alleen zou ik toch denken dat je ook met pickpocked meer goud kan bij elkaar verzamelen, of niet zo'n goede skill?
    EDIT: nog een bijkomend vraagje:
    ik heb in een review gelezen dat "sneak" géén toegevoegde waarde zou geven wat betreft de combat (he besluipen van vijanden), klopt dit of niet?
    In Oblivion kan je gaaf een vijand besluipen en die dan een genadeslag geven! Dat vind ik wél héél tof in Oblivion!! :p
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Weet ik niet. Ik kies eigenlijk nooit pickpocket in RPG's. 1) omdat ik het niet leuk vind en 2) omdat ik het leegroven van kistjes niet zo erg vind als het rollen van zakken :D

    En niet mij steeds bedanken he, word ik verlegen van ;)
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik wel met je eens, ik hou ook niet zo van die skill pickpocked.
    Klopt mijn redenering als ik denk: de skill "sneak" kan ik dus gebruiken om stilletjes een huis binnen te sluipen om een kist leeg te roven?

    PS: mijn vorige post nog via EDIT een extra vraagje toegevoegd ;)
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klopt! Zo kun je in Don's camp bijvoorbeeld Brogar bestelen :) En bij de Don de kamer achter de schatkamer leeg halen. Het is alleen erg als ze je naar binnen zien gaan. Als je geloot hebt en ze zien je weggaan, dat maakt niks uit!

    Ja, in de meeste RPG's krijg een zogenaamde backstab bonus op de damage
    als je ongemerkt (sneak) een vijand (van achter) een mep geeft. Dit is in Risen niet zo. Wel ben jij degene die de eerste rake klap uitdeelt als je sneakt en dat kan nog steeds veel voordeel geven in combat!
     
  8. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, heel eerg bedankt en klinkt allebei cool genoeg om Risen zéker verder te blijven spelen, ook al heb ik veel last met het verslaan van monsters LOL .... ik save voordat ik begin met een combat én na elke geslaagde combat ! Ik ben al menigmaal gestorven!!
    LOL .... Risen is wel lekker hardcore moet ik zeggen ... woow ...
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is echt wel hardcore, alhoewel het steeds wel beter begint te worden.
    Ik had net gesaved omdat ik wolven zag en voor de zekerheid dus ... en toen ben ik gevat door een man van de inquïsitie en zat ik plots in de Monastry.
    Nu, dat bevalt me er al bij al wel en ben er ook in geslaagd om toestemming te krijgen de Monastry te verlaten... In mijn statwindow staat dat ik nu een recruut ben. Ik kan zelfs nog naar het Bandit camp, alleen lijken de "open quests" voor de bandits wel verdwenen?
    Ik speel nu voorlopig verder en doe quests voor de NPC's van de Monastry ... leuke quests bij :) !
    Maar ik kan ook altijd nog bij Luis (een van de trainers daar) om skills te verbeteren enzo... Eerst dacht ik dat de bandits me zouden "herkennen" vanwege m'n kledij van de Monastry en de Don is toch een vijand van die mannen met de white robes? Niet? Dit snap ik niet zo goed ... verwarrend.

    Maar goud heb ik nu eindelijk wat meer... ben nu level 7 geloof ik.
    Heb die Aric ook een lesje geleerd hahaha en heb zijn zwaard !

    Vraag:
    ik heb 2 van de 5 delen van een zwaard en dit was een quest bij de bandits... kan ik dit zwaard alsnog samenstellen (al is het via de skill Smithing... maakt me niet uit) ?
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik weet niet of het verstandig is om zo te spelen (opgepakt en dan naar de Monastery). Ik heb toevallig in een guide gezien dat je dit beter kunt voorkomen (stond niet bij waarom).
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff... ik zie wel ;) Ik heb in ieder geval een savegame die ik noteer om zéker bij te houden van vlak voor opgepakt te zijn!! ;)
    Ik speel lekker verder en ben benieuwd wat dat geven zal :+
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klopt. Het sluit uit dat je de Quests voor de Don kunt finishen. Ook de quest van het zwaard kun je dan niet volbrengen. Andersom, als je, zoals ik, eerst de Don quest lijn afmaakt en je niet laat vangen door de monestry, kom je later wel alsnog in de monestry, allen die specifieke quests krijg je dna ook niet meer. Het is dus onmogelijk, wel zo realistsch, om 1 in playthrough alle quests van beiden te doen!
     
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niet dat ik dan bepaalde quests niet kan doen ;)
    Dit aspect vergroot de "herspeelbaarheid" van een RPG en dat waardeer ik zeker !
    Ik speel nu verder zoals ik al zei en een volgende speelbeurt doe ik het anders.

    Toch dank voor de uitleg ;)

    Ik zou treasures kunnen opgraven met een shovel, maar moet ik daarvoor een skill hebben of niet? Want ik kan tot hiertoe nergens iets opgraven en heb al op allerlei mogelijke plekjes geprobeerd, maar niets... kan die shovel niet "selecteren en gebruiken"... Een tip? :+
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je moet gewoon de shovel gebruiken (quickslot) op de juiste plek. Waar je kunt graven is te zien. De grond ziet er een vierkant staukje iets anders uit ...
     
  15. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dus ik moet die shovel eerst op een quickslot zetten? Gaat het niet als ik m'n inventory open en de shovel selecteer en dan op A druk als ik op zo'n plekje ben?
    Dank voor de tip! Ik probeer het binnenkort eens uit. Heb verleden weekend wel vrij vele uurtjes Risen kunnen spelen. Ben nu level 8.

    Wat mij ook zelden maar lukt is om van een groepje vijanden er 1 of 2 uit weg te lokken :mad: ... ze komen doorgaans altijd allemaal tegelijk en dat is ECHT niet doenbaar, tenzij je in de buurt een smaller doorgang hebt om de beestjes naartoe te lokken en op zo'n plek kunnen ze me niet plots langs achter aanvallen... want die camera blijft heel vervelend om te besturen in Risen ppffff...
    Ik heb al vanalles getracht om slechts 1 (of 2) te lokken..; voorbeeld vanop een afstand met de boog eentje raken (uit het zicht van andere vijanden), maar ook dat werkt niet! * zucht *
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de PC versie gespeeld en wat daarin lukte was om de enemy te triggeren en dan gelijk weg te lopen. Meestal heb je dan een stuk of 3 achter je aan... ze achtervolgen je een tijdje, maar niet allemaal even lang. een voor een haken ze af en keren ze terug. ZOdra 2 van de drie dat hebben gedaan, snel weer omdraaien en de laatste aanvallen en killen. Repeat :)

    En combat altijd 1 - 2 klappen en roll/dodge achteruit...
     
  17. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp:
    naar een groepje toelopen en ALS * ze beginnen naar me toe te lopen, weglopen tot er enkele zijn afgehaakt en dan action ! :+

    * ALS : want de meeste (tot hiertoe) vijanden geven eerst "een waarschuwing" voordat ze me beginnen te naderen, zoals de gnomes maken kabaal en beginnen op en neer te springen, everzwijnen en motten maken ook 3 maal een geluid ...
    Dit doen ze echter niet als ik ze met een pijl raak! Dan lopen ze meteen naar me toe! ;)

    Mijn hero kan blijkbaar niet "(weg)rollen" zoals in Ego Draconis wel kan vanaf een bepaald moment in die game.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Wegrollen kan als het goed is met x.
     
  19. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Risen begint me steeds beter te bevallen. :)
    Wel lukt het me niet om een "shovel" in een quickslot te steken. Zou het kunnen dat ik eerst een skill moet leren (vb prospect ore?) ?

    En ik krijg zo'n donderhagedis echt niet dood ... * zucht *

    Iemand een idee wat zoal het gemiddelde LEVEL kan zijn bij het beëindigen van Risen? Ik ben nu level 11.
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Even terugzoeken in dit topic? Ik weet het niet meer :eek:
     

Deel Deze Pagina