Tuurlijk is dit spel wel gehypt. Rockstar dat een sportspel uitbrengt....dat is al groot nieuws op zich. Je kunt nou niet bepaald zeggen dat dit een onbekend spel is dat toevallig door veel gamers gewaardeerd wordt. Bijna iedere Xbox 360 gamer had zijn ogen op deze game gericht (serieus geinteresseerd of niet).
Maar goed, ik zeg ook niet dat dit spel slecht is. Alleen dat ik er niets aan vind. Een vriend van mij raakte in een gesprek een tijdje geleden precies de kern. We hadden het nog over sportspellen in het algemeen en hij zei iets in de trant van: "het ligt te dicht bij mijn belevingswereld. Die zaken zou ik ook in het echt kunnen doen en daarom vind ik ze niet zo interessant om te spelen op een spelcomputer. Dan loop ik nog liever in het echt het veld op." Ik heb met men nog een hele tijd een discussie gevoerd over dat de (sport) simulaties de laatste tijd wel erg realistisch worden en dat het ook leuk is om eens vanaf de bank de spelen.... maar hij bleef bij zijn punt.
Nu ik dit spel het gespeeld begrijp ik zijn punt toch beter. Het raakt me gewoon minder omdat ik dit in het echt ook zou kunnen doen. Natuurlijk niet op hoog niveau, maar ik heb in het verleden (en kan nog steeds als ik dat wil) een balletje tafeltennissen als ik dat wil.
Nee, alles behalve sport voor mij in het vervolg. Nou ja, autosport (vooral rallysport) en zoiets als Deathrow kan dan weer wel. Maar het moet vooral niet te dichtbij mijn eigen leven (en mogelijkheden) liggen.
Prima spel verder hoor. Mooie graphics en realistische bal physics. Ik heb het spel nog niet online gespeeld, maar ik betwijfel of ik daar meer enjoyment uit haal. Ga het spel gewoon volgende maand verkopen voor Prey (of misschien OverG als dat wat wordt).
Zifnap
Laatst bewerkt: 4 jun 2006