1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS RMTC - Renault Megane V6 Trophy Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 28 nov 2016.

?

Opzet van RMTC V6

Peiling gesloten op 8 dec 2016.
  1. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar AAN

    4 stem(men)
    28,6%
  2. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar UIT

    4 stem(men)
    28,6%
  3. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar AAN

    1 stem(men)
    7,1%
  4. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar UIT

    5 stem(men)
    35,7%
  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Jullie hebben dus ook al teamrollen bedacht. Weet Racerblade ook dat hij de Barichello in de relatie is?
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De RUF reed uit de doos in standaard set up slecht.
    Je moest veel sleutelen aan balans/vering/diff etc.
    Bij deze auto is het rijgedrag al zeer goed uitgebalanceerd en hoef je alleen de downforce per circuit aan te passen en de auto wat lager op de bandjes te zetten.

    Voor de puntjes op de i kan je altijd blijven bijschaven voor een paar tienden extra.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Kun je de versnellingsbak ratio's ook aanpassen? Of de Turbodruk /Wastegate ook aanpassen?

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Gewoon een voorbeeldje waarom ik tunen, naast de grote verschillen, kut vind.

    En vergeet natuurlijk niet je brake ducts, radiator opening en wastegate dicht te lassen.
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind het ook ruk. Maar goed, men wil tuning dus men krijgt tuning :) Vechten wij het gewoon in de achterhoede uit :+
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het was weer lachen, gieren, brullen met de pitcrew van de week.
    [​IMG]
     
    Rossi46 en Kimi NL vinden dit leuk.
  7. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik probeer ook aan te haken!
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Mechanica failures gaat toch wel aan mag ik hopen? Knal damage ook maar gelijk aan. We moeten er toch een keer mee beginnen.
     
    Rossi46, Racerblade01 en Dex vinden dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zit er niet ook iets 'randoms' ingebouwd in de mechanical failures... Weet het niet precies, maar als dat het geval is ben ik 'tegen'.

    Als jij en ik met identieke setup en identieke rijstijl rondrijden, maar bij jou ploft 'random' je motor of een band, en bij mij niet.... dan zou dat op z'n zachtst gezegd een beetje oneerlijk zijn.
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zijn er al mensen die met de auto hebben gereden? Mening?
    De auto is erg snel. Veel sneller dan de BMW. Rijdt relaxter dan de BMW TC.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    GT3 rijdt in het echt op Spa rondjes in de 2:20, waar de Renault RS Trophy het deed in een 2:13. Een goed pak sneller dan GT3 dus in ieder geval.
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    De Mégane? Bedoel je niet de RS01, die is een stuk sneller dan GT3.
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ooh aangezien er in de OP een video met de RS01 als thumbnail staat ging ik er van uit dat het daar over ging. Vond de titel al wat vreemd hehe. :p
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dit is een autootje voor de lange tracks.
    Wat krijst dat ding op de rechte stukken volgas.
     
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat zouden we even moeten testen. Vind het tunen waarbij onrealistische instellingen worden beloond vooral frustrerend.

    Moet wel zeggen dat ik erg veel zin heb om weer op Watkins Glen te rijden!!
     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hè wat jammer nou, die track zit er nou precies niet bij... :whistle:
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Goede suggestie, helaas heb ik een tyfus hekel aan die baan.. :p :D

    Wat is toch iedereen gefixeerd op die rare tuninginstelling toen. Net alsof dat de reden was dat die RUF in een keer wel te besturen was, dat is gewoon onzin.
    Het was ook echt maar iets van 0.5 graden ofzo. De RUF werd al spontaan een stuk beter te besturen als je de Diff/sper settings aanpaste, maar daar heeft niemand aandacht aan besteed en geeft het op die positieve camber van de voorwielen.

    Even serieus. Bij Mechanical Failure AAN, is er een oorzaak nodig om een Failure te krijgen.
    Hierbij kun je denken aan:
    - Versnellingsbak
    - Motorische pech
    - plaatwerk / downforce
    etc

    Deze worden opgewekt door verschillende dingen, zoals schade rijden, overrevven bij te vroeg terugschakelen, schakelen zonder koppeling (als je dit aan hebt staan) etc.

    Bij pitsen zat ook altijd al een random iets, zoals de Jammed Wheelnut.
    En met Pitsstrategieën is het mogelijk om een heel aantal dingen weer te repareren. Ik vind het niet eens een gek idee om met Schade aan te gaan rijden.

    Wat vinden jullie van een safetycar?
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Schade-aan heeft meer nadelen dan voordelen imho. De verschillen worden simpelweg groter...

    Zonder schade: IEDEREEN heeft een schadeloze auto ==> Geen verschillen
    Met schade: Sommige mensen hebben schade (binnen of buiten hun schuld), sommige mensen hebben geen schade: ==> Verschillen

    Schade-aan zorgt er misschien voor dat mensen wat voorzichtiger met elkaar omgaan, hoor ik jullie denken... Maar de meeste (vaak best zachte) tikjes die nu de race van iemand verstieren leveren eigenlijk nauwelijks schade op, alleen dat er een auto de rondte in spint of in het zand beland, maar kosten het slachtoffer wel een hoop tijd. Of schade-aan aan dergelijke akkefietjes dus wat gaat doen vraag ik me af.

    Safety-car vind ik een leuke, goede (en realistische) suggestie en het overwegen waard! Kunnen er wellicht op Bathurst mee experimenteren, of is dat 'te vroeg'?
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :+
    Ik heb een tyfus hekel aan de safetycar.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik wil het wel proberen. Met safety car om het veld bij elkaar te houden als dat nodig is. Bij Forza maakte we hier al gebruik van.

    Even over Watkins Glen... Hoe kan je dat circuit nou haten?? Het is de enige baan waar echt elke bocht een feestje is. :D
     

Deel Deze Pagina