1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. RizlaPlus

    RizlaPlus Hometown: Ass-en

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu ook !!! Ik wil alleen de good guy zijn en nu denk ik dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.....no spoiler is dit, want ik gok dat de Don's men beetje evil zijn ? (Of is dit al een spoiler :p ) En ik dacht och och arme mensjes !!! Laat ik jullie helpen !!! Maar ik heb niet echt definitief een keuze gemaakt nog denk ik....

    Toen ik de eerste keer speelde schrok ik me rot, toen ik een stukje ging zwemmen....:D
     
  2. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    In de PU kreeg ie een 8 lijkt me toch opzich wel aardig...
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik heb hem voor de PC besteld! :)
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ga je geen spijt van krijgen! Zeker act1 en het verkennen van het eiland is echt prachtig gedaan!
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Waar had je dat gehoord van die patch? Want ik kan er niks over terug vinden :)
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Allereerst van de officiele twitter van Deep Silver:
    En verder op de officiele UK forums, waar weer wordt verwezen naar een post op de Duitse forums!

    Hij komt dus. De vraag is alleen wanneer. Ik ben bang dat het de schade aan de 360 versie qua verkopen niet meer goed gaat maken.
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou mooi om hem dan later uit de grabbelbak te pakken wanneer de patch uit is :)
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Thanks man, ja ik hoop dat die patch gauw komt en de boel echt verbeterd dan..want tja....nadat ik weer volop into Fallout 3 ben, en dan ineens Risen te zien op 360...dan schrik je je gewoon kapot :mad:.
     
  9. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand al gespeeld met de nieuwe patch die uit is?
     
  10. Koelkast

    Koelkast Active Member

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Risen de pijsen.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zijn er mensen die deze game actief spelen? Heb het begin er van gedaan dat je aanspoelt op het eiland en dan moet kiezen tussen de lokale gasten in de Swamp of die andere eikels :p

    Had gekozen om dus in de Swamp te beginnen, maar het werd op den duur sloom en er viel niks meer te doen. Uiteindelijk wezen verkiezen en opeens zit ik in het klooster van de eikels waar ik tegen wil zijn o_O
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Is de patch uit dan? Oh wacht, dan ga ik dat even testen.

    EDIT


    Inderdaad, de update is er. Ik heb even een savegame ingeladen. Al is het alweer een aardig tijdje geleden dat ik voor het laatst speelde...het oogt volgens mij wel duidelijk scherper. Ik ben even vergeten wat vooral de kritiekpunten waren....maar helaas is
    de view distance nog triest slecht en framerate problemen a- plenty.

    EDIT 2 -

    WOW...duidelijk verschil in textures nu zeg, en ook die brightness is top nu. Ik heb een andere save ingeladen, waar ik in die swamp zit. Dit was krankzinnig donker en is nu gewoon goed. En als ik naar het mannetje kijk en de rest...oogt het overduidelijk veel scherper. Jammer dat ik niet nog even de game gespeeld heb zonder de update...dan had ik het verschil ECHT kunnen zien zeg maar. Hoewel....even de cache legen van de 360 is al genoeg...hmmm.


    Hier een testje. (let wel, de shots van na de update zijn genomen toen het ochtend in de game was en op een andere locatie, puur omdat als ik dit gebied inlaad wanneer de update er niet op zit...is het amper te zien, idioot donker en moet de brighrness van de tv zo idioot omhoog, dat het er vreselijk uitziet.)

    Voor de update :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na de update :

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kan er ook over wat anders geluld worden dan alleen de graphics? Na 8 pagina's weten we het nu wel. Er is nog meer...de inhoud en gameplay namelijk.
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als je goed hebt gelezen heb ik steeds gezegd dat de gameplay beregoed in elkaar steekt. Het verkennen van het eiland en de quests zijn erg goed gedaan. In het begin is het spel wat moeilijk, maar dat wordt wat minder naarmate je vordert. Toch blijft het altijd spannend, want ook laat in het spel kun je nog steeds met enkele klappen dood zijn. Dat maakt dat de combat spannend blijft.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Take a chill pill :)

    Dit is puur voor de 360 mensen die balen van de graphics, en vooral dan van het ontbreken van een brightness setting, en nu is het gewoon prima.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik moet me echt dwingen om er voor te gaan zitten. Het begin is echt een martel gang. Niet vanwege de gevechten, maar het verhaal gaat zo tergend traag. Wilde bij de mensen in het moeras blijven, maar op een gegeven moment heb je alle quests daar wel gedaan zonder dat je ook maar 1 stap dichter bij de Don bent gekomen.

    Logischerwijs verder gaan verkennen en kwam uit bij een groepje inquisition warriors. Heb ze allemaal neer gemept en vervolgens komt er een sterkere warrior die mij neer slaat met zijn staf. Vervolgens ben ik nu in het klooster waar ik niet wil zijn en waar je de meest vage dingen moet doen zoals een moord oplossen.

    Het is gewoon irritant. Hopelijk is deze lange zit het waard en zal het beter worden...snel hopelijk.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik weet niet of je het al gezien hebt, maar er zit een muis op je LCD.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Dat niet alleen, ook nog eens twee honden links en rechts :)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik ben vandaag weer begonnen met Risen. Deze keer geen vervelende bug waardoor ik niet meer met een quest persoon kon spreken. Zoals ik al in de DA topic zei: de conversaties en dan vooral de animaties daarbij vallen tegen. Maar pluspunten vind ik de wereld zelf (graphics), exploratie en de moeilijkheidsgraad.

    De wereld ziet er heel mooi uit en de lightning is perfect. Er straalt een mooi zonlicht over het landschap heen (HDR lightning?), waardoor het er allemaal heel natuurlijk uit ziet. Gevechten zijn pittig. Ik had in het begin al het halve bos achter me aan zitten; twee boars en twee stingrats... meteen maar naar die gids gerend om me uit de brand te helpen, maar later ging ik toch de pijp uit in het gevecht. Wel een erg grappig moment. Motten geven veel exp, maar zijn goed te doen. Twee of meer wolven of boars bevechten is out of the question op dit moment; boars doen veel te veel damage en kunnen ook veel hebben. Wolven zijn te bewegelijk en voor je het weet word je omcirkelt en aangevallen in je rug, waar je schild geen bescherming biedt.

    Twee vragen voor de Risen veteranen:

    1) Ik ben de halve natuur aan het mollen, maar is dat wel verstandig zonder de skill gut animal? Loop ik zo niet veel geld mis en zo ja: waar kan ik deze skill vinden?
    2) Ik heb een paar planten gevonden die mij extra exp, stats en HP permanent geven. Is het verstandig die meteen al in te nemen, of is het beter te wachten hiermee? Bijvoorbeeld: ik heb nu twee planten die mijn dexterity permanent verhogen, maar ik begrijp ook dat je dat kunt trainen. Is het dan niet beter gewoon te trainen totdat het niet meer kan en dan pas die planten in te nemen? Ik denk alvast vooruit. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De moelijkheidsgraad vond ik ook een pluspunt. Sommige stukken van het eiland moet je gewoon later terug komen ej je moet proberen niet teveel enemies tegelijkertijd te attracten.
    Overigens jij speelt hem ook op de PC toch ?

    1) Ik heb zelf vrij vroeg wat hunter skills genomen om inderdaad animals te kunnen gutten. Niet vergeten dat je naast de skill ook nog eens het juiste gereedschap in je inventory moet hebben! Sommige gut skills kun je pas later leren. Hoewel gold schaars is in het begin, heb ik mijn zakcentjes niet verdient met gutten, maar met stealing. ik heb zo vroeg mogelijk mijn lock pick skill en sneak skill gemaxed en gewoon alles geloot wat er te looten valt. Alleen oppassen dta je niet gezien wordt.
    2) Je kunt beter wachten met het eten van die plantjes en wel om twee redenen. Ten eerst kun je later drankjes maken die een veelvoud aan skills geven. Bijvoorbeeld ogreroot zo eten is +1 strength en in een potion +5 strength! Maar nog belangrijker is dat trainers je altijd maar tot max 100 skillpoints kunnen trainen. Het beste is dus je belangrijkste skills tot 100 te trainen bij trainers en pas daarna +skill potions te gaan drinken. Zo krijg je je skills ver boven de anders max van 100! En van die skill plantjes zitten er gelimiteerd in het spel, met name 1 ingredient die je nodig hebt voor die potions, die zijn er max geloof ik 22 (king's crown of zoeits).
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009

Deel Deze Pagina