Rollerbanken, ze zijn weer overal te bekennen. Wat doen jullie om ze te ontlopen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Go Ahead Eagles, 30 aug 2004.

1. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Hej,

De scholen zijn weer begonnen en dus automatisch staan de wouten ook weer lekker te wachten op drukke punten om de burger weer een pak geld af te pakken door er een rollerbankje neer te zetten.

Ik zelf heb me aangemeld bij 2 sms diensten zodat ik sms`jes krijg als er controles zijn. Ook neem ik een totaal andere route door het bos om de wouten te ontwijken.

Hebben jullie ook alweer ervaring gehad met dit soort dingen en wat doen jullie er aan?

2. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Ja man!!! Je moet je scooter gewoon nie opvoeren! Dan heb je er nooit problemen mee ;) En anders een hele dikke begrenzer erop zetten...

3. Go Ahead Eagles

Leuk Bevonden:
    34
    Ik heb een puch! Zit een 65CC Cilinder onder en een terugloop uitlaat!

Laatst bewerkt: 30 aug 2004
  4. markie52

markie52 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de fiets pakke ::D

5. Go Ahead Eagles

Leuk Bevonden:
    34
    Whaha elke dag ckers 10 KM fietsen als je een puch hebt.

Maar ff serieus nu.

Wat doen jullie tegen de controles?

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Als je 'm orgineel hebt is er niets aan de hand.
    Opvoeren is natuurlijk leuk, totdat je gepakt word.
    Door je eigen stomme fout word meneer agent ineens de tering wout of zoiets.

Zoek de logica...

7. markie52

markie52 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha, oke, een vriend van me, had een m een x in zun ''shoke staan'' hahah dat ding ging normaal 90 ofzo, toen aanzienlijk minder...!

en ontlope... tja... zal wel lastig worde!

8. Go Ahead Eagles

Leuk Bevonden:
    34
    Ja opvoeren is ckers leuk. Maar egt 75% van de scooters/brommers is opgevoerd en kom nou zeg beetje 40 rijden. Je houd de rest van het verkeer alleen maar op en tis gevaarlijker om met je scootertje 40 te rijden waar alle auto`s je hard voorbij rijden dan dat je scooter/brommer wat harder rijd en je met de auto` mee rijd!

9. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Oh ja. Logica.
    Ooit nagedacht waarom die dingen op 45 ofzo begrensd zijn?
    Juist, omdat je met hogere snelheden een gevaarlijke situatie veroorzaakt.
    Andere weg gebruikers kunnen je snelheid niet goed inschatten en voor je het weet schuif je over de motorkap van een Mercedes.

10. Go Ahead Eagles

Leuk Bevonden:
    34
    Ja maar als je met je puchie daar beetje 40 kaggeld en de auto`s achterje hou je allemaal op en ze komen je heel snel inhalen en dan komen er tegenliggers nee vindt dat maar een onvelige boel. Gaak veel liever net zo hard als de auto`s heb je ook geen gevaarlijke actie`s en loopt het lekker vlot en veiliger door!

11. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    En daarom heeft de Nederlandse overheid 45 ingesteld. Om de boel onveilig te maken.

12. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb me scooter weer std gemaakt en rij nu altijd in het midden van de weg netjes 30km, (anders rijden de auto's zo dicht langs je) vind dat altijd wel grappig zo'n sliert auto's achter je }:] is alleen af en toe wel lastig als ze bij het kleinste gaatje er al langs proberen te gaan :confused: Maar je kan ook de auto nemen om mee naar school te gaan of de bus/trein kom je ze ook niet tegen.

13. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Ja man! Lekker 180 op je scooter! Zal dat ding ook wel op gebouwd zijn :confused: Ik snap nie wat er mis is met 45...

14. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    hmms ik rijd nu z orond de 70met met scootje, hard zat vind ik , alleen me vario ring er uit en met een beejte geluk heb ik geen boete als ik ooit nog een keer op de rollerbank moet:p

15. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    je kan ook wel eens een boete krijgen omdat je te hard rijd (moter achter je) en aangezien je 30 mag binnen de bebouwde kom kunnen die aardig duur uitvallen. O-)

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Terecht. Meeste scooter/brommer-bestuurders zijn aso's die niet kunnen rijden, enkel denken aan opvoeren, zo snel mogelijk (en gevaarlijk mogelijk) rijden. Deel maar uit die boetes.

17. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    err, het is bewezen dat 60-65 een veel veiligere snelheid is. en ze zijn er zeker wel op gebouwt, kijk maar is hoe die dingen uit de fabriek in italiƫ komen. Sommige begrenzingen die ze er hier indoen zijn zelfs slecht voor je scooter.

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    De snelheid kan wel veilig zijn. Maar de bestuurders niet. Ik geef toe, 45km/h is ook niet de beste snelheid, niet op de weg tussen de auto's en niet op fietspaden. Maar als ze hard rijden, moeten ze wel veilig rijden en niet iedereen afsnijden, op het randje geen ongeluk krijgen (zijn er genoeg die wel een ongeluk krijgen). En wat ik helemaal niet snap. Waarom doen ze niet een helm op wat verplicht is? Bang dat haar door de war gaat? Doen ze hem half op hun hoofd, wat gevaarlijker is want bij een klapper is je nek gebroken.
    Op vakantie in Spanje zie je genoeg (erg veel) scooters en brommers, maar daar rijden ze normaal (in tegenstelling tot de automobilisten).

19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ik rij altijd met helm, m'n haar kan me geen reet schelen. Vorige week een gast hier, rijd standaard, vrachtwagen kwam met 45 aan, was iets aan opzoeken dus zag de haaientanden niet.

Velgen kapot, uitlaat omgevouwen, en cilinder kapot. Dus net zoals sommige eigenlijk geen scooter verdienen, verdienen sommige ook geen auto rijbewijs vind ik.

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Klopt, sommigen kunnen ook niet autorijden. Sommigen rijden alsof ze rijbewijs bij een pak Omo hebben gekregen en die mogen ze ook gerust van de weg halen, evenals die oudjes die een gevaar voor de anderen zijn. Maar goed, zal wel het aanpassen zijn. Met veilig rijden kom je niet overal meer dus ga je ook maar onveilig rijden.

Deel Deze Pagina