1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Rivaliteit PS2/Xbox/Cube gamers

Discussie in 'Games' gestart door ps2/xboxgamer84, 15 nov 2004.

  1. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk zal ik jou gewoon al me japanse spellen, japanse ps2, gamecube met freeloader moeten geven en me stapels japanse anime dvd's (lenen natuurlijk:D). en jou n dag mee laten ''vermaken''. mss dat je dan begrijpt wat ik bedoel..weet jewel onwetendheid(?)...dat is gewoon t probleem de ''mainstream''spellen kan ik gewoon in de winkel halen, nederlandse reviews lezen, reclame zien en discussieren. maar import spellen zijn al wat lastiger geen reclame, buitenlandse reviews, importeren, engelse taal. en dan krijg je n x spel dat helemaal misvormd is door buitelandse bedrijven en geen anime over is dat je gezien hebt. maarja jouw mening ik respecteer jouw mening ;) ohja ik had nog n mooi voorbeeld als je de film kent spirited away was in de bioscoop, geweldige film ik bedoel serieus heeft niks met mening te maken maar was aritstiek gewoon super. maar het is n ''tekenfilm'' dus kinderen enzo naar de bios kijken naar deze veelbelovende film door critici de hemel geprezen. maar de kinderen, tieners, ouderen (& ouders) snapte er niks van en vonden het rare film monsters waren raar getekend en leken helemaal niet normaal. en ze vonden ze lelijk getekend tov disney tekenfilms. dat is weer vin ik zo typisch in japan wordt disney niet echt gehaat maar niet echt gewaardeerd, onorigineel veel cliché basis structuur geen bijzondere tekenvorm inspiratieloos. omdat men in t ''westen'' niet beter kent / weet gevoed is met disney tekenfilms zoals bambi lion king aladin etc (als nog niet slecht lion king vond ik erg vermakelijk). japanse ''kunst'' tekenfilms niet snappen en raar / niet leuk vinden ook al zijn gewoon voor kinderen bedoeld. dat is natuurlijk niet met alle dragon ball z deed bijv wel erg goed maar in japan allang gestorven
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004
  2. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat je niet kent, dat mis je meestal ook niet. Ik ben dan wel in het bezit van een PS2 en een xbox maar ik heb eigenlijk nooit echt de neiging gevoeld om een echte Japanse game aan te schaffen(doa,GT3, MGS etc. uitgezonderd). Misschien mis ik wel iets, maar dat gevoel heb eigenlijk nooit gehad. Ik heb me nooit aangetrokken gevoeld tot dat soort games. Kijk met muziek heeft iedereen dat denk ik ook. Er zijn genoeg mensen die een bepaald Metalband of Dj helemaal top vinden en hoe goed die ook voor hun is als ik niet van Metal hou dan is de kans dat ik het mooi vind erg klein. Maar als ik wel van Metal zou houden dan zou er inderdaad jammer zijn als ik die goede band zou missen. Daarom vind ik het ook wel goed dat jij die japanse RPG's aanprijst want misschien neemt iemand die al van RPG's houdt de stap om dat eens te proberen en raakt hij net zo verslaafd eraan als jij. Alleen voor mij is het gewoon niet echt mijn ding. Ik heb het trouwens momenteel ook druk genoeg met alle mainstream toppers als Halo2, GTA:confused:A en Jak 3 etc. Ik vermaak me nog wel ff, maar misschien zal ik ooit je (wijze) woorden opvolgen.
     
  3. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ja zeg,

    "kwalitatief, innovatief, creatief scoren de japanse spellen gewoon hoger.

    europa loopt gewoon weer achter" geschreven door BINH...

    he gast, dit vind jij, vele Europese gamers vinden Japanse games niet leuk, dus wat nou dat europa weer achter ligt??
    Trouwens, er zijn genoeg goed EU spellen en US spellen die tof zijn, en het lijkt me toch nix als die jappanse games hier komen ruleren in dat genre...
     
  4. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee inderdaad! over het algemeen zijn japanse spellen commercieel niet echt geschikt voor de europese markt.

    maarja europa is beetje anders dan japan daar heb je niet in drukke winkelcentra's grote arcade hallen met vette apart arcade machines. en is de samenleving niet geintegeerd met strips, opvoedkundige huwelijk-problemen lastigkind hentai amusument educatief manga strips. en op tv wordt je niet doodgegooid met japanse tekenfilms en loopt niet elke kind over op straat met uniform in hun hand met GBA sp(binnenkort nintendo ds of psp) of een hypermoderne videofoon. en thuis hebben ze 1gb/nanosecond internetverbinding. daarnaast moeten ze hard werken op school en dan kan n dergelijke ontspanning geen kwaad. dat kan weer uiten op verschillende manieren zoals een dancemat eyetoy of congo. dat zijn denk ik wel n paar factoren waarom over t algemeen japanners voorkeur hebben voor hun eigen spellen. en andersom europezen over het algemeen dan want er zijn natuurlijk uitzonderingen.
     
  5. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ok, dacht effe joh...

    maarre, zo'n internet verbinding bestaat volgens mij nog niet voor het publiek hoor... dat zou duizenden euro's per maand kosten volgens mij....
    maar moet wel toegeven dat Jappaners meer ZOORTEN games maken, terwijl het hier alleen vaak of om schieten, racen, sport of wat anders gaat met wel veel fantasy, maar een ander zoort...
     

Deel Deze Pagina