Informatie | Screenshots | Trailers | Trophies | Boxart | Officiële website Platforms Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation 4 ~ Uitgever Cellar Door Games ~ Developer Cellar Door Games ~ Genre Rogue Like ~ Release datum Released InformatieUit Wikipedia: Rogue Legacy is an indie platform game with roguelike elements developed by Cellar Door Games. The game was released on June 27, 2013 for Microsoft Windows and OnLive's cloud gaming platform. Macintosh and Linux versions of the game were released on October 16, 2013, while PlayStation 4, PlayStation 3, and Vita versions became available on July 29, 2014 Screenshots Officiële website http://www.roguelegacy.com/
Ik ben zelf positief verrast door deze indie game. Hij was al een tijdje beschikbaar op Steam maar spelen met een PS4 controller is toch stukken beter Na een aantal uurtjes gamen heb ik de 3de boss verslagen, andere fans van deze game?
Hell yeah, hier! Ik was eerlijk gezegd te lui om een topic aan te maken en heb dat ook nog nooit eerder gedaan, maar deze game is echt fantastisch. Ik moet zeggen dat ik even wat minder speel dan bij launch wegens verhuizing en wat andere games, maar ik ben er zeker nog niet klaar mee voor ik de plat heb. Ik heb de eerste playtrough incl de eerste 4 Neo Bosses gehaald. Nu ben ik bezig met NG+1 en probeer ik daarnaast de trophy te halen waarin je de game uit moet spelen en maar 15 keer dood mag gaan zonder de architect te gebruiken. Die trophy had ik net niet gehaald (tot de eindbaas gekomen, maar helaas daar m'n 15e leven verloren). Vooral de neobosses waren erg vet en gaven ook een erg groot gevoel van voldoening. Heb jij al zo'n Neo boss gedaan?
Ja het oog geprobeert maar damn wat moeilijk ben zelf nu bij de 4de boss nog niet verslagen maar gaat wel lukken. Heel vet heel mn vriendengroep is verslaafd
Jup, het is echt een behoorlijk verslavend spel, ik dacht gisteravond ook nog even te spelen op m'n vita en voor ik het wist was het 3.30. Weer een paar pogingen gedaan voor de 15 levens trophy, maar steeds niet afgemaakt. Steeds een behoorlijke pech met welke Heirs ik kon kiezen en soms belachelijk lastige kastelen. M'n run waarmee ik geeindigd ben zit nu op de zesde heir en ik ga nu de derde boss doen met al een aantal stukken sky equipment, dus die zie ik nog wel goedkomen. Het oog was denk ik wel het moeilijkste van de neo bosses, heeft me twee uur nonstop proberen gekost voor ik hem goed genoeg door had.
Van die standbeelden waar je items van krijgt kan je obols krijgen. Als je dood gaat lever je die in bij Charon en dan gaat de deur van een verslagen boss weer open voor een veel moeilijkere versie van diezelfde boss. Tja, je moet er van houden. Maar als 2d games met rpg en roguelite elementen een beetje je ding zijn heb je hier een hele goede aan. Vooral de wat hogere moeilijkheidsgraad, het verslavende deel van nog even een run doen en de progressie van je gear, talents en vooral je eigen skill maken van deze game voor mij een regelrechte topper.
Aah ok! Zover was ik nog niet. En deze game moet je spelen om te fun ervan in te zien. Videos kijken helpt je daar niet echt bij.
Yesssss Die time played klopt trouwens geen zak van. Volgens mij loopt de teller ook als je hem in stand by hebt staan.
Ja beetje wel,echter vind ik roque leuker dan spelunky. Alleen al het feit dat spelunky op tijd gaat was voor mij al een groot minpunt.
Must buy dan voor mij, vond de tijd het enigste minpuntje aan Spelunky en dit oogt ook nog eens iets uitgebreider
Ik heb spelunky nooit verder gespeeld dan wereld 2. Toch nog maar eens een kans geven. Rogue Legacy heb ik bijna platinum. Alleen nog een stuk of 10 blueprints. Dit wordt mijn eerste platinum die je niet krijgt bij het uitspelen van de game, maar waarvoor je meer moet doen.
Bah vind het toch nog best lastig ga best vaak dood. Al gaat het wel makkelijker naarmate je meer upgrades krijgt. Nog wat tips?
Zorgen dat je de runes neemt. Vault en sprint zijn allebei erg handig om beter dingen te kunnen ontwijken en je te bewegen. Daarna vampiric runes om health te krijgen per gedode enemy. Verder met elke character eerst het kasteel doen, en dan steeds het volgende gebied. Zo leer je elke enemy goed kennen en zijn aanvallen te ontwijken alsmede meer gold te krijgen.
Thx! Daar kan ik wat mee. Vooral de runes had ik nog niet echt aangeschaft. Staarde me meer blind om health/armour upgrades.