eigenlijk zal ik jou gewoon al me japanse spellen, japanse ps2, gamecube met freeloader moeten geven en me stapels japanse anime dvd's (lenen natuurlijk). en jou n dag mee laten ''vermaken''. mss dat je dan begrijpt wat ik bedoel..weet jewel onwetendheid(?)...dat is gewoon t probleem de ''mainstream''spellen kan ik gewoon in de winkel halen, nederlandse reviews lezen, reclame zien en discussieren. maar import spellen zijn al wat lastiger geen reclame, buitenlandse reviews, importeren, engelse taal. en dan krijg je n x spel dat helemaal misvormd is door buitelandse bedrijven en geen anime over is dat je gezien hebt. maarja jouw mening ik respecteer jouw mening ohja ik had nog n mooi voorbeeld als je de film kent spirited away was in de bioscoop, geweldige film ik bedoel serieus heeft niks met mening te maken maar was aritstiek gewoon super. maar het is n ''tekenfilm'' dus kinderen enzo naar de bios kijken naar deze veelbelovende film door critici de hemel geprezen. maar de kinderen, tieners, ouderen (& ouders) snapte er niks van en vonden het rare film monsters waren raar getekend en leken helemaal niet normaal. en ze vonden ze lelijk getekend tov disney tekenfilms. dat is weer vin ik zo typisch in japan wordt disney niet echt gehaat maar niet echt gewaardeerd, onorigineel veel cliché basis structuur geen bijzondere tekenvorm inspiratieloos. omdat men in t ''westen'' niet beter kent / weet gevoed is met disney tekenfilms zoals bambi lion king aladin etc (als nog niet slecht lion king vond ik erg vermakelijk). japanse ''kunst'' tekenfilms niet snappen en raar / niet leuk vinden ook al zijn gewoon voor kinderen bedoeld. dat is natuurlijk niet met alle dragon ball z deed bijv wel erg goed maar in japan allang gestorven
Laatst bewerkt: 28 nov 2004