1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Rivaliteit PS2/Xbox/Cube gamers

Discussie in 'Games' gestart door ps2/xboxgamer84, 15 nov 2004.

  1. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder zijn eigen smaak, ieder zijn eigen keus. Ik koos xbox :D
     
  2. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ben toch echt een FPS fan en ik heb er wel eens een paar op de PS2 gespeeld, zwaar kut moet ik zeggen, heeft er niet de controller voor, heb killzone gespeeld, maar hetzelfde verhaal...:{
     
  3. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Weet je wat helemaal het fanboyisme aanstuurt? Dat is het feit dat veel mensen geen eigen mening hebben. Ze willen een console in huis halen (of op school ben je niet cool als je geen PS2 hebt bijv.) vragen in de buurt rond iedereen zegt PS2 zonder dat die mensen zelf moeite doen om verder rond te kijken of een eigen mening te vormen. Dan komen ze er achter dat andere consoles ook goed zijn of zien dat mensen gewoon overstappen op een andere console en worden ze boos (of de rijkere kids hebben gewoon alle drie in huis). En dan krijg je fanboy gedrag omdat ze hun bezit willen beschermen wat ze eigenlijk hebben gehaald omdat ze geen eigen mening hebben in de eerste plaats, maar door dat bezit delen ze een mening waarvan ze voelen(denken) dat het hun eigen mening is. Tsja misschien een beetje ingewikkeld maar het is nou eenmaal psychologie, het menselijke brein is ingewikkeld.

    Ik zal ff een waargebeurd voorbeeld geven. Toen de Xbox net uit was en nog niet zo'n goede naam had (net na die prijs verlaging waar xbox bezitters voor werden gecompenseerd), was ik een dag in de Dixons een beetje spellen aan het bekijken, komt er zo'n jochie in de winkel met z'n vader een console uitzoeken, jochie wil per sé PS2 hebben, de vader kijkt verder ziet Xbox en zegt is dit niet wat? Jochie zegt tegen z'n vader. Nee, man met de Xbox word je vet afgezet. Wat duidelijk niet de ware mening kan zijn van iemand die zelf geen Xbox heeft.(Ik denk dat ie dat waarschijnlijk van z'n vriendjes heeft gehoord.) Jochie dus PS2. Ik denk dat dat jochie nu actief op fora HALO 2 aan het afzeiken is.

    Ik zelf ben niet bang om een mening voormezelf te vormen heb veel consoles gehad vanaf de NES.vMaar geen van de playstations. Had de Saturn to PS uitkwam toe de Saturn niet meer ondersteund werd had ik de N64 (veel lol mee beleeft trouwens vooral met de 4 player games) en toe Xbox en Gamecube. Op de gamecube speel ik trouwens amper maar de Xbox is mij zeker niet tegengevallen.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Agreed, behalve dat je wel een kleine fout maakt. Ik zie hier op het Xboxworld forum genoeg mensen die de PS2 afzeiken. Het is niet iets dat PS2 gamers kan worden aangerekend, maar meer gamers in het algemeen. Op Cubezone worden de PS2 en de Xbox afgezeken.

    Het is ook echt niet iets nieuws hoor, vroeger had je dat met Nintendo en Sega. Neemt niet weg dat ik het de grootste onzin vind die er bestaat, want iedere console heeft zijn voor-en nadelen. Het is aan de gamer om te kijken welke het beste past bij de speler qua spelaanbod. Ikzelf heb alle drie de next-gen consoles en ik ben blij dat ik dus altijd het beste kan spelen.
     
  5. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    jah, omdat velen een PS2 hebben willen anderen ze ook (maakt niet uit hoe)
    want denken dat ze dan cool zijn als je de marktleider van consoles in handen hebt.....
    vaag hooor....
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat geldt vooral voor de jongste gamertjes onder ons denk ik zo. Die zien dat hun vriendjes een PS2 hebben dus willen ze die ook. Is op zich niet zo heel gek, Playstation geniet nou eenmaal een grote naamsbekendheid.
     
  7. MakMan

    MakMan Nintendofan

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop gewoon de console(s) die bij je past. Kijk naar de line-ups van games en kies daar jouw favorieten uit. Ik zelf heb ooit alledrie de platformen naast elkaar gehad. Nog altijd de perfecte combo in mijn ogen. Van alledrie het mooiste kunnen kopen! Maar op een gegeven moment had ik nog steeds slechts 4 games voor m'n Xbox (sinds launch in bezit) en aangezien ik alleen nog maar interesse had in Jade Empire en Halo 2, heb ik hem verkocht. Het terug verdiende geld kon ik toen goed gebruiken! Nu merk ik, zeker met m'n studie ernaast, dat ik met de twee consoles die nu in mijn bezit zijn, ruim voldoende voorzien ben.

    Zo zal ik de volgende generatie's denk ik ook doorgaan. De Nintendo console zal ik altijd blijven kopen, omdat ik nu eenmaal een zwak heb voor hun franchises. En net als nu zal ik daarnaast voor de marktleider gaan (ofwel PS3 ofwel Xbox Next). Dit levert mij de gootste third-party spellen (o.a. GTA, PES en MGS) op, zodat ik hiermee de schaarste van de kant van Nintendo kan compenseren ;)
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mooie woorden MakMan. Ben het helemaal met je eens. Ik heb nu alle drie de consoles, in de toekomst zal dat veranderen. Ik ben een groot Nintendofan vanwege haar geweldige games. Ik zal altijd een Nintendoconsole aanschaffen, hoe teleurgesteld ik soms ook ben in de matige aanbod van software. De spellen die er wel zijn zijn vaak van hoge kwaliteit. Derhalve is het hebben van een Nintendo console alleen dus niet voldoende, er moet dus nog een console bijkomen wanneer de nextgen consoles uitkomen.

    Ik heb er nu drie omdat:

    De PS2 vanwege de line-up in third-party games!
    De Cube vanwege haar unieke games als Paper Mario & Pikmin
    De Xbox vanwege de beste on-line mogelijkheden

    Ik ga er eigenlijk van uit dat de toekomstige marktleider goede online ondersteuning zal hebben dus heb ik er eentje minder nodig. Zo denk ik over gamen, ik ben niet echt gericht op een bepaalde console.
     
  9. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Online op de PS2 is op de lange duur wel goedkoper dat is wel een voordeel vergeleken met Xbox Live
     
  10. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja maar bij PS2 zit er online op de lange duur weinig toekomst in. De Xbox LIVE service is top en breedband is gewoon een must.
     
  11. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het ook alleen over de prijs, tuurlijk stelt dat online gebeuren van de ps2 niks voor vergeleken bij xbox live, maar daarom kost het ook minder.
     
  12. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, 't is maar net hoe je het bekijkt. Kijk, ik denk dat de beide service's geen lange duur hebben. Stel dat straks de xbox 2 uitkomt, wordt Xbox live(van de huidige xbox) nog steeds ondersteunt? Da's wel een vraag die ik graag beantwoord wil hebben. Want ja, nu speel je Halo 2 op xbox live, maar kan het over 3-4 jaar nog steeds? Ik betwijfel het. Aangezien Microsoft wil dat men nieuwe consoles koopt, hoeven ze ook niet voor lange duur xbox live te ondersteunen. En ja daar sta je dan misschien over een paar jaar met je game die het moet hebben van de multiplayer.... :{
    Of gaat 't toch anders. Als je het anders wilt, dan moet het via xbox connect, en dat heeft ook nadelen. Ik hoop dat Microsoft Xbox live zal blijven ondersteunen, al betwijfel ik het.
    Dit geldt dan ook voor ps2 network gaming.
    Ik bedoel, als je nu je hart wilt ophalen met UT '99, dan kan dat. Als je nu nog steeds Counter-Strike wilt spelen, dan kan dat. UT '99 is toch al zo'n 5 jaar oud. Kan je over 5 jaar nog steeds Halo 2 via Xbox live spelen ??
    Vooralsnog denk ik dat pc online toch net ietsje beter is.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    We zullen wel zien of ze dat blijven ondersteunen als de xbox 2 een tijd uit is. Maar wie wil er nou nog xbox 1 games online doen als je xbox 2 games online kan doen.

    Zelf denk ik dat de reden voor PS2 bezitters om andere consoles af te zeiken is omdat ze min of meer jaloers zijn. Ze weten dat hun PS2 een oude bak is ondertussen en dat er niet veel meer uitgehaald kan worden. Bij de xbox is dat nog niet zo en bijv. zoals iemand aangaf dat ze Halo 2 afzeiken komt omdat Killzone niet echt lekker in de reviews gaat en mensen dan iets willen afzeiken zodat hun spel beter is zegmaar. Ik weet niet hoe ik dit goed moet uitleggen. Ze willen dus iets afzeiken door heel erg negatief te doen waardoor hun eigen spullen beter lijken.

    Ik zelf ben geen fanboy maar ik heb gekozen voor de xbox omdat ik de PS2 inelkgeval al te oud vond destijds en er komen weinig games die mij interesseren. Alleen GTA boeit me en Gran Turismo ook wel maar verder... nee (kan je wel een lijst met games op gaan noemen maar met daar in Sly en dat soort dingen maar dat boeit me echt niet). Op xbox komen meerdere games die ik leuk vind uit en geweldige online ondersteuning.

    Gamecube viel al snel weg omdat de exclusives me niet kunnen boeien, geen online mogelijkheid en de leuke games komen ook op xbox of pc.
     
  14. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. ik misschien. Halo 2 is heel goed, en online ook. En ja, gamers spelen ook UT '99 terwijl UT 2004 al dik en breed uit is. Kijk als Xbox 2 backwardcompatible wordt, en dus ook Halo 2(en andere xbox 1 games) kan afspelen+op live dan oke.
     
  15. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    eerste paar jaar zullen ze na xbox 2 xbox 1 nog niet van live halen hoor (hoop dat xbox 2 backward is zodat je gewoon kan doorgaan)
    maarre, zoiets doen ze nou niet direkt hoor
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar als je dan Halo 3 zou hebben op de xbox 2...
     
  17. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    zommigen kunnen dat eerst misch niet betalen (Halo 3 wel, 60 euri, maar mischien geen Xbox 2 gelijk)
    dus zielig dast ze niet meer online kunnen met halo 2 op xbox...

    vind ik raar, endus denk ik dat live op xbox 1 nog wel effe blijft (mischien wel atijd) terwijl Xbox 2 up and running is...
     
  18. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het fanboyisme hier nog wel mee valt omdat het grootste deel van de xbox bezitters bestaat uit mensen die verder hebben gekeken dan hun neus lang is en niet zijn meegevoerd door mensen die de xbox van te voren afkraakten.
     
  19. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, en dat is bij Playstation 2 HEEL ERG het geval.
     
  20. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Zo, zo... heel erg nog maar liefst? En deze bewering kun je staven met statistische gegevens ofzo? Je mag dan overigens zelf dan wel in het bezit zijn van meerdere consoles, maar sinds je jezelf hier hebt geregistreerd zie ik je hier vrijwel niets anders doen dan de PS2 lopen af te zeiken. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2004

Deel Deze Pagina