1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Rivaliteit PS2/Xbox/Cube gamers

Discussie in 'Games' gestart door ps2/xboxgamer84, 15 nov 2004.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Op dit forum worden gamecube games ook vaak onterecht in de grond gestampt. Maarja boeiuh, fanboys weten niet beter.
     
  2. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    1 van de redenen dat ik een hekel begin te krijgen ( 0f al heb ) aan sony...
     
  3. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke redenen bedoel je precies?
    Dan heb je er maar een hekel aan maar waarom haat creeren tussen xbox,ps2 en gamecube gamers?
    Ik vind dat we op moeten letten met dit soort gedrag anders vrees ik dat dit soort haat extreme vormen aan kan nemen.
    Krijgen we straks PS2fans die op de vuist gaan met Xbox fans net zoals hooligans het doen?
    En in dit topic hoor ik zowat alleen maar vooral de PS2 fans doen het dan denk ik van ja hoor en xbox fans zijn heilig. :{ (sarcasme)
    Elke keer dat ik hier hoor de PS2 is zo slecht of de Gamecube is niks aan dan heb ik echt zoiets bij mijzelf van wat maakt de xbox dan zo superieur?
    Als iedereen hier zo'n hekel heeft aan dat soort fanboy gedrag waarom beeindigen we het dan zelf niet als xbox/multiconsole eigenaren?
    Dan beginnen we toch een soort actiegroep tegen fanboy gedrag en dergelijke dingen.
    Dan komen we al een stuk verder dan maken we in ieder geval al een begin als we echt laten zien dat we er een einde aan willen maken.
    Want vrede moet er ook tussen console eigenaren komen vinden julie ook niet?
     
  4. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    zo ver zal het niet komen hoor.
     
  5. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    jij zoekt het wel erg ver op he 8)
     
  6. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik hou van overdrijven.
     
  7. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, iemand in me klas ging Xbox afzeiken met Halo 2... hij vond zelda veeel beter dan Halo 2 enzo....
    nu komt zo'n ander spel en in reclame zegt het "It will beat Halo 2 at every aspect of the game" of zoiets, nou dus niet...
    oja, het was die clone van Halo op de gamecube, hij lijkt op Master Chief... en het is deel 2 ofzo...
     
  8. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Mocht het zover komen dan is er altijd nog de XBW knokploeg :cool: :+
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Het is geen hij.... En ZE bestaat al een tijdje langer hoor. Dus als er een clone is, dan is dat onze Masterchief. Know your info voordat je grappig probeert te zijn.

    Verder vind ik rivaliteit tussen gamers met verschillende consoles een beetje triest. We zijn toch gamers, wtf maakt het uit wie waar van houdt?
     
  10. Mikey™

    Mikey™ Sith Lord

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    De kids van tegenwoordig kennen de old school klassiekers niet meer (Metroid op de NES)... :9
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hier worden vergelijkingen gemaakt die kant nog wal raken, beetje appels met peren vergelijken.

    Halo2 en Zelda hebben helemaal niets met elkaar gemeen. Dus een vergelijking tussen die twee is nutteloos. Enige wat iemand kan zeggen hierover is dat ie het ene type spel (fps of rpg/adventure) prefereert boven de andere.
    Hetzelfde gaat ook op voor Metroid Prime2 en Halo2 (en idd het is een zij, geen hij). Het enige wat die 2 spellen gemeen hebben is dat ze beide vanuit het fps gezichtsveld gespeeld worden. Maar Halo2 is een shooter, met een tikje tactiek. En metroid prime is een adventure met enkele shooter trekjes.
    IMO niet met elkaar te vergelijken.

    Overigens wel een goed voorbeeld dit hoe onzinnig het hele consolewars gebeuren wel niet is.
    Er worden spellen met elkaar vergeleken die niets of nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben. Waarbij het puur een persoonlijke voorkeur is welke genre je het meeste aanspreekt.

    Nou is dit schoolplein gedrag niet iets nieuws, gebeurde ten tijde van de nes en mastersystem al. En hoewel ik het onzinnig vind kan ik er ook niet echt wakker van liggen.
    Wat mij alleen wel irriteert is dat 'gerenomeerde' gamesbladen, uitgevers, etc dit soort idiote vergelijken ook maken.

    Zo zag ik niet zo lang geleden in een playstation blad een headline staan over Killzone, de halo2 beater..
    zucht.. Beide spellen waren destijds nog niet eens uit. Maar verder vind ik het ook een zeer onnozele vergelijking.
    Ok allebei fps, allebei futurisch tintje. En daar houdt de vergelijking ook wel een beetje mee op.
    Killzone lijkt kwa gameplay meer op een Rainbow six dan op Halo. Als je dan dat spel met een andere fps vergelijkt doe het dan tenminste wel met de goede.
    Deze vergelijking is net zo duf als ghost recon met serious sam vergelijken.. Yep allebei fps.. 8)

    Ik vind het allemaal maar een beetje suf.. Alledrie de consoles hebben top spellen. Alledrie hebben ze hun plus en min punten. En laten we blij zijn dat er verschillende consoles zijn want de concurrentie tussen nintendo, sony en microsoft is alleen maar ten goede van ons de consument.

    Verder moet ieder voor zich kijken met welke console ie het meeste plezier kan hebben, en dat is volledig afhankelijk van wat je voorkeur aan spellen is.
     
  12. RogierB

    RogierB Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk. Mensen maken vaak echt hele domme vergelijkingen als et op games aankomt. Zelda en Metroid zijn allebei adventures en valt eigenlijk niet te vergelijken met Halo.
    Ik vind dan weer wel dat je Killzone en Halo mag vergelijken op een aantal vlakken. Het zijn allebei toch echt First Person Shooters met een online mode. Owke Halo is futuristisch, maar als we de zaken zo gaan bekijken mag je geeneen game meer vergelijken met een andere.
    En bij die van die gozer moest ik echt ff nadenken wat hij bedoelde dat de cube een clone van Halo had. Ik dacht eerst dat ie et over geist had maar et was dus Metroid. Je eerste console is zeker de Xbox?
     
  13. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0

    die heb ik niet neej, Prime zal best leuke game zijn,
    maar vond mannetje zo na- aperig...
    maar PRIME is er dus eerder dan halo, nou ok, weet ik dat oook weer...

    ttja, Zelda met Halo 2 vergelijken vond ik van die sukkel ook beetje vreemd...
     
  14. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je de cube vergelijken met ps2 en xbox als de europese gamesaanbod van Gamecube maar zo'n 25% is van de totale gamelijst??en zelfs dan nog zouden de meeste minder dan 25% kunnen verkrijgen. Jullie moeten eens naar japan gaan of the states, check al die titels daar geen 1 die jullie kennen.

    _O_ xbox wint in europa terrein omdat t zo fucking mainstream als wat is, (niet dat spellen slecht zijn!! halo2 is great, maar iedereen begrijpt me wel)sony is goed omdat het van elke genre wel toppers heeft. Gamecube niet, daarnaast veel japanse games gebaseerd op anime, en anime is gewoon al populair in japan en the states. daarom zijn die spellen ook populair als jullie zon spel voorgeschoteld krijgen dan snappen de meeste niks van omdat ze anime niet kennen en t spel niet leuk vinden.
    hier n voorbeeld

    gamelijst top 20 in engeland:
    1 GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS
    2 NEED FOR SPEED: UNDERGROUND 2
    3 HALF-LIFE 2
    4 HALO 2
    5 WWE SMACKDOWN! VS RAW
    6 FIFA 2005
    7 THE GETAWAY: BLACK MONDAY
    8 PRO EVOLUTION SOCCER 4
    9 THE URBZ: SIMS IN THE CITY
    10 FOOTBALL MANAGER 2005
    11 LORD OF THE RINGS - THE THIRD AGE
    12 SHARK TALE
    13 THE SIMS 2
    14 TONY HAWK'S UNDERGROUND 2
    15 TIGER WOODS PGA TOUR 2005
    16 THE INCREDIBLES
    17 EYE TOY: PLAY 2
    18 RATCHET AND CLANK 3
    19 CRASH TWINSANITY
    20 BURNOUT 3: TAKEDOWN

    gamelijst in japan top 10:
    1 PS2 Momotarou Dentetsu USA Hudson 122,000 - 122,000 Little
    2 GC Mario Party 6 Nintendo 96,000 - 96,000
    3 GC Naruto: Gekitou Ninja Taisen! 3 Tomy 89,000 - 89,000
    4 PS2 J.League Winning Eleven 8 Asia Championship Konami 40,900 - 40,900
    5 GBA Kingdom Hearts: Chain of Memories Square Enix 40,800 - 214,000
    6 GBA Dragon Ball: Advance Adventure Banpresto 31,000 - 31,000
    7 PS2 Magna Carta Banpresto 30,000 - 145,000
    8 GBA Mawaru Made in Wario Nintendo 16,900 - 252,000
    9 PS2 Pop'n Music 10 Konami 16,600 - 16,600
    10 GC Mario Tennis GC Nintendo 16,400 - 237,000

    kwalitatief, innovatief, creatief scoren de japanse spellen gewoon hoger.

    europa loopt gewoon weer achter
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2004
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Wow, laten we liever proberen om elkander en jezelf niet al te serieus te nemen. Waar gaat het over?

    Ik denk dat dit een klein beetje "overdone" is hoor? Laten mensen die graag fanboy willen zijn lekker fanboy zijn, en de slimmerds onder ons kijken verder dan hun neus lang is!! Ik heb nou niet bepaald een voorgevoel dat er morgen iemand wordt doodgeschoten omdat hij/zij een PS2 t-shirt aanheeft....
     
  16. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Check die post van mij een stukje er boven ik zei al dat ik aan het overdrijven was.
     
  17. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind alle consoles goed ... ligt er maar aan wat jij leuk vind:

    xbox : Halo2 fable

    Ps2: GTa san andreas, killzone

    Gamecube : zelda mario kart

    tis maar wat je leuk vind ik heb alle 3 de consoles maar ik vind de xbox het beste mede door het goede online gedoe en de leuke spellen
     
  18. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu kaart je net de gamecube aan terwijl in die lijst 2 van de 3(en misschien is de andere ook niks) Gamecube spellen toch verre van orgineel te noemen zijn(Mario tennis en Mario Party deeltje zoveel) Ik bedoel games als Halo 2 en GTA: SA zijn kwalitatief toch duidelijk beter. En dan nog blijft het een kwestie van smaak, ik bedoel hoe orgineel is RPG nummer 1000 en de zoveelste anime game met jonge meisjes met dikke tieten erin. Niet alles wat je van ver haalt is beter.
     
  19. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het absoluut niet perse over de cube maar gewoon de spellen gereleased worden op ps2 en gamecube. en alsnog had ik gezegd dat niet alle games inspiriatieloos zijn halo2 is vet geweldig cinematic en gta san andreas maar dat grootendeels westerse release LEZEN spellen heel erg mainstream zijn en dat kan je niet ontkennen. xbox maakt daar goed gebruik van en zo zie je dat xbox terrein wint op console gebied. en alsnog noem jij mario etc dat zijn eigenlijk juist mainstream spellen geworden in de zin van dat ze overal verkrijgbaar zijn. verklaart weer dat je de rest niet kent ;)...wat je over anime -- game zegt is gelul duidelijk ook geen verstand van anime -- games. kijk je wel s anime ?? ken je n paar series?? wat zijn de hotste series op dit moment??
    je argument over rpg is ook weer dikke poep daar zeg je weer helemaal niks mee. dat vind ik nou ook weer n mooie vergelijking tussen westerse rpg zoals ddh baldurs gate diablo fable sudeki etc tov final grandia chrono etc. japanse rpgs bieden gewoon veel meer diepheid dan oppervlakkig hack slash en stats upgrade westerse rpg. en alsnog heb ik niet over specifiek over de qube en ps2 en xbox. ik doel alleen op dat xbox minder japanse spellen heeft dan ps2 en qube en dat daarom in het nadeel is in ieder geval in Japan. japanners zijn gewoon gewend aan bijzondere spellen en dan krijgen ze van EA bijv the sims voorgeschoteld dat is precies het idee wat ze bij elke spel van xbox hebben, terwijl mensen in europa helemaal uit hun dak gaan bij zon suf spel. (niet alle natuurlijk halo 2 etc is vet).
    ik vind dat je bijv de tmf game awards wel kan vergelijken met de xbox-games. alsnog ik ben geen anti-xbox etc, ik heb zelf n xbox. maar wat over het gamesaanbod vind ik xbox echt minder, het is nog steeds pc-console natuurlijk heeft t exclusieve games. maar spellen zijn niet echt bijzonder. (oke halo 2 is vet, voor derde keer).
    maarja vanwege dat begint gamecube licenties te geven aan uitgevers om spellen te maken voor hun consoles. zoals namco koname ea activision etc. voor ''mainstream'' gamers. Dus hebben europeanen ook weer naar hun zin. er zijn ook weer verschillende type gamers mensen die eigenlijk niet weten dat er ook andere spellen bestaan dan wat de intertoys uitgeeft. en mensen die op internet informatie zoeken en via inet shops kopen. en hardcore gamers die verder zoeken dan NLse sites en thuis 6 consoles hebben waar van 3 import. dus ja dan ontstaan zulke verschillende meningen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004
  20. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar het blijft gewoon een kwestie van smaak en daar valt over te twisten. En nee ik heb geen verstand van anime en japanse RPG's en ja ik houd in jouw ogen waarschijnlijk van mainstream games(racen,schieten,sporten). Dat jij van dat soort type RPG's en anime games houdt maakt die games nog niet per definitie kwalitatieve en orginele games. Ik beweer ook niet dat een games als Halo,PGR 2 of Tony Hawk kwalitatief betere en orginelere games zijn dan die japanse RPG's terwijl ik ze toch veel liever speel. Je moet jouw mening/smaak niet als feit zien. Dat veel Europeanen Turn Based RPG's als suf zien heeft evenveel waarde als het gegeven dat Japanners de Sims niks vinden, dat zijn gewoon meningen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004

Deel Deze Pagina