1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Rogue Legacy

Discussie in 'Games' gestart door HanTheMan, 8 aug 2014.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Informatie | Screenshots | Trailers | Trophies | Boxart | Officiële website


    [​IMG]
    Platforms
    Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation 4
    ~
    Uitgever
    Cellar Door Games
    ~
    Developer
    Cellar Door Games
    ~
    Genre
    Rogue Like
    ~
    Release datum
    Released

    Uit Wikipedia:

    Rogue Legacy is an indie platform game with roguelike elements developed by Cellar Door Games. The game was released on June 27, 2013 for Microsoft Windows and OnLive's cloud gaming platform. Macintosh and Linux versions of the game were released on October 16, 2013, while PlayStation 4, PlayStation 3, and Vita versions became available on July 29, 2014




    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]


     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben zelf positief verrast door deze indie game.
    Hij was al een tijdje beschikbaar op Steam maar spelen met een PS4 controller is toch stukken beter :)

    Na een aantal uurtjes gamen heb ik de 3de boss verslagen, andere fans van deze game?
     
  3. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Hell yeah, hier! Ik was eerlijk gezegd te lui om een topic aan te maken en heb dat ook nog nooit eerder gedaan, maar deze game is echt fantastisch. Ik moet zeggen dat ik even wat minder speel dan bij launch wegens verhuizing en wat andere games, maar ik ben er zeker nog niet klaar mee voor ik de plat heb.

    Ik heb de eerste playtrough incl de eerste 4 Neo Bosses gehaald. Nu ben ik bezig met NG+1 en probeer ik daarnaast de trophy te halen waarin je de game uit moet spelen en maar 15 keer dood mag gaan zonder de architect te gebruiken. Die trophy had ik net niet gehaald (tot de eindbaas gekomen, maar helaas daar m'n 15e leven verloren). Vooral de neobosses waren erg vet en gaven ook een erg groot gevoel van voldoening.
    Heb jij al zo'n Neo boss gedaan?
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja het oog geprobeert maar damn wat moeilijk ben zelf nu bij de 4de boss nog niet verslagen maar gaat wel lukken. Heel vet heel mn vriendengroep is verslaafd
     
  5. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Jup, het is echt een behoorlijk verslavend spel, ik dacht gisteravond ook nog even te spelen op m'n vita en voor ik het wist was het 3.30.
    Weer een paar pogingen gedaan voor de 15 levens trophy, maar steeds niet afgemaakt. Steeds een behoorlijke pech met welke Heirs ik kon kiezen en soms belachelijk lastige kastelen. M'n run waarmee ik geeindigd ben zit nu op de zesde heir en ik ga nu de derde boss doen met al een aantal stukken sky equipment, dus die zie ik nog wel goedkomen.

    Het oog was denk ik wel het moeilijkste van de neo bosses, heeft me twee uur nonstop proberen gekost voor ik hem goed genoeg door had.
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Neo bosses?
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Is deze game zo tof dan? Ik keek wat streams op de PS4 maar werd er nou niet echt bepaald warm van.
     
  8. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Van die standbeelden waar je items van krijgt kan je obols krijgen. Als je dood gaat lever je die in bij Charon en dan gaat de deur van een verslagen boss weer open voor een veel moeilijkere versie van diezelfde boss.

    Tja, je moet er van houden. Maar als 2d games met rpg en roguelite elementen een beetje je ding zijn heb je hier een hele goede aan. Vooral de wat hogere moeilijkheidsgraad, het verslavende deel van nog even een run doen en de progressie van je gear, talents en vooral je eigen skill maken van deze game voor mij een regelrechte topper.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2014
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ziet er tof uit maar vind 12 euro toch te duur om even te proberen :p
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik verwacht dat die ergens dit jaar gratis wordt via psn+.
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Aah ok! Zover was ik nog niet.

    En deze game moet je spelen om te fun ervan in te zien.
    Videos kijken helpt je daar niet echt bij.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Is dit vergelijkbaar met Spelunky?
     
  13. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Yesssss _O_

    [​IMG]

    Die time played klopt trouwens geen zak van. Volgens mij loopt de teller ook als je hem in stand by hebt staan.
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja beetje wel,echter vind ik roque leuker dan spelunky.
    Alleen al het feit dat spelunky op tijd gaat was voor mij al een groot minpunt.

    :thumbs:
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Must buy dan voor mij, vond de tijd het enigste minpuntje aan Spelunky en dit oogt ook nog eens iets uitgebreider :D
     
  16. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik heb spelunky nooit verder gespeeld dan wereld 2. Toch nog maar eens een kans geven.
    Rogue Legacy heb ik bijna platinum. Alleen nog een stuk of 10 blueprints. Dit wordt mijn eerste platinum die je niet krijgt bij het uitspelen van de game, maar waarvoor je meer moet doen.
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Bah vind het toch nog best lastig:+ ga best vaak dood.
    Al gaat het wel makkelijker naarmate je meer upgrades krijgt.

    Nog wat tips?
     
  18. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Zorgen dat je de runes neemt. Vault en sprint zijn allebei erg handig om beter dingen te kunnen ontwijken en je te bewegen. Daarna vampiric runes om health te krijgen per gedode enemy. Verder met elke character eerst het kasteel doen, en dan steeds het volgende gebied. Zo leer je elke enemy goed kennen en zijn aanvallen te ontwijken alsmede meer gold te krijgen.
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thx! Daar kan ik wat mee.

    Vooral de runes had ik nog niet echt aangeschaft.
    Staarde me meer blind om health/armour upgrades.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik begin ook steeds meer overtuigd te worden van dit spel :+
     

Deel Deze Pagina