Jij misschien niet, maar ik dus wel. Ik heb ooit Fable II gekocht, maar kon me niet boeien en weet niet of ik die game ooit zal verder spelen ... niet echt mijn ding
In Risen kon je het prima redden zonder pijl en boog, dus ik denk echt niet dat je persé een gun nodig zal hebben. Het zal lijkt mij allemaal optioneel zijn, gewoon niet kiezen dan dus
Hmmm ... ik heb in Risen I wel een boog gebruikt. Ik blijf het dus erg jammer vinden dat Risen II de boog weglaat, voor mij toch een gemis! Maar goed, er zijn toch voldoende fijne andere RGP's die me véél meer boeien dan deze Risen II !! Vooreerst de DKS en ik kijk wel uit naar TES V: Skyrim én ook hoop ik nog steeds stilletjes dat ze misschien TOCH The Witcher II op de Xbox gaan uigeven en Diabolo III eveneens ...
Waarom is hier nog geen thread van? Ik weet niet hoe het moet, anders had ik het wel gedaan. Er is genoeg heugelijk nieuws over Risen 2 !!!!!! Over console versie Eurogamer: Is the console development of Risen 2 in house? Michael Hoge: Parts of it, yes. Everything that has to be done to the game data on console in order to run it smoothly - we do it in house. With Risen 1, due to time constraints, [the French studio] chose to go the hardcore way and just reduce all the assets by 75 per cent to let it run. And you know the result. What we're doing now is we have our own guys in house who do data reduction and data adoption for the console. Eurogamer: How will the console versions of Risen 2 compare with the PC game? Michael Hoge: It's hard to give a final judgment as we're currently still developing it, but from what I'm seeing right now on our screens, it looks quite close. Our aim is to build an Xbox 360 version that you can't tell the difference to the PC version on first look. Eurogamer: Will there be any major differences between PC and consoles either from a technical or gameplay point of view? Michael Hoge: No, no. Eurogamer: Why was Risen on console was done "poorly"? Michael Hoge: There are several people involved in that. Our part, of course, was that it was our first console production so obviously mistakes were made that cost time that, as usual, ran out at the end of the project. Then there was communications with another team, because another team in France did the console production. There were a couple of reasons, but the most important is that it was the first time we did it. Daniel Oberlerchner: One major reason for the console version not being that good is that we at Deep Silver decided very, very late in the development of the game to do a console version. Right from the beginning Piranha Bytes worked on a PC-only game, and mid-production we thought about doing a console version and we found some French guys who were crazy enough to do the game in like eight months! Ha! Which is a very, very short time for an open world RPG where you can have so many decisions, etc. So this time, the reason why Risen 2 is going to be better is because simply that we have done multi-platform development right from the start. Hele interview hier, echt nice. http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-05-why-risen-2-will-be-better-interview
MEa Culpa! Ik zou hem maken, maar kom er steeds niet toe, ook omdat er weinig te melden was... Ik zal er eens aan moeten ...
Hoe maak je zo'n startpost dan? Want dan doe ik het wel, deze game heeft dat echt wel nodig nu. Hij zal ook op de E3 staan, dus dan genoeg nieuws
End of the embargo announced for June, 7th ! Deep Silver and Piranha Bytes have announced that the embargo on the news concerning Risen 2 will end on June 7th ! On that date, they will give more details concerning the game and answer the questions. The date coincides with the beginning of the Electronic Entertainment Expo - E3 (June 7-9, Los Angeles). Source (thank you WoR): Joachim Hesse's blog, free lance writer and deputy chief editor for the online magazine spieletipps.de Mag toch hopen dat er ook beelden van de game zullen zijn op E3..niet alleen wat vragen beantwoorden en over de game vertellen..het liefst gewoon 360 beelden!!!
Deze Risen II spreekt me eerlijk gezegd niet meer aan ... heb het nooit echt met "piraten-sfeertje" gehad (tenzij in een film of met Lego blokjes hahaha). Hou ook niet van "vuurwapens" in een RPG. Nee, voor mij hoeft deze game niet, ik koop hem niet. Er zijn meer dan genoeg andere RPG's die me wél kunnen boeien .