1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ik sla hem toch over en wacht wel op die twee draken van RPG's. ;)
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Kreeg net een mailtje van Mymemory dat de game is verstuurd, wegens drukte van veel bestellingen heeft het wat langer geduurd en werd het vrijdag niet meer verstuurd. Denk niet meer dat hem deze week binnen heb. Het zal mij benieuwen.

    Naast negatieve dingen lees ik er ook goeie dingen over, voornamelijk XG en IG dan.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik kan alleen maar het volgende erover zeggen: Als je een echte free roam western rpg wil, waarbij je niet aan het handje wordt meegenomen, dan is Risen een soort van natte droom :) Enige minpuntje zou kunnen zijn dat het (te) moeilijk is, maar persoonlijk smul ik ervan. Eindelijk weer een RPG waarbij je constant spanning voelt, omdat je niet weet wat er gaat komen...
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Exact. Gothic was ook echt hardcore, en ik genoot van die game. Prachtig om echt op pad te gaan en dingen uitzoeken, met mensen praten. Ik vond het dag/nacht systeem fantastisch, en hoe mensen en dieren s'nachts sliepen en overdag werkten/rondliepen. Juist om Gothic en Gothic II, wil ik dus een uitzondering maken voor Risen....al is het grafisch misschien niet je van het en zijn de controls soms wat lastig. Genoeg games hebben dat.
     
  5. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ziet er niet echt mooi uit ofzo. Kheb een gameplay filmpje gezien. Die was ook niet echt de moeite waard. Ik wacht wel op de toppers:)
     
  6. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja helaas ging er voor mij ook een streep door deze titel,jammer maar gelukkig komen er nog genoeg RPG's
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Afgezien van Dragon Age Origins komen er dit jaar toch niet echt veel RPGs? Althans, voor de consoles niet. En Risen is qua gameplay absoluut wel degelijk een topper. Je kunt niet aan een simpel gameplay filmpje zien of het wel/geen topper is. Als graphics minder zijn, kan het zeker nog wel een topgame zijn. Goed voorbeeld is Operation Flashpoint:Cold war crisis.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  8. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Krijgt tot nu toe gemiddeld een 5.5.... jammer dacht dat deze wel leuk kon worden maar dus 3x niks.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Op de 360 zijn de gfx matig, maar inhoudelijk is de game gelijk aan de PC versie en die krijgt goede reviews. Ik speel zelf de pc versie en als je een echte western rpg liefhebber bent mag je deze niet missen!

    EDIT:
    Lees anders de comments maar eens onder de review van de 360 versie door gamer.nl
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  10. RizlaPlus

    RizlaPlus Hometown: Ass-en

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik mij vooral afvraag hebben je keuzes veel invloed op de game wereld ? Is het herspeelbaar ? Ik heb Gothic gespeeld maar nooit uitgespeeld en Gothic 2 heb ik gekocht maar die werkte niet op mijn pc :mad:

    Heeft iemand hier al wat ervaring mee?
     
  11. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het aan het spelen, echter vind ik jammer dat ze gebieden nog niet toegankelijk maken door gewoon foes neer te plompen die te sterk voor je zijn.
     
  12. RizlaPlus

    RizlaPlus Hometown: Ass-en

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet een poging tot rennen doen ? ;) Ik vind dat meestal niet zo een punt, het heeft juist wat avontuurlijkers op die manier....
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dta is toch juist cool? De wereld is bevolkt met enge beesten. Het spel is in het begin erg moeilijk, maar dat is ook de uitdaging.

    En rennen werkt ook nog steeds ;)
     
  14. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar!:+
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb met een goede 37 uur net chapter 1 afgerond en ik ben aan het smullen van voor tot achter. Wat een enorm lekkere RPG is dit spel.
    Heerlijk hoe de quests met elkaar verwoven zijn, de vrijheid, het exploren, de moeilijkheidsgraad, echt alles :thumbs:
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    PC of 360 versie? Ik heb em nog niet binnen van Mymemory.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    PC versie. Maar inhoudelijk zijn de beide versies gelijk. Alleen gfx en besturing zijn anders op de 360....
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag Risen binnen gekregen. En het is echt wennen zeg die controls, vooral die idioot snelle camera dan. En letters die AMPER te lezen zijn, lijkt wel alsof ze een resolutie gebruikt hebben die veeeeeel te hoog is, ik kan die letters echt amper lezen. En ik heb een plasma van 127cm. Maar goed. Dat zal wel wennen, of ik zal echt dichterbij mn tv moeten gaan zitten.

    Maar aan de controls kan ik wel wennen.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ik had geen last van de letters op de 360 ?
    Er komt een patch aan voor de 360 die in elk geval de volgende dingen aanpakt:

    - instellen gevoeligheid van de controls
    - betere textures
    - instellen van de helderheid

    Ik heb Risen vandaag uitgespeeld. Meesterlijke ervaring! Ik heb er lang over gedaan, lekker sloom, alles verkennen, alles uitmoorden, zoveel mogelijk looten, etc.
    In het begin is het erg moeilijk, maar naarmate je levelt wordt het makkelijker. Toch blijven de gevechten tot op het eind interessant, want als je niet oppast kun je nog steeds in 2 klappen dood. Dat houdt de spanning er dus goed in :)
    Het design van het eiland en de dungeons is echt geweldig goed gedaan. Petje af voor PB! Ik vind Risen Gothic 2 gelijkwaardig!

    Ik heb mijn RPG-fix gehad!
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Echt? Een patch? Ah dat is echt super. Waar heb je dat gehoord? Want soms is de game grafisch echt gewoon ronduit lelijk, en die framerate in bijvoorbeeld de Monastery....WTF!!! Ik had een patch niet verwacht...ik dacht dit is echt zo eentje die laten ze gewoon lekker gaan en brengen ook geen fixes ervoor uit. Enig idee wanneer de patch word verwacht?

    De letters zijn echt idioot klein op mijn scherm, normaal zit ik iets van2,5 meter van mijn scherm af..maar nu moet ik gewoon op een andere bank gaan zitten die dichterbij staat om het enigzins te kunnen lezen. Ook kan ik nergens de brightness aanpassen in de game, in grotten maar zelfs huizen en gebouwen ook was het gewoon pikdonker. Toen maar de brightness op de tv omhoog gedaan en het is nu veel beter te doen.

    Ik voel aan alle kanten Gothic in deze game, qua alles. En het is echt cool dat je gelijk al verschillende keuzes krijgt en je ook echt merkt dat je die keuze maakt, de Monastery bijvoorbeeld :). Wel apart dat ik gewoon een ongelooflijke big-dog van die Monastery(die trainer) gewoon kon doden en guards deden helemaal niks. Pas toen ik nog een gevecht met iemand begon en dit verloor...werd ik door iemand gedood. Maar dit deed ik in Gothic ook vaak, gewoon uitproberen omdat het kan. Heerlijk.

    Wel zijn die controls vreselijk wennen, qua combat is het nog best te doen tegen 1 beest of mens, maar toen ik een grot inging
    en een groep trolletjes mij begon aan te vallen, was het vreselijk lastig om dit met succes te laten verlopen,maar ja.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2009

Deel Deze Pagina