Ik ben vandaag weer begonnen met Risen. Deze keer geen vervelende bug waardoor ik niet meer met een quest persoon kon spreken. Zoals ik al in de DA topic zei: de conversaties en dan vooral de animaties daarbij vallen tegen. Maar pluspunten vind ik de wereld zelf (graphics), exploratie en de moeilijkheidsgraad.
De wereld ziet er heel mooi uit en de lightning is perfect. Er straalt een mooi zonlicht over het landschap heen (HDR lightning?), waardoor het er allemaal heel natuurlijk uit ziet. Gevechten zijn pittig. Ik had in het begin al het halve bos achter me aan zitten; twee boars en twee stingrats... meteen maar naar die gids gerend om me uit de brand te helpen, maar later ging ik toch de pijp uit in het gevecht. Wel een erg grappig moment. Motten geven veel exp, maar zijn goed te doen. Twee of meer wolven of boars bevechten is out of the question op dit moment; boars doen veel te veel damage en kunnen ook veel hebben. Wolven zijn te bewegelijk en voor je het weet word je omcirkelt en aangevallen in je rug, waar je schild geen bescherming biedt.
Twee vragen voor de Risen veteranen:
1) Ik ben de halve natuur aan het mollen, maar is dat wel verstandig zonder de skill gut animal? Loop ik zo niet veel geld mis en zo ja: waar kan ik deze skill vinden?
2) Ik heb een paar planten gevonden die mij extra exp, stats en HP permanent geven. Is het verstandig die meteen al in te nemen, of is het beter te wachten hiermee? Bijvoorbeeld: ik heb nu twee planten die mijn dexterity permanent verhogen, maar ik begrijp ook dat je dat kunt trainen. Is het dan niet beter gewoon te trainen totdat het niet meer kan en
dan pas die planten in te nemen? Ik denk alvast vooruit.
Klik om te vergroten...