Hier worden vergelijkingen gemaakt die kant nog wal raken, beetje appels met peren vergelijken.
Halo2 en Zelda hebben helemaal niets met elkaar gemeen. Dus een vergelijking tussen die twee is nutteloos. Enige wat iemand kan zeggen hierover is dat ie het ene type spel (fps of rpg/adventure) prefereert boven de andere.
Hetzelfde gaat ook op voor Metroid Prime2 en Halo2 (en idd het is een zij, geen hij). Het enige wat die 2 spellen gemeen hebben is dat ze beide vanuit het fps gezichtsveld gespeeld worden. Maar Halo2 is een shooter, met een tikje tactiek. En metroid prime is een adventure met enkele shooter trekjes.
IMO niet met elkaar te vergelijken.
Overigens wel een goed voorbeeld dit hoe onzinnig het hele consolewars gebeuren wel niet is.
Er worden spellen met elkaar vergeleken die niets of nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben. Waarbij het puur een persoonlijke voorkeur is welke genre je het meeste aanspreekt.
Nou is dit schoolplein gedrag niet iets nieuws, gebeurde ten tijde van de nes en mastersystem al. En hoewel ik het onzinnig vind kan ik er ook niet echt wakker van liggen.
Wat mij alleen wel irriteert is dat 'gerenomeerde' gamesbladen, uitgevers, etc dit soort idiote vergelijken ook maken.
Zo zag ik niet zo lang geleden in een playstation blad een headline staan over Killzone, de halo2 beater..
zucht.. Beide spellen waren destijds nog niet eens uit. Maar verder vind ik het ook een zeer onnozele vergelijking.
Ok allebei fps, allebei futurisch tintje. En daar houdt de vergelijking ook wel een beetje mee op.
Killzone lijkt kwa gameplay meer op een Rainbow six dan op Halo. Als je dan dat spel met een andere fps vergelijkt doe het dan tenminste wel met de goede.
Deze vergelijking is net zo duf als ghost recon met serious sam vergelijken.. Yep allebei fps..
Ik vind het allemaal maar een beetje suf.. Alledrie de consoles hebben top spellen. Alledrie hebben ze hun plus en min punten. En laten we blij zijn dat er verschillende consoles zijn want de concurrentie tussen nintendo, sony en microsoft is alleen maar ten goede van ons de consument.
Verder moet ieder voor zich kijken met welke console ie het meeste plezier kan hebben, en dat is volledig afhankelijk van wat je voorkeur aan spellen is.
Klik om te vergroten...