Roller-Ball Uit Large!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 23 jun 2003.

1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet zeker dat jullie wel LARGE kennen, dat boekje dat je gratis thuis krijgt en waaruit je dingen mag bestellen.(www.large.nl of www.large.be)
    Wel nu staat erin: roller-bal en als informatie staat erbij dat het heel leuk is en dat het je onderarmspieren en polsen traint en dat het BESTEMPELD IS ALS VERSLAVEND!
    Ik heb nog nooit iets in dat boekje gezien met die stempel.
    Bluffen ze of is dat ding echt verslavend.
    Het ziet er echt cool uit maar ik weet niet hoe het werkt.
    Tis precies een rond ding met een gele bal erin.
    Wie dit al heeft gezien/geprobeerd in het echt reply aub want ik ben heel nieuwsgierig!!

(en NEEN dit is geen nutteloze thread, sluit hem aub niet, ik ben wanhopig en wil het weten)

2. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
  3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Haha k heb wel eens met zon dingetje zitten ouwehoeren.. het is een bal met een kogel er in en bij een bepaalde polsbeweging gaat de kogel heel snel in die bal rollen en geeft een cool geluidje :)
    Verder nix maar je probeert em steeds zo snel en lang mogelijk te laten rollen :)

4. mischa

mischa Guest

is wel grappig, iemand die ik ken heeft er 1 maar ik vond het alleen maar frustrerend :p

5. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je ook een directe link naar die pagine met dat balletje?

6. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hm misschien toch eens kopen..
    Bedankt voor de afbeelding alleszins, ik vond er nergens een!
    Wie heeft het en vind het wel cool?
    Misschien dat ik hem een dezer dagen wel nog eens bestel...
    En hantheman hoelang heb je je daarmee bezig gehouden?
    Verkoop je hem niet aan me???:):):)

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Was van een vriend van me en die spreek ik nooit zovaak meer :) het is wel een leuk hebbedingetje hoor, verwacht alleen niet dat je er dagen lol mee hebt

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Die ballen zijn leuk.. We hebben ze jaar geleden nog bij ons in de winkel gehad.. Je moet wel de originele hebben "Dynaballs" dat zijn de beste, die gaan lang mee en zijn makelijk te starten...

Bal werkt op manier van middelpunt vliegende kracht ofzowiets.. De bal draait in een as om zijn as. Als je 'm start en je maakt een 0-(nul / ovaal)-beweging met je pols dan voel je de bal steeds harder gaan draaien, ook het geluid gaat steeds harder. In 't begin moet je best snel die beweging maken.. Maar na een tijdje kan het steeds langzamer en gaat de bal steeds harder draaien.. Dit kost inmens veel kracht en is dus een goeie spieroefening..

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    COOOOOL!!!!
    Dit lijkt me echt wel tof, als je je verveelt in de auto ofzo.
    Maakt dat dan HEEL veel geluid? Je kan jezelf daar wel nog belachelijk mee maken als dat ineens ongelofelijk hard begint te gaan:)
    En waar haal je die dynaballs en hoeveel kosten die?

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De dynaballs maken het minste geluid is mijn ervaring en zijn het makelijkste op te starten.. Kwaliteit dus, maar daar betaal je ook voor. Ik moet er om liegen, maar ik dacht een €29,- (kan goedkoper zijn...)
    De B-merken maken dus wel meer geluid en zijn ook een stuk moeilijker te starten. Prijs ligt varierend tussen de €15,- en de €25,- (zo was 't bij ons teminste)

Het geluid is opzich cool.. Zo gaat het geluid steeds harder waneer je de bal onder controle krijgt.. Maar bij de B-Merken gaat het geluid kraken, en best hard, wat niet echt prettig in de oren klinkt..
    Bij de dynaball is het geluid mooier en waneer het harder gaat gaat de bal heel hard zoemen.. Soort helikopter die opstijgt.

Leuk speelgoed, ik vind het alleen het geld niet waard.. Je draait er 2 keer mee en dan ligt ie "daar"..

11. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    @Dioga: NIce avatar als je op CTRL A drukt. Ik moet toch eens weten hoe je dat nu zelf kunt maken.

Ontopic, zo'n bal lijkt me ook nog wel geinig ik weet nu dat ze 29 euro kosten (de goeien dan) maar WAAR worden die verkocht dan?

12. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij heeft ook zo'n bal en ik heb er ook al een aantal keer mee zitten spelen.
    Ik weet niet of een professional het ook zo doet, maar je moet dus eerst een touwtje door de bal halen dan trek je eraan en dan gaat hij draaien. Door zelf een speciale beweging te maken gaat hij steeds sneller en dat voel je ook erg goed. Het is inderdaad verslavend maar ook een beetje onprettig want na een langere tijd ermee spelen krijg je last van je arm omdat je die kracht zet (misschien heb ik het niet goed gedaan daar kan het ook aan liggen)
    Maar het is toch een leuke hebbendingetje

13. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    m'n buurjongen heeft 'm ook en heb hem zelf ook geprobeerd, maar ik vond het nogal saai en dat ding gleed steeds uit m'n hand, was niet echt veel aan.Je moest wel je spieren goed aanspannnen dus kan e r goed mee trainen

14. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn ze wel nog steeds te koop in de winkel of
    moet je ze bestellen

15. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus eigelijk is het een leuke manier om te trainen?
    Nuja niet dat ik dat nodig heb...:)
    Waar kan je die dyna..bestellen kopen?
    En iemand ervaring met die uit large?
    Hoe is het geluid ervan?
    En overdrijf je niet als je zegt: twee maal draaien en daar ligt ie daar?
    Is dat niet leuk om daar gewoon mee te zitten draaien in de zetel ofzo???
    En weegt die bal zwaar?
    Sorry voor al deze vragen maar ik ben gefascineerd door het fenomee: ROLLER BALLLL!!!!

16. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Prof of geen prof... Ik gebruikte het touwtje nooit. Ik rolde 'm aan met m'n duim :cool:

Dat werkt overigens alleen dus met die dynaballs, die rollen wat beter...

18. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    -Het is een leuke manier om te trainen maar dan van je moteriek(pols draaien enzo) ik denk niet echt dat je er spierballen van kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker.
    -Ik weet niet precies waar je die dyna ballen kan kopen maar je kan ook zo'n bal bij de large bestellen (dat wist je al maja)
    -Ik heb die van de large gebruikt en ik vind hem goed, heb geen andere gebruikt maar ik vond het erg cool om te doen.
    -Het geluid klinkt wel relax, ik kan het niet goed omschrijven maar iets wat kei hard gaat en geluid maakt :p het klinkt in ieder geval wel cool
    -Het is wel een beetje overdreven om te zeggen 2 maal draaien en hem dan weglegen, maar ik weet niet zeker of je er wel een hele tijd mee zoet bent. Het is leuk om een keer te doen maar om elke dag een paar keer te doen....het is wel erg verslavend.
    -Dit zal denk ik met moeilijk gaan, het is best inspannend om de bal lekker hard te laten draaien en daar kan je niet echt relax bij zitten (ik in ieder geval niet).
    -De bal weegt redelijk zwaar, ik weet niet de precieze gewicht. Maar het is zeker geen licht ding.

Ja dat lukte met niet echt goed met me duim en ik wist ook niet hoe dat kon, maar bedankt voor de toevoeging :)

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Met je duim is e-z..
    Je drukt hard op de bal en laat 'm wegschieten, net als je met je vingers knipt.. alleen dan is je wijsvinger de bal.. meteen hierna ga je draaien en zorgen dat de bal harder gaat

20. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    GRRRRR wat wil ik graag zo'n ding hebben!!!
    Iemand al die filmpjes gechecked?
    http://www.dynaflex-intl.com/gyro_info.htm
    Heel grappig!
    Ik ga vandaag eens naar een speelgoed winkel kijken als ze een hebben anders bestel ik wel een uit de large.

Deel Deze Pagina